Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025

Η μεγαλύτερη σήραγγα της ΕΕ, αξίας 8 δισεκατομμυρίων λιρών στον κόσμο, επλήγη από εκτροχιασμό επτά χρόνια μετά το άνοιγμα της



Παρά το γεγονός ότι κόστισε 8 δισεκατομμύρια λίρες και χρειάστηκε 20 χρόνια για να ολοκληρωθεί, η βαθύτερη και μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο έπεσε στο χάος μετά από εκτροχιασμό τρένου - μόλις επτά χρόνια μετά τα εγκαίνια της

mirror.co.uk

Περπατήστε μέσα από τη μεγαλύτερη και βαθύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο που απέχει μόνο μερικές ώρες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Με ένα εκπληκτικό μήκος διαδρομής 57,09 km και υπόγειο βάθος 2.400 μέτρων, η εμβληματική σήραγγα Gotthard Base λειτουργεί ως η κύρια σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Ιταλίας και Ελβετίας και έχει γίνει μια σημαντική διαδρομή μεταφοράς εμπορευμάτων. Η διπλή σήραγγα άνοιξε το 2016 ως μέρος της αποστολής της Ελβετίας να «επαναστατίσει τις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές». Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να κατασκευαστεί, με σχέδια να κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 1940 και κόστισε περισσότερα από 12 δισεκατομμύρια δολάρια (8,2 δισεκατομμύρια £).

Περίπου 260 εμπορευματικά τρένα και 65 επιβατικά τρένα περνούσαν από τη σήραγγα κάθε μέρα σε ένα ταξίδι που διαρκούσε μόλις 17 λεπτά, με τρένα υψηλής ταχύτητας που ξεπερνούσαν τα 155 mph. Ωστόσο, όλα αυτά σταμάτησαν δραματικά μετά τον εκτροχιασμό ενός εμπορευματικού τρένου.

Το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα η σήραγγα να παραμείνει κλειστή για μη εμπορευματικά τρένα για περισσότερο από ένα χρόνο (Εικών: AFP μέσω Getty Images)

Η ατμομηχανή συγκρούστηκε στην πύλη που χώριζε τη δυτική και την ανατολική σήραγγα μετά από σπασμένο τροχό τον Αύγουστο του 2023. Οι Ελβετικοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (SBB) εξέτασαν το περιστατικό και διαπίστωσαν ότι τα σπασίματα της τρίχας σε ένα βαγόνι προκάλεσαν την απομάκρυνση των κομματιών, κάνοντας το βαγόνι να πηδήξει τις γραμμές . Ευτυχώς δεν υπήρξαν θύματα ή τραυματισμοί.

Σύμφωνα με το EuroNews , ο Beat Deuber, Επικεφαλής Συστημάτων Υποδομής για την SBB, είπε ότι χρειάστηκαν «αρκετές εβδομάδες» μόνο για να αφαιρεθεί το τρένο από τη σήραγγα και να «καθαριστεί ο τόπος του ατυχήματος», το οποίο είχε ναυαγήσει περίπου 8 χιλιόμετρα τροχιάς. Και πρόσθεσε: "Μετά, όλα τα υλικά έπρεπε να μπουν στη σήραγγα. Οι θερμοκρασίες στο τούνελ ήταν σχεδόν 40 C. Έπρεπε να ληφθούν προφυλάξεις για την προστασία των εργαζομένων".

Το μέγα τούνελ λειτουργεί πλέον κανονικά (
Εικών: Bloomberg μέσω Getty Images)

Αρκετές εβδομάδες μετά το περιστατικό, η SBB άνοιξε ξανά άθικτο τμήμα της σήραγγας - αλλά μόνο για εμπορευματικά τρένα, με περίπου 100 να ταξιδεύουν καθημερινά. Μόλις πέρυσι (Σεπτέμβριος) η SBB επιβεβαίωσε ότι η σήραγγα ήταν ασφαλής για να ξανανοίξει πλήρως, δηλώνοντας ότι οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν με τη συχνότητα που λειτουργούσαν πριν από τον εκτροχιασμό και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού για τους πελάτες που διασχίζουν τις Άλπεις σιδηροδρομικώς. ώρα.

«Η SBB ανέλυσε επίσης το ατύχημα εσωτερικά και εισήγαγε μια σειρά μέτρων για να αποτρέψει ένα επαναλαμβανόμενο περιστατικό», δήλωσε η εταιρεία τον Σεπτέμβριο. "Για παράδειγμα, η αυξημένη χρήση εξοπλισμού ελέγχου αμαξοστοιχίας και δεδομένων εικόνας θα βοηθήσει στον έγκαιρο εντοπισμό των απαραίτητων μέτρων συντήρησης στα τρένα. Επιπλέον, θα εφαρμοστεί ένα προσωρινό όριο ταχύτητας 160 km/h στην περιοχή των αλλαγών λωρίδας πύλης σε κάθε στο τέλος της σήραγγας, τα τρένα θα μπορούν να φτάσουν σε ταχύτητες 230 km/h.

Η SBB πρόσθεσε ότι «εξετάζει» την εγκατάσταση ανιχνευτών παρατρόχιου εκτροχιασμού που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων. Ωστόσο, λόγω του «σύνθετου σχεδιασμού» και της εγκατάστασης ενός τέτοιου συστήματος, θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να ολοκληρωθεί.