Η παγκόσμια κοινότητα σιδηρόδρομων παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα επιτεύγματα των κινέζων στον τομέα της ανάπτυξης τρένων υπερυψηλής ταχύτητας.
Πρόσφατα η Κίνα δοκίμασε με επιτυχία το νέο τρένο maglev υπερυψηλής ταχύτητας (UHS) κατά τη διάρκεια επίδειξης στην επαρχία Shanxi. Χρησιμοποιώντας μαγνητική αιώρηση και σωλήνα χαμηλής πίεσης, το τρένο κατάφερε να φτάσει σε ταχύτητα 623 χιλιομέτρων την ώρα και αυτή δεν είναι καν η τελική του ταχύτητα.
traveltomorrow.com
Η κατασκευή του νέου τρένου ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2022, χάρη σε μια συνεργασία μεταξύ της China Aerospace Science, της Industry Corporation Limited και της επαρχίας Shanxi. Με το συνδυασμό της διαστημικής τεχνολογίας με τις επίγειες μεταφορές, ο στόχος ήταν να αναπτυχθεί ένα τρένο ικανό να ταξιδεύει ταχύτερα από τα περισσότερα εμπορικά αεροπλάνα.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η οποία διεξήχθη σε έναν σωλήνα χαμηλού κενού μήκους 2 χιλιομέτρων στην κομητεία Yanggao της πόλης Datong, το τρένο έδειξε ότι μπορούσε να πλοηγηθεί με ακρίβεια, να παραμείνει σταθερό και να σταματήσει με ασφάλεια. Τόσο η ταχύτητα όσο και το ύψος του ήταν ακριβώς όπως είχαν προγραμματιστεί. Επιπλέον, η δοκιμή έδειξε ότι ήταν δυνατό να διατηρηθεί ένα μεγάλο κενό μέσα στο σωλήνα.
Αυτό το κενό είναι ένα από τα βασικά μέρη της ταχύτητας του τρένου. Σε συνδυασμό με τη μαγνητική αιώρηση, εξαλείφει όσο το δυνατόν περισσότερη τριβή, επιτρέποντάς του να υπερδιπλασιάσει την ταχύτητα του τρέχοντος ταχύτερου τρένου στην Κίνα, του Shanghai Maglev. Επειδή, παρόλο που η μέγιστη ταχύτητα που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια της αρχικής δοκιμής ήταν 623 χιλιόμετρα την ώρα, το τρένο UHS maglev θα μπορούσε να φτάσει τα 999 χιλιόμετρα την ώρα.
Κατά τη δεύτερη φάση, το τρένο θα πρέπει να κινείται με την τελική του ταχύτητα, αλλά πριν από αυτό, πρέπει να κατασκευαστεί μια γραμμή μήκους 60 χιλιομέτρων. Προτού το τρένο μπορεί να χρησιμοποιηθεί δυνητικά από το κοινό, πολλά άλλα ζητήματα απομένουν να επιλυθούν, όπως τι θα συνέβαινε εάν μια σήραγγα αποσυμπιέστηκε κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής.
Μακροπρόθεσμα, η τεχνολογία θα μπορούσε να δημιουργήσει γρήγορες συνδέσεις μεταξύ των μεγαλύτερων πόλεων της Κίνας, εξαλείφοντας την ανάγκη για αεροπλάνα. Ένα ταξίδι από το Πεκίνο στη Σαγκάη, για παράδειγμα, θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε περίπου 1,5 ώρα – σε σύγκριση με 2 ώρες συν τη μετακίνηση με αεροπλάνο, 4,5 έως 6,5 ώρες με κανονικό τρένο υψηλής ταχύτητας και πάνω από 12 ώρες με παραδοσιακό τρένο.
Αυτή τη στιγμή, η Κίνα διαθέτει ήδη το πιο εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Από το 2008 έχουν πραγματοποιηθεί μεγάλα έργα υποδομής, με αποτέλεσμα πάνω από 40.000 χιλιόμετρα τροχιών υψηλής ταχύτητας. Αυτό το δίκτυο συνδέει το 93% των πόλεων της χώρας με πληθυσμό άνω των 500.000 κατοίκων.
sidirodromikanea.blogspot.com