Η Γερμανία και η Γαλλία εγκαινίασαν τη Δευτέρα ένα απευθείας τρένο υψηλής ταχύτητας μεταξύ Βερολίνου και Παρισιού, μια σύνδεση που χαιρετίστηκε ως σύμβολο στενής φιλίας μεταξύ των δύο χωρών και ένδειξη της δυνατότητας της Ευρώπης να προσελκύσει περισσότερους ταξιδιώτες στις ράγες.
apnews.com
Το bullet train, ωστόσο, είναι απίθανο να αλλάξει το παιχνίδι. Σε περίπου οκτώ ώρες, η υπηρεσία μία φορά την ημέρα με τα τρένα ICE της γερμανικής εταιρείας Deutsche Bahn προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία και όχι σημαντική εξοικονόμηση χρόνου σε σύγκριση με άλλες, έμμεσες συνδέσεις.
Κάνοντας τον σιδηρόδρομο της Γερμανίας πιο αξιόπιστο
Η κυκλοφορία έρχεται καθώς η Deutsche Bahn εργάζεται για να αποβάλει τη φήμη της για την αναξιοπιστία που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια. Τον περασμένο μήνα, μόνο το 60% των τρένων μεγάλων αποστάσεων έφτασε στον προορισμό τους εγκαίρως — που ορίζεται ως καθυστέρηση κάτω από έξι λεπτά.
Ο κρατικός φορέας έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια βελτίωσης της κατάστασης έως το 2027 και στοχεύει σε ακρίβεια μεγαλύτερη από 75%.
Ένα βασικό μέρος αυτού είναι μια εκστρατεία για τον εκσυγχρονισμό δεκάδων τμημάτων σιδηροδρόμων. Το πρώτο μέρος αυτού του προγράμματος ολοκληρώθηκε όταν μια από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές της χώρας , μια έκταση 70 χιλιομέτρων (45 μίλια) μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ, άνοιξε εκ νέου την Κυριακή — στην ώρα της — μετά από πέντε μήνες κλεισίματος για μια γενική επισκευή γραμμών, σταθμών και άλλες υποδομές.
Η κυβέρνηση κατηγορεί τις μακροπρόθεσμες υποεπενδύσεις των προκατόχων της για προβλήματα με τον σιδηρόδρομο.
Μέρα ή νύχτα;
Το νέο τρένο κάνει στάση στη Φρανκφούρτη, την Καρλσρούη και τη γαλλική πόλη του Στρασβούργου, ένα από τα σπίτια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Το τρένο με κατεύθυνση δυτικά έχει προγραμματιστεί να φτάσει στο Παρίσι λίγο πριν τις 8 μ.μ., ενώ το τρένο με κατεύθυνση ανατολικά φτάνει στο Βερολίνο λίγο μετά τις 6 μ.μ.
Υπάρχει επίσης ένα πιο αργό, απευθείας νυχτερινό τρένο μεταξύ των δύο πρωτευουσών, τρεις φορές την εβδομάδα. Αυτή η σύνδεση ξεκίνησε πέρυσι από την αυστριακή εταιρεία ÖBB, η οποία πρωτοστάτησε στην αναβίωση των νυχτερινών τρένων στην Ευρώπη, αφού ορισμένοι σιδηρόδρομοι τα έκοψαν ή τα εγκατέλειψαν εντελώς. Η Deutsche Bahn τερμάτισε την υπηρεσία ύπνου στη διαδρομή πριν από 10 χρόνια.
Το νέο ICE Βερολίνου-Παρίσι αποτελεί μέρος της ετήσιας ανανέωσης των ευρωπαϊκών δρομολογίων τρένων στα μέσα Δεκεμβρίου. Μεταξύ άλλων, αυτή τη φορά, υπάρχει επίσης μια νέα απευθείας σύνδεση με τρένο υψηλής ταχύτητας μεταξύ Μονάχου και Άμστερνταμ, μια διαδρομή επτά ωρών.
Διαφήμιση
Το ζευγάρι δύναμης της Ευρώπης
Η Γερμανία και η Γαλλία είναι οι δύο πολυπληθέστερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι μεγαλύτερες οικονομίες της. Ο δήμαρχος του Βερολίνου Κάι Βέγκνερ είπε ότι η νέα σιδηροδρομική σύνδεση, που λειτουργεί σε συνεργασία με τη γαλλική SNCF, «είναι επίσης ένα καλό σύμβολο της γερμανογαλλικής φιλίας».
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing είπε επίσης ότι είναι κάτι περισσότερο από «μια νέα, πρόσθετη προσφορά». Είπε, «έχουμε ακόμη πολλές δυνατότητες να φέρουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους στις ράγες εντός της Ευρώπης με ελκυστικές προσφορές, μεταξύ άλλων για μεγαλύτερα ταξίδια και να ζήσουμε αυτή τη φιλία».