Ζώνη Fehmarn, η μεγαλύτερη υποβρύχια σήραγγα στον κόσμο. Φωτογραφία: Federn Sund Baelt
Με μήκος 18 χιλιομέτρων, η νέα σταθερή σύνδεση Fehmarn Belt μεταξύ Γερμανίας και Δανίας θα είναι η μεγαλύτερη και βαθύτερη υποβρύχια σήραγγα στον κόσμο, που συνδυάζει δρόμο και σιδηρόδρομο.
greekreporter.com
Μόλις ολοκληρωθεί, η σήραγγα υπόσχεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού, να ενισχύσει τους δεσμούς μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης, να δημιουργήσει μια πιο πράσινη λωρίδα κυκλοφορίας και να ενισχύσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η τιμή των δέκα δισεκατομμυρίων ευρώ, επομένως, υπόσχεται να αξίζει τον κόπο και έχει τη σφραγίδα έγκρισης από το Πρόγραμμα Ten-T της Ευρωπαϊκής Επιτροπής .
Η υποβρύχια σήραγγα σταθερής ζεύξης θα αποτελείται από δύο αυτοκινητόδρομους δύο λωρίδων που χωρίζονται από μια δίοδο υπηρεσίας και δύο ξεχωριστούς σιδηροδρόμους.
«Σήμερα, αν κάνατε ένα ταξίδι με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα σας έπαιρνε περίπου τεσσεράμισι ώρες», λέει ο τεχνικός διευθυντής του Jens Ole Kaslund, Femern A/S, της κρατικής δανικής εταιρείας που είναι υπεύθυνη. του έργου. «Όταν θα ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκέσει δυόμισι ώρες».Απεικόνιση της σήραγγας ζώνης Fehrman τμήματος τρένου. Φωτογραφία: Femern A/S
Η Femern A/S έθεσε τα θεμέλια για την ιδέα της σταθερής ζεύξης το 2008, αλλά χρειάστηκαν άλλα δώδεκα χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθεί η πρώτη τελετή θεμελίωσης το 2020 στη Δανία και στη συνέχεια το 2021 στη Γερμανία. Η αρχική προετοιμασία του χώρου ξεκίνησε στο Rødbyhavn στο Lolland και στο Puttgarden στο νησί Fehmarn. Το 2021, η εταιρεία δημιούργησε νέα κανάλια και δρόμους πρόσβασης.
Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης να δημιουργήσει λιμάνια εργασίας και να βυθοκορήσει τη ζώνη Fehmarn για να δημιουργήσει νέες χερσαίες εκτάσεις. Έχουν φτιάξει επίσης μια νέα, τη λεγόμενη τούνελ πόλη για να ταιριάξουν με το «εργοστάσιο σήραγγας» ας πούμε. Εκεί μπορούν να κατασκευαστούν τα απαραίτητα στοιχεία για το έργο Fixed Link.
Fehmarn Belt Tunnel – βυθοκόρηση υλικού από τον βυθό που μεταφέρθηκε στο Puttgarden. Φωτογραφία: Femern A/S
Το 2022, η Femern άρχισε να δημιουργεί κτίρια πύλης και στις δύο πλευρές, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται μέχρι το κλείσιμο του 2024 στη δανική πλευρά και το 2025 στη γερμανική πλευρά. Οι πύλες συνδέουν τον σιδηρόδρομο και τον αυτοκινητόδρομο της σήραγγας με τους αναβαθμισμένους και πρόσφατα κατασκευασμένους δρόμους και σιδηροδρόμους στην ενδοχώρα.
Μέχρι την άνοιξη του 2024, ολοκληρώθηκε ένα μόνιμο ανάχωμα στην πύλη της δανικής σήραγγας, επιτρέποντας την αφαίρεση του εξωτερικού προσωρινού αναχώματος που είχε κατασκευαστεί για να θωρακίσει τη θάλασσα. Ως αποτέλεσμα, η ακτογραμμή στη δανική πλευρά έχει ευθυγραμμιστεί.
Η ελπίδα είναι να δοκιμαστεί και να ανοίξει το 2029. Οι διαδικασίες ασφαλείας και έκτακτης ανάγκης θα δοκιμαστούν επίσης και θα εγκριθούν από τις αρχές πριν ανοίξει στην κυκλοφορία η σήραγγα ζώνης Fehmarn.
Το τούνελ και το ζήτημα της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
Η βιώσιμη κατασκευή έχει γίνει μάντρα για πολλές επιχειρήσεις που θέλουν να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Από εταιρείες στη Σιέρα Νεβάδα έως περιβαλλοντικές εκπαιδευτικές συνεργασίες στον Παναμά και πράσινους τοίχους στην Αφρική , το μέλλον φαίνεται λαμπρό. Το μέλλον φαίνεται πράσινο.
Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία μιας σήραγγας που να είναι ανθεκτική στο χρόνο, μακροπρόθεσμα και βιώσιμη. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι επικριτές που αμφιβάλλουν ότι αυτό είναι μια πιθανότητα. Οι περιβαλλοντολόγοι, ειδικότερα, ανησυχούν για τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει η κατασκευή στους βυθούς και στον ωκεανό. Αναρωτιούνται αν αξίζει τα υποτιθέμενα οφέλη της σήραγγας.
Επιπλέον, όπως συμβαίνει με όλα τα καλύτερα σχεδιασμένα σχέδια ποντικών και ανδρών, τα πράσινα διαπιστευτήρια δεν αντισταθμίζουν πάντα τον οικολογικό αντίκτυπο των έργων που περιλαμβάνουν κατασκευές μεγάλης κλίμακας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι περιβαλλοντολόγοι, όπως ο γερμανικός όμιλος NABU, έχουν εκφράσει ανησυχία για την πιθανή καταστροφή της ζώνης Fehmarn που προστατεύεται από την ΕΕ. Πολλοί αναρωτιούνται επίσης εάν η σήραγγα θα ανταποκρίνεται στις πράσινες απαιτήσεις της ΕΕ για το μέλλον.Connecting Elements, Fehmarn Belt Tunnel. Φωτογραφία: Femern A/S
Ωστόσο, η Femern A/S έχει εκφράσει εμπιστοσύνη για το θέμα, τονίζοντας αντ 'αυτού την «προσωρινή» επίδραση στο περιβάλλον του υποβρύχιου κτιρίου.
Σύμφωνα με τον Vincentsen σε συνέντευξή του στο Euronews Next, «Σε αποτέλεσμα του έργου θα δημιουργηθούν τεράστιες περιοχές νέας φύσης». Υποστήριξε επίσης ότι «στην ξηρά θα δημιουργηθούν 300 στρέμματα παράκτιων υγροτόπων και στη θάλασσα δημιουργούμε 42 εκτάρια νέων υφάλων».
«Νέοι πράσινοι διάδρομοι θα δημιουργηθούν στο Rødbyhavn για να ενωθούν με τη φύση. Αυτά θα αποτελέσουν τη βάση για ισχυρούς πληθυσμούς εντόμων και προστατευμένη χλωρίδα και πανίδα, όπως αμφίβια και ορχιδέες», αναφέρει ο ιστότοπος της Femern.
Τον Απρίλιο του 2023 ξεκίνησε η φύτευση του κλιματικού δάσους, όπου συμμετείχαν παιδιά σχολείων της περιοχής, συνεργάτες και ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Lolland.
Ως απάντηση στην επίδραση στα επίπεδα C02 και στην πράσινη πολιτική της ΕΕ, ο Vencentsen υπογράμμισε τη θετική επίδραση του έργου.
«Η σήραγγα θα αυξήσει τη χωρητικότητα και θα ανακουφίσει τη συμφόρηση στα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα στη Δανία», υποστήριξε «και θα δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση χρόνου, ενέργειας, καυσίμων και εκπομπών CO2 για τη διαμετακομιστική κυκλοφορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει χαρακτηρίσει τη σήραγγα της ζώνης Fehmarn έργο προτεραιότητας».
sidirodromikanea.blogspot.com