Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024

Ο «οικονομικός ομφάλιος λώρος» της DB Cargo πρόκειται να κοπεί με την απαγόρευση της Ε.Ε στις επιδοτήσεις


Φωτογραφία: DB Cargo

Η γερμανική κρατική Deutsche Bahn ενδέχεται να αναγκαστεί να τερματίσει την οικονομική της υποστήριξη για την επιδεινούμενη εμπορευματική της λειτουργία, την DB Cargo, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να απαγορεύσει τέτοιες επιδοτήσεις από την 1η Ιανουαρίου.

Επικαλούμενη πηγές στον τομέα των γερμανικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung πρότεινε ότι «ο οικονομικός ομφάλιος λώρος της ζημιογόνου επιχείρησης εμπορευμάτων κόβεται».

Η κίνηση αυτή ακολουθεί χρόνια καταγγελιών ότι η υποστήριξη της μητρικής της εταιρείας είχε «στρέβλωση της αγοράς».

Ένας εκπρόσωπος της EC είπε στο Reuters ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, προσθέτοντας ότι «είμαστε σε στενή και εποικοδομητική επαφή με τις γερμανικές αρχές».

Ωστόσο, ενώ η Επιτροπή δεν έχει ακόμη επισήμως ανακοινώσει την απαγόρευση των επιδοτήσεων, η Süddeutsche Zeitung αναφέρει ότι πηγές της εταιρείας της είχαν πει ότι το διοικητικό συμβούλιο της DB είχε ενημερωθεί ότι ήταν αναμενόμενο.

Ένας εκπρόσωπος της Die Gueterbahnen, η οποία εκπροσωπεί τους γερμανικούς ιδιωτικούς σιδηροδρόμους, είπε στο The Loadstar DB Cargo ότι επέζησε να λειτουργήσει σε «τιμές χαμηλότερες του κόστους» επιδοτούμενος από κρατική χρηματοδότηση.

Η ένωση υποστηρίζει τα σχέδια της DB να πουλήσει τον εμπορευματικό βραχίονα, κάτι που ο εκπρόσωπος είπε ότι θα ήταν «ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τον θεμιτό ανταγωνισμό στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές».

Η οικονομική υποστήριξη της DB για την DB Cargo ξεκίνησε το 2022 μετά από χρόνια σωρευτικών ζημιών που ανήλθαν σε δισεκατομμύρια ευρώ. Μόνο πέρυσι, οι ζημίες φέρεται να ξεπέρασαν τα 500 εκατ. ευρώ και, έξι μήνες μετά το τρέχον έτος, το τμήμα κατέγραψε ζημιές 261 εκατ. ευρώ – αν και η Süddeutsche Zeitung ανέφερε ότι οι αυξανόμενες πωλήσεις υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να στραφεί προς την κερδοφορία.

Το κατά πόσον μπορεί να επιτευχθεί κέρδος παραμένει δύσκολο για τον φορέα εκμετάλλευσης, ιδιαίτερα με τον ενεργοποιημένο ιδιωτικό τομέα που καταναλώνει το μερίδιο της DB Cargo στη χωρητικότητα σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών, έχοντας εξασφαλίσει περίπου το 59% του μεριδίου αγοράς έως το 2022, παρά την «άδικη υποστήριξη» της DB.

sidirodromikanea.blogspot.com