Η Κίνα στοχεύει να έχει ενεργό 60.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας έως το 2030, ενισχύοντας την ιδιότητά της ως ηγέτιδα στον κόσμο στις σιδηροδρομικές υποδομές.
Οι σιδηροδρομικές επενδύσεις του έθνους πρόκειται να φτάσουν το ισοδύναμο των 82,08 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025, με σχέδια να προσθέσουν πάνω από 2.000 χιλιόμετρα γραμμής σε μόλις ένα χρόνο.
Γιατί έχει σημασία
Η Νοτιοανατολική Ασία υπήρξε εδώ και καιρό κόμβος ανάπτυξης των σιδηροδρόμων, αλλά η Κίνα ηγείται στην περιοχή. Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Κορεατική Χερσόνησος έχουν ξεπεράσει την παγκόσμια κοινότητα όσον αφορά την προώθηση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας , με την Κίνα από μόνη της να αντιπροσωπεύει το διπλάσιο του συνδυασμένου μήκους από τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας του κόσμου.
Τι να ξέρετε
Ο όμιλος κρατικών σιδηροδρόμων της Κίνας, ο οποίος διαχειρίζεται τα σιδηροδρομικά συστήματα της χώρας, δήλωσε ότι σχεδίαζε να έχει 180.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής σε λειτουργία έως το 2030, με το μισό από αυτό να είναι σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας.
Αντίθετα, οι ΗΠΑ έχουν λιγότερα από χίλια χιλιόμετρα σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας . Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Κίνα στοχεύει να έχει 60 φορές μεγαλύτερο μήκος πίστας από τις ΗΠΑ
Εργαζόμενοι ελέγχουν ένα τρένο υψηλής ταχύτητας σε ένα εργαστήριο συντήρησης στο Nanjing, στην ανατολική επαρχία Jiangsu της Κίνας στις 10 Δεκεμβρίου 2024. Η Κίνα στοχεύει να έχει 60.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στο διαδίκτυο μέχρι το 2030. Getty Images
Το σιδηροδρομικό σύστημα της Κίνας μεταφέρει 4 δισεκατομμύρια επιβάτες ετησίως και ο πληθυσμός των επιβατών αυξάνεται καθώς η χώρα συνεχίζει, με αύξηση άνω του 10 τοις εκατό τον τελευταίο χρόνο.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας ήταν κεντρικός στην επέκταση της χώρας, με την Κίνα να συσσωρεύει αρκετή γραμμή για να κάνει κύκλους γύρω από τη Γη. Ο στόχος του 2030 θα ξεκινήσει με ένα πολυσύχναστο 2025, με τους αξιωματούχους να στοχεύουν να προσθέσουν 2.600 χιλιόμετρα τροχιάς στο υπάρχον δίκτυο.
Η επένδυση της Κίνας έχει επίσης ωφελήσει και άλλα έθνη στην περιοχή, με μελλοντικά σχέδια για χώρες όπως το Βιετνάμ, έναν από τους στενότερους εμπορικούς εταίρους της Κίνας, σε εξέλιξη το 2025. Το Βιετνάμ θα κατασκευάσει 400 χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών για να συνδεθεί με τις εσωτερικές γραμμές της Κίνας, προς όφελος τόσο των εμπορευματικών όσο και των επιβατικές γραμμές.
Εμπορικές σχέσεις όπως αυτές έχουν οδηγήσει σε ανάπτυξη του εμπορευματικού εμπορίου της Κίνας, με τους σιδηροδρόμους της χώρας να μεταφέρουν συνολικά 3,99 δισεκατομμύρια τόνους φορτίου το 2024, αύξηση 1,9 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος.
Τι Λένε οι Άνθρωποι
Σε δήλωσή του, ο όμιλος China State Railway Group ανέφερε : «Οι επενδύσεις παγίων περιουσιακών στοιχείων της χώρας στον σιδηροδρομικό τομέα προβλέπεται να φθάσουν τα 590 δισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 82,08 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2025, με εκτιμώμενα 2.600 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρομικών γραμμών. τεθεί σε λειτουργία εντός του έτους».
Τι θα συμβεί στη συνέχεια
Το 2025 οι Κινέζοι αξιωματούχοι θα θέσουν τις βάσεις για μελλοντική επέκταση, με στόχο στο τέλος του έτους τα 2.600 χιλιόμετρα νέας τροχιάς.