Η απροσδόκητη αντεπίθεση της Ουκρανίας έχει ασκήσει περαιτέρω πίεση στον τομέα των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών της Ρωσίας, ο οποίος συνεχίζει να χάνει έδαφος καθώς οι ευρωπαίοι φορτωτές αναζητούν εναλλακτική ικανότητα για κινεζικές εξαγωγές.
theloadstar.com
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) φέρεται να απορρίπτουν τώρα τις εμπορευματικές υπηρεσίες από τη Λευκορωσία, μετά από εισροή Ρώσων στρατιωτών με τρένο στο Κουρσκ - μέρος του οποίου έχει καταληφθεί από ουκρανικές δυνάμεις - οδήγησε σε συμφόρηση στις γραμμές και συνωστισμό στους σταθμούς.
Τοπικές αναφορές, επικαλούμενες την Ένωση Λευκορωσικών Εργαζομένων Σιδηροδρόμων, υποστηρίζουν ότι η RZD απηύθυνε επείγοντα αίτημα στις αρχές της Λευκορωσίας να σταματήσουν την αποστολή περαιτέρω εμπορευματικών υπηρεσιών προς τη Ρωσία.
Και υπάρχουν υποδείξεις ότι η ρωσική κυβέρνηση είναι αβέβαιη για το πώς θα επιλύσει τα ζητήματα που προέκυψαν από την ουκρανική εισβολή.
Μια πηγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημείωσε ότι λόγω της ψηφιοποιημένης σιδηροδρομικής λειτουργίας της Ρωσίας, από τη στιγμή που κάποιος είχε πρόσβαση στο σύστημα οποιουδήποτε σταθμού είχε «πρόσβαση σε ολόκληρο το δίκτυο».
Δεδομένου ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό της δίκτυο για να μετακινήσει γρήγορα στρατεύματα για να αποκόψει περαιτέρω εδαφικά κέρδη από τις ουκρανικές δυνάμεις, το αποτέλεσμα είναι ότι το δίκτυο - επίσης σωσίβιο για τις ροές αγαθών από την Κίνα - θα μπορούσε να αντιμετωπίσει περαιτέρω προβλήματα. Ήδη χάνει σταθερά έδαφος από τις αποστολές Κίνας-Ευρώπης που διέρχονται από την Κασπία Θάλασσα.
Φέτος, αυτές οι υπηρεσίες σημείωσαν αύξηση 1.400% από έτος σε έτος στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων, με το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία και το Καζακστάν να προωθούν τη διαδρομή και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη υποδομών.
Και τους τελευταίους μήνες, οι τιμές σε αυτά τα δρομολόγια έχουν αυξηθεί μεταξύ 25% και 50%, καθώς οι φορτωτές επιδιώκουν να αποφύγουν το χάος που επικρατεί στα δρομολόγια της Ερυθράς Θάλασσας.
Ωστόσο, μια πηγή είπε στο The Loadstar ότι ήταν σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές παραμένουν ευάλωτες στην αστάθεια των ναυτιλιακών ναύλων, σημειώνοντας ότι «όταν αρχίσουν να μειώνονται οι ναύλοι των θαλάσσιων μεταφορών, το ίδιο θα κάνει και ο όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται σιδηροδρομικώς».
sidirodromikanea.blogspot.com