Τα εν εξελίξει έργα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Πάτρας επιθεώρησε τις προηγούμενες ημέρες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, παρουσία του οποίου, σιδηροδρομικό όχημα διέσχισε για πρώτη φορά τη σήραγγα Παναγοπούλα στο τμήμα της γραμμής από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, μήκους 5 χλμ. περίπου.
Ομαλά εξελίσσεται η υλοποίηση των έργων εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, αλλά και της κατασκευής διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και εγκατάστασης σύγχρονων σιδηροδρομικών συστημάτων ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με ETCS στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο.
Πρόκειται για κομβικά έργα αναβάθμισης του άξονα Αθήνας – Πάτρας, τα οποία στοχεύουν στη δημιουργία ενός σιδ/κού άξονα υψηλών ταχυτήτων και αυξημένης χωρητικότητας, εξοπλισμένου με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης. Σύγχρονα συστήματα που ικανοποιούν τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας των ευρωπαϊκών σιδηροδρόμων.
Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» 2014-2020 και Π. ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027.
Ειδικότερα, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο, στην περιοχή της Ροδοδάφνης στην εν λειτουυργία νέα διπλή σηματοδοτούμενη γραμμή με εγκατεστημένο σύστημα ETCS Level1, εγκαθίσταται σήμερα σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ένα έργο συμβατικού ποσού 54,8 εκ.€. Στο πλαίσιο του ίδιου έργου, εγκαθίστανται ηχοπετάσματα για την αντιθορυβική προστασία όμορων περιοχών και ολοκληρώνονται έργα σε σταθμούς/στάσεις που θα βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών (τηλεπικοινωνιακών συστημάτων πληροφόρησης επιβατών και σήμανση).
Από τη Ροδοδάφνη έως το Ρίο βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο συμβατικού ποσού 125,7 εκ.€ για την ολοκλήρωση νέας διπλής γραμμής, η οποία περιλαμβάνει τη στρώση γραμμής, την κατασκευή σταθμών/στάσεων, την εγκατάσταση συστημάτων. Ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και ETCS Level 1.
Μάλιστα, κατά την επίσκεψη του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστου Παληού, στα εργοτάξια των έργων, σιδηροδρομικό όχημα διέσχισε για πρώτη φορά τη σήραγγα Παναγοπούλα στο τμήμα της γραμμής από Ροδοδάφνη έως Ψαθόπυργο, μήκους 5 χλμ. περίπου. Οι εργασίες σταθερής επιδομής της νέας γραμμής ολοκληρώθηκαν εντός των δυο κλάδων.
Με αφορμή την επίσκεψη του στα εργοτάξια, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός, δήλωσε: «Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών».