Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024

Χρήστος Σταϊκούρας:Το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου και της ασφάλειάς του απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο


Τα στοιχεία, 50 σελίδων, των σιδηροδρομικών συμβάντων που σημειώθηκαν από το 2013, κατέθεσε στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, ώστε να καταδείξει ότι είναι διαχρονικό και πολύ πιο σοβαρό, από ένα ζήτημα προσλήψεων προσωπικού, το θέμα του ελληνικού σιδηροδρόμου κι απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

«Άκουσα με προσοχή να τίθεται συχνά το θέμα ότι το μόνο πρόβλημα στον ΟΣΕ είναι το ανθρώπινο. Όταν είχαμε 3.000 εργαζόμενους στον ΟΣΕ δεν είχαμε προβλήματα; Προσπαθώ να αποδείξω ότι το θέμα του ελληνικού σιδηρόδρομου και της ασφάλειας μακάρι να ήταν μόνο θέμα κάποιων προσλήψεων στον ΟΣΕ. Είναι πολύ πιο σοβαρό, πολύ πιο διαχρονικό και απαιτεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο" απευθύνθηκε προς τα έδρανα της Αντιπολίτευσης ο αρμόδιος υπουργός για να απαντήσει στους πολιτικούς αρχηγούς του προηγήθηκαν στο βήμα, όπως ο Σ. Φάμελλος και ο Δ. Κουτσούμπας. Παραθέτοντας τους αριθμούς ανέφερε ότι τα σοβαρά συμβάντα στον ΟΣΕ, με βάση τα πορίσματα και τις αναφορές ήταν:

- το 2013, 58 συμβάντα

- Το 2014, ήταν 81

- Το 2015, 76,

- το 2016, 71,

- το 2017, 84,

- το 2018, 74,

- το 2019, 79,

- το 2020, 53,

- το 2021, 56,

- το 2022, 29,

- το 2023, 17 μεταξύ των οποίων το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών,

- το 2024, μέχρι τον Οκτώβριο, σημειώθηκαν 17 συμβάντα

"'Ακουσα ορθώς από τον κ. Φάμελλο να μιλάει για την αναγκαιότητα να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, ώστε να μπορέσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να επεκταθεί, να συνδεθεί με λιμάνια. Είναι ακριβώς η αντίθετη τοποθέτηση από αυτή που έκανε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, θεωρώντας ότι το να κάνουμε έναν καλύτερο σιδηρόδρομο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι με τον Προμαχώνα, ότι το να κάνουμε έναν καλύτερο σιδηρόδρομο από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ουσιαστικά βοηθάμε το ΝΑΤΟ και τα ξένα συμφέροντα. Δεν έχουμε την ίδια άποψη" άποψη και κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο - όπως είπε - για το πως βλέπουμε τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου για τον επόμενη 20ετία. Απαντώντας στον κ. Κουτσούμπα, είπε ότι θα διατεθούν 500 εκ. ευρώ για τα έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα στη βασική σιδηροδρομική γραμμή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε να έχουμε ενίσχυση της ανθεκτικότητας του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα αλλά και των κάθετων Λάρισα - Βόλος και Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα. Προσέθεσε πως υπάρχουν και 110 εκ. για τον Προαστιακό της Δυτικής Αττικής και άλλοι πόροι που εξασφαλίστηκαν το Καλοκαίρι του 2024 για να υπάρξει για πρώτη φορά σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση από τα Λιόσια μέχρι το Κιάτο.

"Προσπαθούμε ισοσκελώς να εξασφαλίσουμε για πρώτη φορά τα τελευταία 20 - 25 χρόνια, που δεν έχουν γίνει έργα, κάποια σημαντικά κονδύλια", ανάφερε.

Εξάλλου, επισήμανε ότι η κυβέρνηση έχει ευθύνη για τον Ελληνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων Μεταφορών, ώστε να εκδώσει ένα ανεξάρτητο πόρισμα μέχρι τον Φεβρουάριο του 2025. Ενημέρωσε ότι έχει υποβληθεί αίτημα και εγκαταστάθηκαν ερευνητές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων και επίσης το υπουργείο έχει ανταποκριθεί σε ότι του ζητήθηκε, έως και πρόσθετες δαπάνες για εξειδικευμένες μελέτες από ερευνητικά Ινστιτούτα της Ευρώπης.

Επιπροσθέτως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σχολίασε τις αναφορές περί προβλημάτων στον σιδηρόδρομο που ανέκυψαν τα τελευταία χρόνια, αλλά και τις επικλήσεις στην προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. "Αν την διαβάσει κάποιος, θα δει ότι αναφέρεται στο 2016. Αναφέρεται σε Κανονισμό, που δεν εφαρμόζεται στην χώρα από την έναρξη ισχύος της" εξήγησε και προσέθεσε: "Αυτό είναι για να αντιληφθούμε όλοι την έκταση του προβλήματος".