Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2025

Ειδικός ξετυλίγει τον μύθο πίσω από το «μακρύτερο ταξίδι με τρένο» στον κόσμο

«Μην μπείτε στον κόπο να κυνηγήσετε αυτή την άπιαστη ιδέα του μεγαλύτερου ταξιδιού με τρένο», είπε ο διεθνής ειδικός σιδηροδρόμων Mark Smith

Με τους τουρίστες να αναζητούν περισσότερες βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές για το 2025, υπάρχουν βλέμματα στις γραμμές για τις πιο αξιόλογες σιδηροδρομικές περιπέτειες φέτος – αλλά είναι το «μακρύτερο ταξίδι με τρένο στον κόσμο» μια βόλτα που μπορείτε πραγματικά να κάνετε;

Η διαδρομή έχει θεωρηθεί ως ένα ταξίδι 21 ημερών από το Λάγος στην ακτή Αλγκάρβε της Πορτογαλίας στη Σιγκαπούρη με κόστος περίπου 1.000 £.

Ο Mark Smith, γνωστός ως The Man in Seat 61, έχει ξετυλίξει τον μύθο του σιδηροδρομικού ταξιδιού 13 χωρών ως ολοκληρωμένη μυθοπλασία σε μια διαδρομή γεμάτη με υλικοτεχνικές αδυναμίες και πολιτικά εμπόδια.

Μιλώντας στο The Independent Travel Podcast , ο κ. Smith είπε: «Δεν αγοράζεις το εισιτήριο από έναν μικρό άντρα σε ένα περίπτερο στο Λάγος, που πουλάει εισιτήρια για τη Σιγκαπούρη για ένα απευθείας τρένο που αναχωρεί κάθε Τρίτη. Αυτό δεν κάνεις.

«Αν ήταν δυνατό, και δεν είναι, εσείς, θα ήταν περίπου 20 διαφορετικά ξεχωριστά εισιτήρια για 20 διαφορετικά ξεχωριστά τρένα που αγοράζονται σε 15 διαφορετικούς ιστότοπους, όλα για τακτικά προγραμματισμένα τρένα».

Κατά μήκος της προτεινόμενης διαδρομής, οι σιδηροδρομικές μεταφορές θα περιλαμβάνουν Παρίσι προς Μόσχα και Μόσχα προς Πεκίνο.

Ο διεθνής γκουρού των σιδηροδρόμων εξήγησε ότι λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας και των ταξιδιών μετά την πανδημία, τα τρένα δεν εκτελούν δρομολόγια από τη δυτική ή την κεντρική Ευρώπη προς τη Μόσχα.

Ως αποτέλεσμα, η αναστολή των συχνών αναχωρήσεων μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου σημαίνει ότι η προτεινόμενη διαδρομή δεν είναι «βιώσιμη» αυτή τη στιγμή.

Η θεωρία της «μεγαλύτερης σιδηροδρομικής διαδρομής στον κόσμο» προέκυψε όταν ο σιδηρόδρομος Λάος- Κίνας άνοιξε για τις επιχειρήσεις, συνδέοντας το Κουνμίνγκ και τη Βιεντιάν – έναν κρίκο που λείπει από τις σιδηροτροχιές μεταξύ Ευρώπης και Σιγκαπούρης – το 2021.

Ωστόσο, η απόφαση για τη «μεγαλύτερη» απόσταση που συνδέει την Πορτογαλία με τη Σιγκαπούρη – η Villa Real de San Antonio στη Λισαβόνα είναι τεχνικά μεγαλύτερη από το Λάγος στη Λισαβόνα – και αν οι οδικές μεταφορές μεταξύ τερματικών ακυρώνουν το ταξίδι ως σιδηροδρομικό ταξίδι σημαίνει ότι ο καθορισμός της μεγαλύτερης διαδρομής τρένου στον κόσμο είναι « όχι τόσο απλό όσο νομίζεις», είπε ο κ. Σμιθ.

Συμβουλεύει τους υποψήφιους θαυμαστές της περίπλοκης σιδηροδρομικής διαδρομής πολλών ηπείρων: «Αν, όπως ελπίζω ένθερμα, ο πόλεμος τελειώσει και μπορούμε, και επιστρέψει η ειρήνη και μπορούμε να κάνουμε ξανά αυτό το ταξίδι, μην μπείτε στον κόπο να κυνηγήσετε αυτή την άπιαστη ιδέα του μακρύτερου ταξίδι με τρένο.

«Αφήστε την Πορτογαλία ήσυχη, ξεκινήστε από τον τοπικό σας σταθμό στο Ηνωμένο Βασίλειο, ταξιδέψτε στη Μόσχα, στο Πεκίνο και στην Άπω Ανατολή, αυτό το ταξίδι θα είναι αρκετά εκπληκτικό».