Η κάμερα του ΣΚΑΪ κατέγραψε ένα από τα καθημερινά δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης, λίγο πριν οι συρμοί παραδοθούν για χρήση στους κατοίκους της πόλης
Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την έναρξη λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης, στις 30 Νοεμβρίου.
Πηγή: skai.gr
Ο Χρήστος Νικολαϊδης και η κάμερα του ΣΚΑΪ, έκανε το πρώτο δρομολόγιο, καταγράφοντας αποκλειστικές εικόνες από τους συρμούς, τους σταθμούς και το κέντρο ελέγχου, αυτού του υπερσύγχρονου έργου, που αλλάζει ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης, μετά από δεκαετίες αναμονής.
Οι συρμοί κινούνται ήδη στις ράγες, οι σταθμοί είναι έτοιμοι για να υποδεχθούν τους επιβάτες, το μετρό Θεσσαλονίκης, μετρά αντίστροφα για την επίσημη έναρξη λειτουργία του.
Στο μπροστινό μέρος ενός συρμού δεν υπάρχει οδηγός, όλοι οι συρμοί κινούνται πλήρως αυτοματοποιημένα.
Η κάμερα του ΣΚΑΪ κατέγραψε ένα από τα καθημερινά δρομολόγια, λίγο πριν οι συρμοί παραδοθούν για χρήση στους κατοίκους της πόλης.
Το χαρακτηριστικό του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ότι όταν ρχεται ο συρμός τότε υπάρχει μια πόρτα η οποία ανοίγει ούτως ώστε να μπουν οι επιβάτες και να βγουν από το μετρό.
Ωστόσο αυτός ο χώρος είναι ένας σφραγισμένος σε σχέση με το χώρο όπου υπάρχουν οι ράγες.
Όταν επιβιβαστούν και αποβιβαστούν οι επιβάτες τότε αυτές οι πόρτες θα κλείσουν, με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήρης ασφάλεια και κανένας να μην κινδυνεύει να πέσει από το χώρο αυτό στο χώρο στον οποίο είναι οι ράγες του τρένου.
"Εγκέφαλος" του μετρό Θεσσαλονίκης, είναι το κέντρο ελέγχου και λειτουργίας. που αποτελεί και την βάση του όλου συστήματος.
Με το δεδομένο ότι οι συρμοί δε διαθέτουν οδηγούς, από εδώ γίνεται ο πλήρης έλεγχος της κίνησης του κάθε συρμού σε κάθε γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης.
«Το σύστημα είναι το εξελιγμένο, κατηγορίας 4, το πιο σύγχρονο σύστημα παγκοσμίως κάθε ένα δευτερόλεπτο, βρίσκει τη θέσει του 10 φορές σε όλους τους συρμούς ταυτόχρονα», τονίζει ο Νίκος Κουρέτας, πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό», ξεκαθαρίζοντας πως η περίπτωση με την κατηγοριοποίηση της ασφάλειας του μετρό της Θεσσαλονίκης, να συμβεί κάτι κρίσιμο είναι, μία στα 100.000 χρόνια.
Στους 18.000, υπολογίζονται οι επιβάτες που αναμένεται να χρησιμοποιούν το μετρό Θεσσαλονίκης ανά κατεύθυνση, κάθε ώρα της ημέρας.
«Στην αρχή θα ξεκινήσουμε με 3.5 λεπτά με 18 τρένα. Στη συνέχεια όταν θα προστίθενται τα τρένα θα πέσουμε στο 1,5 λεπτό. Υπάρχουν τα μηχανήματα από τα οποία μπορεί να αγοράσει εισιτήριο. Μπορεί από τα εκδοτήρια να αποκτήσει μια προσωποποιημένη κάρτα. Το εισιτήριο είναι 60 λεπτά και διαρκεί 70 λεπτά της ώρα. Όταν περάσει το χρόνο θα μπορεί με αυτό το εισιτήριο να βγει από τις πύλες εξόδου», εξηγεί ο κος Κουρέτας.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του μετρό, η αρχιτεκτονική του κάθε σταθμού, είναι προσαρμοσμένη με τις ανάγκες του κάθε χώρο και της ιστορίας του ενώ, επτασφράγιστο μυστικό παραμένει η εικόνα του σταθμού Βενιζέλου, ο οποίος θα αποτελεί ένα ανοιχτό μουσείο για τους κατοίκους της πόλης.
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό στις 30 Νοεμβρίου.
sidirodromikanea.blogspot.com