Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

Ν. Ταχιάος για μετρό Θεσσαλονίκης: Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο – Είναι ένα πολύ ποιοτικό άλμα για την πόλη



Στο μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και σε άλλα τρέχοντα και εξίσου σημαντικά έργα και ζητήματα, αναφέρθηκε στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «ZOIGR» με τη Χριστίνα Βίδου, ο Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Μιλώντας λοιπόν, στην ΕΡΤ και στη Χριστίνα Βίδου δήλωσε αρχικά «Στον Έβρο ένα από τα πολύ σημαντικά έργα που εκτελούμε αυτή τη στιγμή είναι ο ανατολικός περιφερειακός της Αλεξανδρούπολης. Αυτό είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο είμαι εδώ να δω και τα έργα τα οποία εκτελούνται και επίσης να έχουμε και μία εικόνα του σιδηροδρόμου εδώ πέρα. Λίγο αργότερα, με τον κ. Κοντογεώργη, τον υφυπουργό και τον κ. Τριαντόπουλο θα δούμε και την εκκίνηση κάποιων δρομολογίων που γίνονται από σήμερα (…)».

Έπειτα, αναφορικά με την σημερινή επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, για θέματα που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ένα ζήτημα που προβληματίζει τους πολίτες, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε «Καταλαβαίνω πάρα πολύ καλά τον κόσμο και νομίζω ότι και η κίνηση του κ. Σταϊκούρα έχει αυτό το νόημα. Πρώτον, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να κρύψει. Δεύτερον, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι, αντιθέτως, η κυβέρνηση μπορεί να δώσει όλη την πληροφόρηση που έχει για το ζήτημα του σιδηροδρόμου, διότι όπως καταλαβαίνετε είναι λίγο πολύ παραμετρικό. Είναι περισσότεροι από ένας όσοι ασχολούνται με τον σιδηρόδρομο. Είναι ο ΟΣΕ που είναι διαχειριστής του δικτύου, είναι η ΕΡΓΟΣΕ, ο μοναδικός ίσως φορέας που είναι στον τομέα της δικιάς μας εποπτείας που εκτελεί τα έργα. Είναι η Hellenic Train, η οποία κάνει τις μεταφορές και τις μετακινήσεις, η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα. Διότι, υπάρχουν και άλλες ιδιωτικές εταιρείες. Είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ που χειρίζεται την ακίνητη περιουσία αλλά είναι και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Νομίζω ότι αυτό το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι όταν απευθύνεται στην ποινική δικαιοσύνη ο κ. Σταϊκούρας δείχνει ότι πρέπει να διερευνηθούν και οι ατομικές ευθύνες που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Διότι, ξέρετε, ο σιδηρόδρομος δεν είναι ένα κλειστό δίκτυο. Είναι ένα δίκτυο το οποίο είναι διαρκώς εκτεθειμένο. Το ανθρώπινο λάθος είναι ένας παράγοντας ο οποίος είναι πολύ σημαντικός για τη λειτουργία του σιδηρόδρομου. Βεβαίως, για να φτάσουμε σε ένα επεισόδιο, όπως αυτό το τρομακτικό δυστύχημα των Τεμπών ή ακόμη και σε ένα επεισόδιο όπως αυτά τα οποία αποφεύχθηκαν τον τελευταίο καιρό, χρειάζεται να μεσολαβήσουν περισσότερα από ένα ανθρώπινα λάθη. Στην περίπτωση των Τεμπών ξέρω ότι μιλάμε για οκτώ τουλάχιστον λάθη. Και αυτό σημαίνει ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία να αντιληφθούν οι πάντες ότι η ευθύνη η ατομική είναι πάρα πολύ σημαντική. Πρέπει λοιπόν, να ακολουθούν όλοι τον κανονισμό του σιδηροδρόμου αυστηρά. Αυτές είναι οι διαδικασίες».

Εν συνεχεία, ερωτηθείς για το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε το εξής «Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, όταν μπει ο κόσμος μέσα θα καταλάβει όχι απλώς ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, αλλά ότι πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα για την πόλη, ένα πολύ ποιοτικό άλμα. Άργησε, εξετέθη, ταλαιπώρησε και σ’ αυτό οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι μία συγγνώμη και αυτή η συγγνώμη δεν είναι ανάγκη να έρθει ούτε από τις κυβερνήσεις διαχρονικά, ούτε μόνο από τις κυβερνήσεις διαχρονικά ή μόνο από όσους, ενεπλάκησαν στο έργο, αλλά και από την ίδια τη Θεσσαλονίκη. Διότι, πάρα πολλά προβλήματα προέκυψαν από την ίδια την πόλη. Ναι, αλλά το μετρό είναι ήδη εδώ και μετράει μέρες για να δοθεί στο κόσμο».

Τέλος, ο κ. Νίκος Ταχιάος δεν παρέλειψε να τονίσει το εξής «Το Μετρό εδώ και πολλούς μήνες, τουλάχιστον 21 μήνες ή μάλλον ουσιαστικά από το 2021 κάνει διαρκώς δοκιμές γιατί προφανώς οι ρυθμοί με τους οποίους προχώρησε δεν ήταν και οι πιο σύντομοι. Κυρίως καθυστέρησε και στην κρίσιμη διαδρομή Βενιζέλου όπου καθυστέρησε το όλο έργο. Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Τώρα γίνονται οι δοκιμές της ολοκλήρωσης των συστημάτων. Εκεί βεβαίως πλέον βγαίνουν και διάφορες παιδικές ασθένειες. Το πώς είναι ένα σύστημα έρχεται να δέσει με το άλλο. Έγιναν λάθη τα οποία έγιναν όλα στη χειροκίνητη λειτουργία, στο αμαξοστάσιο. Και ήταν λάθη επειδή δεν ακολουθήθηκε δυστυχώς ο κανονισμός από τους χειριστές της εταιρείας κατασκευής. Ήταν λοιπόν, ένα λάθος για το οποίο ευθύνεται η κατασκευαστική κοινοπραξία και το οποίο θα το πληρώσει. Και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι δεν ακολούθησαν την διαδικασία. Αυτό που με κάνει όμως, να αισθάνομαι ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα λειτουργήσει πάρα πολύ καλά είναι ότι η εταιρεία λειτουργίας δεν είναι μια εταιρεία που ξαφνικά κάποιοι άρχισαν να συγκροτούν. Έχει έρθει και έχει αναλάβει τη λειτουργία του μετρό με διαγωνισμό ο οποίος έχει γίνει πριν από καιρό. Ουσιαστικά μια γαλλο -ιταλική κοινοπραξία, στην οποία ο λίντερ είναι η Altem, που είναι η εταιρεία που λειτουργεί το μετρό της Κοπεγχάγης, που είναι η ίδια τοπολογία σταθμών, το ίδιο τροχαίο υλικό, τα ίδια συστήματα με το μετρό της Θεσσαλονίκης και το μετρό του Μιλάνου. Οι άνθρωποι λοιπόν, αυτοί έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία και είναι πάρα πολύ αυστηροί και σε θέματα ασφαλείας (…)».