Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Οι 10 μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο χωρίς ούτε έναν σιδηροδρομικό σταθμό!

Αν και ο πρώτος σιδηροδρομικός σταθμός κατασκευάστηκε στο Λίβερπουλ το 1830 και έκτοτε έχουν κατασκευαστεί χιλιάδες σε όλο τον κόσμο, δεν έχουν όλες οι χώρες τέτοια σύνδεση.

express.co.uk

Ο παλαιότερος τερματικός σταθμός στον κόσμο ήταν ο σιδηροδρομικός σταθμός Crown Street στο Λίβερπουλ το 1830, στη γραμμή Λίβερπουλ προς Μάντσεστερ που δρομολογήθηκε με ατμομηχανή. Έκτοτε, πάνω από 2.500 σιδηροδρομικοί σταθμοί έχουν κατασκευαστεί σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται εκείνοι σε μετρό ή σιδηροδρομικές γραμμές κληρονομιάς.

Πιο μακριά, υπάρχουν περισσότεροι από 36.000 σιδηροδρομικοί σταθμοί στην Ευρώπη και δίπλα σε αυτήν .

Οι ΗΠΑ έχουν το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο στον κόσμο, με συνολικό μήκος 137.000 μίλια.

Παρά αυτά τα εντυπωσιακά στοιχεία, δεν έχει όλες οι χώρες του κόσμου σιδηροδρομικούς σταθμούς ή σιδηροδρομικές γραμμές για διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της φτώχειας ή της πυκνότητας πληθυσμού.

Παρακάτω είναι οι 10 μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο που δεν έχουν ούτε έναν σιδηροδρομικό σταθμό.


Λιβύη

Δεν λειτουργούν σιδηροδρομικοί σταθμοί στη Λιβύη αυτή τη στιγμή. Τα υπάρχοντα λειτούργησαν τελευταία φορά το 1965. Τα σχέδια για ένα νέο δίκτυο βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και πολλά χρόνια, από το 1998, αλλά οι εργασίες έχουν σταματήσει σε μεγάλο βαθμό από τον Πρώτο Εμφύλιο Πόλεμο της Λιβύης το 2011.

Ένας νέος σιδηρόδρομος κανονικού εύρους σχεδιάζεται να εκτείνεται από τα σύνορα της Τυνησίας μέχρι την Τρίπολη, τη Μισράτα, τη Σύρτη, τη Βεγγάζη και την Μπάιντα. Μια άλλη γραμμή σχεδιάζεται να εκτελεί την ενδοχώρα από τη Misrata στη Sabha. (Εικόνα: Getty)


Τσαντ

Οι υποδομές σε όλη την κλειστή αφρικανική χώρα του Τσαντ είναι γενικά φτωχές, ειδικά στα βορειοανατολικά, με τις ποτάμιες μεταφορές να περιορίζονται στα νοτιοδυτικά.

Αρκετά σχέδια ή προτάσεις για την κατασκευή σιδηροδρόμων εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της γαλλικής αποικιακής περιόδου στο Τσαντ , με στόχο τη σύνδεση της χώρας με άλλα αφρικανικά δίκτυα στο Καμερούν, τη Νιγηρία και άλλα.
Υπήρχαν επίσης σχέδια το 2012 για σιδηρόδρομο, αλλά τίποτα δεν έχει υλοποιηθεί από τότε. (Εικόνα: Getty)


Νίγηρας

Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας σιδηρόδρομος στον Νίγηρα , που κατασκευάστηκε μεταξύ 2014 και 2016 μεταξύ Niamey και Dosso από τον γαλλικό όμιλο Bollore, με στόχο να συνδέσει το Niamey με το σιδηροδρομικό δίκτυο στο Μπενίν και με την ακτή. Ωστόσο, τα ανταγωνιστικά εμπορικά συμφέροντα πολλών μερών οδήγησαν σε ατελείωτες αντιδικίες και η σύνδεση με το Μπενίν δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Ως αποτέλεσμα, το τμήμα Niamey-Dosso των 90 μιλίων είναι πλέον εγκαταλελειμμένο, με τις πίστες να τελειώνουν στη μέση του πουθενά. Μετά από χρόνια παραμέλησης οι πίστες έχουν ήδη καταστραφεί σε τέτοιο βαθμό που έχουν καταστεί άχρηστες.

Στο σταθμό Niamey Terminus, οι ράγες λυγίζουν σε τέτοιο βαθμό από τη ζέστη του καλοκαιριού που ένα τρένο δεν θα μπορούσε να φύγει από το σταθμό.(Εικόνα: Getty)


Σομαλία

Υπήρχε επίσης ένας σιδηρόδρομος στη Σομαλία - ο σιδηρόδρομος Mogadishu-Villabruzzi μήκους 90 μιλίων που κατασκευάστηκε από την Ιταλία τη δεκαετία του 1910. Συνέδεε την πρωτεύουσα με γεωργικές περιοχές και είχε εύρος τροχιάς 950 χιλιοστών, που προτιμούσαν οι Ιταλοί στις αποικίες τους στο Κέρας της Αφρικής και τη Βόρεια Αφρική.
Ωστόσο, ο σιδηρόδρομος διαλύθηκε τη δεκαετία του 1940 από τους Βρετανούς κατά τη στρατιωτική κατοχή της ιταλικής Σομαλιλάνδης και δεν αποκαταστάθηκε ποτέ στη συνέχεια. (Εικόνα: Getty)


Κεντροαφρικανική Δημοκρατία

Η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία είχε προτείνει μια σιδηροδρομική γραμμή το 2002, που συνδέει το Καμερούν με την πρωτεύουσα της CAR, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές στη χώρα.

Υπάρχουν απομεινάρια μιας πρώην σιδηροδρομικής γραμμής, του σιδηροδρόμου Zinga-Mongo, μιας γραμμής μήκους 4,7 μιλίων που χτίστηκε τη δεκαετία του 1920 και λειτούργησε μέχρι τη δεκαετία του 1960. Κατασκευάστηκε για να παρακάμπτει τα ορμητικά νερά του ποταμού Ubangi επιτρέποντας σε επιβάτες και εμπορεύματα να επιβιβάζονται σε μικρότερα ατμόπλοια ανάντη.

Ο σιδηρόδρομος καταστράφηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα της χώρας για ανεξαρτησία. Το 2006, τα απομεινάρια, συμπεριλαμβανομένων κτιρίων, αποθηκών και κάποιου τροχαίου υλικού, προστέθηκαν στον προσωρινό κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO .


Υέμενη

Ως άμεση συνέπεια της φτώχειας της χώρας και του συνεχιζόμενου εμφυλίου πολέμου, η Υεμένη συγκρίνεται δυσμενώς με τους γείτονές της στη Μέση Ανατολή όσον αφορά τις υποδομές μεταφορών και το δίκτυο επικοινωνιών. Παρά τις πολλές προτάσεις, η Υεμένη δεν διαθέτει σιδηροδρόμους. Οι προσπάθειες για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου έχουν επίσης παραμεληθεί.

Οι δρόμοι είναι επίσης φτωχοί, αν και υπάρχουν έργα για την αναβάθμισή τους. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πάνω από 44.300 μίλια δρόμων, μόνο 3.852 μίλια είναι ασφαλτοστρωμένα.

Η κυβέρνηση είπε επίσης ότι υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή νέων υποδομών, με προτίμηση για μια παράκτια διαδρομή που ξεκινά από το Άντεν.(Εικόνα: Getty)


Παπούα Νέα Γουινέα

Το ορεινό έδαφος, τα ποτάμια, οι βάλτοι και οι ζούγκλες στην Παπούα Νέα Γουινέα θέτουν περιορισμούς στο σύστημα μεταφορών της χώρας. Η πρωτεύουσα δεν συνδέεται οδικώς με άλλες μεγάλες πόλεις και πολλά χωριά είναι προσβάσιμα μόνο με αεροπλάνο ή με τα πόδια.

Στις αρχές του 20ου αιώνα, η Γερμανική Νέα Γουινέα κατασκεύασε σιδηροδρόμους στενού εύρους για φυτείες κοντά στο Madang και το Rabaul. Ωστόσο, αυτοί οι σιδηρόδρομοι ερήμωσαν όταν οι Αυστραλοί ανέλαβαν τη χώρα κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου . (Εικόνα: Getty)


Ομάν

Δεν υπάρχουν κύριοι σιδηρόδρομοι στο Ομάν , αν και κάποιοι έχουν προγραμματιστεί. Η χώρα διαθέτει ένα μικρό τουριστικό τρένο στο συγκρότημα σπηλαίων Al Hoota, ένα ταξίδι που διαρκεί μόλις τέσσερα λεπτά για να διασχίσει μια απόσταση 400 μέτρων.

Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος του μελλοντικού εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου του Ομάν είναι περίπου 1.326 μίλια.

Το έργο Smart City των 2 δισεκατομμυρίων λιρών , που έχει σχεδιαστεί για να παρέχει σπίτια για 100.000 ανθρώπους και να υποστηρίζει τόσο τους ντόπιους όσο και τους επισκέπτες, θα συνδεθεί με το φιλόδοξο έργο Gulf Railway, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 196 δισεκατομμύρια £. (Εικόνα: Getty)



Ισλανδία

Η Ισλανδία δεν έχει δημόσιους σιδηροδρόμους, αν και έχουν γίνει προτάσεις για γραμμές μεταξύ του αεροδρομίου Κέφλαβικ και του Ρέικιαβικ. Οι πρώην σιδηροδρομικές γραμμές που κινούνταν με ατμομηχανή και χειροκίνητα έχουν κλείσει.

Όπως και η Παπούα Νέα Γουινέα, το απόκρημνο έδαφος της χώρας, καθώς και ο αραιός πληθυσμός, έχει καταστήσει δύσκολη την οικονομική δικαιολογία οποιασδήποτε κατασκευής και σημαίνει ότι ο κύριος τρόπος μεταφοράς παραμένει το αυτοκίνητο. (Εικόνα: Getty)



Μπουτάν

Μέχρι το 1961, τα ταξίδια στο Μπουτάν γίνονταν γενικά με τα πόδια ή με μουλάρια ή άλογα λόγω της έλλειψης ασφαλτοστρωμένων δρόμων. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 4.970 μίλια δρόμων και δύο αεροδρόμια .

Ωστόσο, δεν υπάρχουν ακόμη σιδηρόδρομοι. Καθώς η χώρα είναι περίκλειστη, χωρίς μεγάλες πλωτές οδούς, δεν υπάρχουν επίσης λιμάνια στο Μπουτάν.

Το 2005, το Μπουτάν και η Ινδία υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για τη σύνδεση του τελευταίου με το δίκτυο των Ινδικών Σιδηροδρόμων με πέντε νέα δρομολόγια στο Μπουτάν. Από τη γραμμή των 43 μιλίων, τα 36 μίλια θα τοποθετηθούν εντός του Μπουτάν. Η γραμμή θα εκτείνεται από το Kokrajhar στην Ινδία έως το Gelphu στην περιοχή Sarpang, τη μεγαλύτερη οικονομική ζώνη του Μπουτάν και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την κοινωνικοοικονομική κατάσταση της χώρας και να ενισχύσει τις εισαγωγές και τις εξαγωγές αγαθών. (Εικόνα: Getty)

sidirodromikanea.blogspot.com