Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

Άγονος ο διαγωνισμός για αντικατάσταση φθαρμένων σιδηροτροχιών στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό



Ο διαγωνισμός δεν συγκέντρωσε οικονομικές προσφορές και έτσι κηρύχθηκε άγονος.

Αποφασισμένη να ενισχύσει την ασφάλεια του Μετρό της Αθήνας είναι η ΣΤΑ.ΣΥ., μέσω της αντικατάστασης των φθαρμένων σιδηροδριοχών στις γραμμές 2 & 3.

carandmotor.gr

Στο πλαίσιο αυτό, στο τέλος του Οκτωβρίου 2024, προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για το σχετικό έργο που περιλάμβανε την αντικατάσταση φθαρμένων σιδηροτροχιών σε διάσπαρτα τμήματα των γραμμών 2 και 3 της ΣΤΑΣΥ ΜΟΝ.ΑΕ και εκτέλεση αλουμινοθερμικών συγκολλήσεων, σε αποκοπή κυκλοφορίας και αποκλειστικά κατά τη νύκτα.

Ως ημερομηνία αποσφράγισης των προσφορών ορίστηκε η 3/12/2024, αλλά με απόφαση της ΣΤΑ.ΣΥ., αυτή μετατέθηκε για τις 23/12/2024. Όπως, ωστόσο, αναφέρεται σε σε νέα απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε ως άγονος, δεδομένου ότι δεν κατατέθηκαν οικονομικές προσφορές.

Όπως αναφερόταν στην προκήρυξη, βρέθηκαν περί τα 5.400 μ. σιδηροτροχιών με ρωγμές στην κεφαλή ή/και στο gauge corner, βάθους 5 έως 8 χλστ., οι οποίες θα πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.

Επίσης, βρέθηκαν περίπου 22.000 μ. σιδηροτροχιάς με πλάγια και κατακόρυφη φθορά άνω των 6 χλστ. (με όριο αντικατάστασης τα 10mm).

Προκειμένου να περιοριστεί ο ρυθμός φθοράς και ταυτόχρονα να αποφευχθούν συνέπειες που άπτονται της ασφάλειας κίνησης των συρμών, έχουν τοποθετηθεί σε όλο το μήκος με τις βλάβες/φθορές, περιορισμοί ταχύτητας οι οποίοι κυμαίνονται από 40-60 χλμ/ώρα, όταν η κανονική ταχύτητα λειτουργίας του δικτύου είναι 80 χλμ./ώρα.

Ο κυκλοφοριακός φόρτος που εξυπηρετείται είναι αρκετά μεγάλος (243 διελεύσεις συρμών ανά γραμμή, με 6 βαγόνια ο κάθε ένας) και εκτιμάται ότι υπό το πρίσμα των δεδομένων, σύντομα θα υπάρξουν ζητήματα ασφαλούς κυκλοφορίας των συρμών.

Με την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, θα αφαιρεθούν όλα τα τμήματα που φέρουν τις παραπάνω διαπιστωμένες αστοχίες και θα αποκατασταθεί στο σύνολο των γραμμών η λειτουργική ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα.