Η μετακίνηση στην Ευρώπη είναι συχνά ευκολότερη με τρένο από αεροπλάνο, με εκτεταμένα περιφερειακά και σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας που παρέχουν πολλές επιλογές.
Η Ouigo είναι η φθηνή μάρκα υψηλής ταχύτητας κάτω από την ομπρέλα TGV των γαλλικών τρένων υψηλής ταχύτητας ή lignes à grande vitesse . Αυτή η απρόσκοπτη υπηρεσία του 2013, που λειτουργεί από την SNCF, την εθνική σιδηροδρομική εταιρεία, χρησιμοποιεί το ίδιο δίκτυο γραμμών υψηλής ταχύτητας με τις πλήρεις υπηρεσίες TGV inOui.
Ο στόλος της Ouigo από φωτεινά μπλε και ροζ χρώματα TGV Duplex διώροφα τρένα υψηλής ταχύτητας κατασκευάζεται από την Alstom. Κάθε σετ τρένων έχει οκτώ επιβατικά βαγόνια δεύτερης θέσης και δύο ηλεκτρικά βαγόνια.
Μπορούν να μεταφερθούν έως και 634 επιβάτες ανά σετ τρένου, 20% περισσότερο από την προσφορά πλήρους υπηρεσίας inOui, η οποία διαθέτει αμάξι πρώτης θέσης και αυτοκίνητο μπαρ. Αυτά που περιλαμβάνουν δύο συζευγμένα σετ, όπως το δικό μας, φέρουν 1.268 ή τα ίδια με έξι Air France A321-200 για αναφορά.
Τρένο TGV Ouigo Duplex. Εικόνα: Karun Mukhi
Δεν υπάρχουν σταθμοί στη γραμμή LGV Sud Europe Atlantique προς τη νοτιοδυτική πόλη του Μπορντό. Η πρόσβαση σε πόλεις και κωμοπόλεις όπως το Tours ή το Angoulême καθ' οδόν παρέχεται από ιπτάμενες διασταυρώσεις που επιτρέπουν στα τρένα υψηλής ταχύτητας να έχουν πρόσβαση σε σταθμούς στο συμβατικό δίκτυο με δυνατότητα ταχύτητας 99 mph που τρέχει περίπου παράλληλα με τη γραμμή υψηλής ταχύτητας.
Με πέντε καθημερινές υπηρεσίες Ouigo και 21 inOui προς κάθε κατεύθυνση που αναχωρούν μεταξύ 6 π.μ. και 10 μ.μ., είναι ασφαλές να πούμε ότι η επέκταση του LGV του 2017 από το Tours στο Bordeaux, το τμήμα "Sud" της γραμμής, ήταν μια μεγάλη επιτυχία.
Τα οικονομικά καθίσματα επί του τρένου, τοποθετημένα σε διάταξη 2-2, δεν διαθέτουν ανάκλιση ή ρύθμιση προσκέφαλου.
Ροζ και μπλε, στυλ Ouigo. Εικόνα: Karun Mukhi
Ο χώρος για τα πόδια, όμως, είναι άφθονο. Δεν υπάρχουν σημάδια πριζών. Τα περισσότερα καθίσματα είναι σε διάταξη αεροπορικού τύπου με μερικούς κόλπους των τεσσάρων για μεγαλύτερες ομάδες όπως η δική μου.
Εξαιρετικός χώρος για τα πόδια για έναν οικονομικό χειριστή. Εικόνα: Karun Mukhi
Τα μισά από τα καθίσματα βλέπουν οποιαδήποτε κατεύθυνση. δεν περιστρέφονται εδώ καθίσματα σε στυλ Shinkansen. Ένας στιβαρός, αν και στενός, δίσκος τραπεζάκι διπλώνει από το μπροστινό κάθισμα.
Στιβαρό αλλά στενό τραπέζι δίσκου. Εικόνα: Karun Mukhi
Οι τετραθέσιες θέσεις έχουν ένα ημι-αναδιπλούμενο σταθερό τραπέζι στη θέση τους.
Πτυσσόμενο κεντρικό τραπέζι για καθίσματα 4 θέσεων. Εικόνα: Karun Mukhi
Σχάρες αποσκευών για μεγαλύτερα αντικείμενα υπάρχουν στα άκρα και στα δύο καταστρώματα. Οι σχάρες στο επάνω κατάστρωμα είναι πιο ευρύχωρες, αλλά δεν μπορούν να χωρέσουν μια χειραποσκευή τύπου αεροπορικής εταιρείας.
Οι εναέριες σχάρες στο κάτω κατάστρωμα μπορούν να χωρέσουν μόλις μια τσάντα φορητού υπολογιστή. Αντίθετα, ο χώρος κάτω από το κάθισμα είναι η καλύτερη επιλογή για μικρού και μεσαίου μεγέθους αντικείμενα. Μερικά πούλμαν διαθέτουν θέσεις 3-1 στο κάτω κατάστρωμα, το οποίο είναι ιδανικό για οικογένειες και για μεμονωμένους ταξιδιώτες.
Καλά χρησιμοποιημένες σχάρες αποσκευών στο TGV Ouigo. Εικόνα: Karun Mukhi
Το Ouigo δεν διαθέτει γκισέ εισιτηρίων ή φυσικά εισιτήρια. Κάθε εισιτήριο πρέπει να αγοραστεί μέσω Διαδικτύου. Τα εισιτήριά μας για το Ouigo Plus των 44 € περιελάμβαναν αναβάθμιση, για 9 €, που επέτρεπε επιπλέον αποσκευές πέρα από τη συμπεριλαμβανόμενη καμπίνα, επιλογή θέσεων και πρόσβαση στην ενσωματωμένη υπηρεσία Wi-Fi «Ouifi».
Η υπηρεσία Wi-Fi ήταν αποδεκτή και λειτούργησε καθ' όλη τη διάρκεια, αν και αργά, με τη δοκιμή ταχύτητάς μου να μετράει μόλις 2,89 Mbps. Η πύλη είχε έναν βασικό κινούμενο χάρτη με ταχύμετρο μαζί με μερικές ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές.
Δεν υπάρχει καμία υπηρεσία στο τρένο εκτός από μια μοναχική συλλογή απορριμμάτων στο μέσο του ταξιδιού. Στο ταξίδι της επιστροφής, πέρασε ένας ελεγκτής εισιτηρίων αλλά δεν σάρωνε κανένα εισιτήριο. Στο Παρίσι, τα εισιτήρια σαρώνονται πριν από την είσοδο στην πλατφόρμα. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η έλλειψη ανακοινώσεων σε οτιδήποτε άλλο εκτός από τα γαλλικά ταχείας βολής.
Από άποψη προσβασιμότητας, αυτά τα πούλμαν Duplex, ενοχλητικά, έχουν δύο σκαλοπάτια κάτω για να μπουν σε κάθε βαγόνι. Απαιτείται ράμπα που λειτουργεί από το προσωπικό για άτομα με περιορισμένη κινητικότητα. Υπάρχουν προσβάσιμα καθίσματα στο κάτω κατάστρωμα μαζί με μια προσβάσιμη τουαλέτα.
Εμπόδιο προσβασιμότητας στο TGV Ouigo. Εικόνα: Karun Mukhi
Οι τουαλέτες στον επάνω όροφο έχουν μέγεθος αεροπλάνου, αλλά ήταν καθαρές και λειτουργικές με ροζ χαρτί υγείας για να ταιριάζουν με το μπλε και ροζ χρώμα του Ouigo.
Μικρές αλλά λειτουργικές τουαλέτες επί του σκάφους. Εικόνα: Karun Mukhi
Συνολικά, και τα δύο ταξίδια ήταν απολύτως χωρίς προβλήματα. Η απευθείας μετάβαση προς νότο χρειάστηκε 123 λεπτά για τη διαδρομή των 499 χλμ. ή 310 μιλίων. Στο ταξίδι της επιστροφής σταματήσαμε δύο φορές, προσθέτοντας συνολικά 24 λεπτά. Très vitesse όντως.
Και προς τις δύο κατευθύνσεις φύγαμε εγκαίρως, φτάνοντας με έξι λεπτά καθυστέρηση στο Μπορντό και δύο λεπτά νωρίτερα στην επιστροφή. Τα τρένα είναι ήσυχα και οδηγούν πολύ καλά, ειδικά αν κάθονται στη μέση του βαγόνι. Η ταχύτητα των 200 mph αντιμετωπίζεται χωρίς φασαρία. μια ματιά έξω από το παράθυρο αποκαλύπτει τον πραγματικό ρυθμό προόδου.
Η Γαλλία έχει απαγορεύσει τις πτήσεις σε δρομολόγια που μπορούν να καλυφθούν σε λιγότερο από 150 λεπτά με το τρένο. Με αυτό το προϊόν σε αυτή την τιμή, υπάρχουν πολλοί ταξιδιώτες που γνωρίζουν τις τιμές που λένε "oui" στο Ouigo.
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com