Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις της γαλλικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF ζήτησαν από τον επόμενο μήνα μια επ' αόριστον απεργία, η οποία θα μπορούσε να διαταράξει τα δρομολόγια των τρένων κατά τις επερχόμενες διακοπές των Χριστουγέννων.
Οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες TGV και Intercity θα μπορούσαν να διαταραχθούν σοβαρά αυτά τα Χριστούγεννα, εάν το προσωπικό των τρένων SNCF πραγματοποιήσει την απειλούμενη απεργία.
Τα συνδικάτα απαιτούν μορατόριουμ για τη διάλυση του Fret SNCF , του τμήματος εμπορευμάτων του εθνικού σιδηροδρομικού φορέα.
rfi.fr/en
Διαμαρτύρονται επίσης για τους όρους και τις προϋποθέσεις για το άνοιγμα των περιφερειακών γραμμών στον ανταγωνισμό, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία της ΕΕ .
Σε κοινή δήλωση στο AFP, τα συνδικάτα CGT-Cheminots , Unsa-Ferroviaire, Sud-Rail και CFDT-Cheminots ανέφεραν ότι η δράση θα ξεκινήσει στις 11 Δεκεμβρίου.
Τα συνδικάτα επανέλαβαν επίσης την έκκλησή τους για μικρότερη απεργία από τις 20 έως τις 22 Νοεμβρίου.
Η βιομηχανική δράση στο SNCF έχει επανειλημμένα διαταράξει τα ταξίδια κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών.
Τον Φεβρουάριο, οι ελεγκτές των τρένων προχώρησαν σε απεργία κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου διακοπών, αφήνοντας 150.000 ανθρώπους αποκλεισμένους. Μια χριστουγεννιάτικη απεργία τον Δεκέμβριο του 2022 επηρέασε περίπου 200.000 παραθεριστές.
Το 2023, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξήγαγε μια εις βάθος έρευνα για το εάν η Γαλλία παραβίασε τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με την κρατική στήριξη επιδοτώντας το τμήμα εμπορευματικών μεταφορών της SNCF ύψους 5,3 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2007 και 2019.
Ως αποτέλεσμα, η γαλλική κυβέρνηση ξεκίνησε μια διαδικασία αναδιάρθρωσης με την οποία θα εξαφανιστεί η κορυφαία γαλλική εταιρεία σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών την 1η Ιανουαρίου 2025 και θα αντικατασταθεί από δύο ξεχωριστές εταιρείες – τη Hexafret και την Technis.
Και οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν υπό την Rail Logistics Europe, θυγατρική της SNCF, και αναμένεται να αποφέρουν έσοδα περίπου 700 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2025 – αριθμός συγκρίσιμος με τα κέρδη της Fret SNCF το 2023.
Το σχέδιο διαπραγματεύθηκε η γαλλική κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να αποφευχθεί μια διαδικασία αναδιοργάνωσης που θα μπορούσε να οδηγήσει στην οριστική εκκαθάριση της εταιρείας, η οποία απασχολεί 5.000 άτομα.
Στη δήλωσή τους, τα συνδικάτα «επιβεβαιώνουν ότι ένα μορατόριουμ είναι δυνατό και απαραίτητο για να επιτραπεί στους διάφορους παίκτες να επιστρέψουν στο τραπέζι και να βρουν τρόπους να εγγυηθούν όχι μόνο τη συνέχεια της Fret SNCF, αλλά και την ανάπτυξή της μακροπρόθεσμα».
sidirodromikanea.blogspot.com