Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

Η Γαλλία επενδύει σε σύγχρονα νυχτερινά τρένα για να αναβιώσει τα σιδηροδρομικά ταξίδια


Η Γαλλία επιδεικνύει ισχυρή υποστήριξη για τα νυχτερινά ταξίδια με τρένο, υποβάλλοντας σημαντική παραγγελία για νέο τροχαίο υλικό. Αυτή η επένδυση στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού της συστήματος και στην προώθηση βιώσιμων ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων.
  

railway.supply/en

Η Γαλλία δεσμεύεται να επεκτείνει το δίκτυο νυχτερινών τρένων της

Αυτή η επένδυση αντιπροσωπεύει την πρώτη μεγάλης κλίμακας παραγγελία για νυχτερινά τρένα στη Γαλλία εδώ και 45 χρόνια, σύμφωνα με το Les Echos . Η απόφαση έρχεται καθώς αυξάνονται οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, καθιστώντας τα σιδηροδρομικά ταξίδια ελκυστική εναλλακτική λύση στις αεροπορικές μεταφορές.

Τόσο η Γαλλία όσο και η Γερμανία ήταν κάποτε σημαντικοί παίκτες στην αγορά των νυχτερινών τρένων, αλλά αργότερα μείωσαν τις υπηρεσίες τους. Η αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών και ο ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες προϋπολογισμού οδήγησαν και τις δύο χώρες να μειώσουν τις υπεραστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες ολονύκτιας.

Η γερμανική Deutsche Bahn εκχώρησε το τμήμα νυχτερινών τρένων της πουλώντας το στην ÖBB της Αυστρίας. Εν τω μεταξύ, η Γαλλία έκοψε το δίκτυό της σε μερικά εναπομείναντα δρομολόγια εσωτερικού, στοχεύοντας κυρίως σε ταξιδιώτες αναψυχής. Αυτές οι υπηρεσίες διαθέτουν συνήθως ρυθμίσεις ύπνου σε στυλ κουκέτα με ελάχιστες ανέσεις επί του σκάφους.

Νέα νυχτερινά τρένα στη Γαλλία για βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών

Το 2021, η SNCF κυκλοφόρησε ξανά το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Νίκαια, αναζωπυρώνοντας το ενδιαφέρον για ολονύκτια σιδηροδρομικά ταξίδια. Κάποιοι υπέθεσαν ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναβίωση του Le Train Bleu , αλλά το περιορισμένο τροχαίο υλικό το κατέστησε αδύνατο.

Σε αντίθεση με τα κλασικά τρένα ύπνου, οι υπάρχουσες νυχτερινές υπηρεσίες της SNCF προσφέρουν κυρίως κοινόχρηστες κουζέτες. Ωστόσο, οι ταξιδιώτες μπορούν να κάνουν κράτηση για μια ιδιωτική καμπίνα αγοράζοντας όλες τις διαθέσιμες κουκέτες σε ένα διαμέρισμα.

Λεπτομέρειες σχετικά με τη διαμόρφωση του πρόσφατα παραγγελθέντος τροχαίου υλικού παραμένουν άγνωστες σε αυτό το στάδιο. Πολλοί επιβάτες ελπίζουν ότι τα νέα τρένα θα απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ταξιδιώτες αναψυχής με αναβαθμισμένα καταλύματα.

Η κυκλοφορία αυτών των νέων τρένων θα διαρκέσει αρκετά χρόνια λόγω πολύπλοκων διαδικασιών σχεδιασμού, κατασκευής και πιστοποίησης. Ο εκσυγχρονισμός του στόλου απαιτεί εξισορρόπηση της άνεσης, της αποτελεσματικότητας και της συμμόρφωσης με τα σύγχρονα σιδηροδρομικά πρότυπα.

Δεδομένου ότι αυτά τα τρένα είναι νεόκτιστα, η SNCF μπορεί να αντλήσει έμπνευση από τα μοντέλα Nightjet της ÖBB , τα οποία έχουν επαναπροσδιορίσει τα σύγχρονα νυχτερινά ταξίδια με τρένο στην Ευρώπη. Πολλοί ελπίζουν ότι η Γαλλία θα εφαρμόσει παρόμοιες καινοτομίες για την άνεση των επιβατών.

Ένα βασικό ερώτημα παραμένει εάν αυτά τα νέα νυχτερινά τρένα θα περιλαμβάνουν διασυνοριακά δρομολόγια που θα συνδέουν τη Γαλλία με τις γειτονικές χώρες. Τέτοιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να ενισχύσουν τη διεθνή σιδηροδρομική συνδεσιμότητα, μειώνοντας την εξάρτηση από πτήσεις μικρών αποστάσεων.

Προηγουμένως, η Thello εκμεταλλευόταν το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Μιλάνο-Βενετία, αλλά αυτό το δρομολόγιο διακόπηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δυστυχώς, δεν έχει αποκατασταθεί, παρά την αύξηση της ζήτησης για ολονύκτια σιδηροδρομικά ταξίδια.

Η SNCF παραμένει βασικός μέτοχος της Eurostar, οδηγώντας σε εικασίες για πιθανή επιστροφή μιας υπηρεσίας Παρίσι-Λονδίνο ολονύκτια. Αυτό θα έμοιαζε με το αφανισμένο έργο Nightstar , το οποίο εγκαταλείφθηκε πριν ξεκινήσει τη δεκαετία του 1990.

Με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιώσιμα ταξίδια, η επένδυση της SNCF σηματοδοτεί μια ανανεωμένη δέσμευση για επέκταση του δικτύου νυχτερινών τρένων της Ευρώπης. Αυτή η κίνηση ευθυγραμμίζεται με τους ευρύτερους ευρωπαϊκούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα μέσω αποτελεσματικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ενώ οι λεπτομέρειες παραμένουν αβέβαιες, ο προγραμματισμένος εκσυγχρονισμός των νυχτερινών σιδηροδρομικών υπηρεσιών της Γαλλίας αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στη σιδηροδρομική βιομηχανία. Πολλοί ελπίζουν ότι αυτές οι προσπάθειες θα θέσουν νέα πρότυπα για την άνεση, την ευκολία και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.