Τρίτη 11 Ιουνίου 2024

Τι γίνεται με το Μετρό στην Καλαμαριά; «Λείπουν» 12 εκατομμύρια για τις απαλλοτριώσεις

 Ανησυχία ότι η επέκταση προς την Καλαμαριά θα μπλοκάρει, αν δεν ακολουθηθεί το «μοντέλο» του τερματικού στη Νέα Ελβετία 

Τη στιγμή που έχουν ήδη πέσει οι υπογραφές για την διαμόρφωση του τερματικού σταθμού του Μετρό της Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία (με χρηματοδότηση 24,5 εκ. ευρώ) και υπουργικά χείλη επιμένουν ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο, εύλογες απορίες δημιουργούνται για την επέκταση προς την Καλαμαριά. 

Χάρης Δημαράς 
parallaximag.gr

Πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, προκάλεσαν ανησυχία. Η Parallaxi σας είχε ενημερώσει με ρεπορτάζ, βέβαια, πριν από τις συγκεκριμένες δηλώσεις, για την πολύ πιθανή καθυστέρηση και τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν, από το ρεπορτάζ της 16ης Φεβρουαρίου.

Η ολοκλήρωση του έργου στη Καλαμαριά «σκοντάφτει» στις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν στον τερματικό σταθμό της Μίκρας, αλλά και για την διάνοιξη της οδού Πόντου, η οποία βάσει αρχικού σχεδίου έχει συνδεθεί με την χάραξη των σταθμών και την διαδρομή του συρμού.
Για τις απαλλοτριώσεις έχουν δοθεί μέχρι τώρα τα τελευταία χρόνια περί τα 8 εκατομμύρια από τον κρατικό κορβανά, ωστόσο, έχουν μείνει στη μέση και υπολογίζεται πως πρέπει να δοθεί ένα ποσό της τάξεως των 12 εκατομμυρίων τουλάχιστον για να ολοκληρωθούν. 
 Οι απαλλοτριώσεις στους τελευταίους τρεις σταθμούς του Μετρό στην Καλαμαριά (οι υπόλοιποι είναι απολύτως έτοιμοι και εσωτερικά και εξωτερικά) είναι απαραίτητοι για τους εξής λόγους: Το επιβατικό κοινό θα αναγκάζεται να κινείται για αρκετά μέτρα μέσα σε χωράφια και σε αδιαμόρφωτο χώρο, ενώ θα είναι εξαιρετικά δύσκολο και το παρκάρισμα των αυτοκινήτων κοντά στους συγκεκριμένους σταθμούς (Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). 
 Μεγάλο το πρόβλημα του σταθμού μετεπιβίβασης Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι για την Καλαμαριά τη δεδομένη χρονική στιγμή χρειάζονται τουλάχιστον 12 εκατομμύρια για να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες για την επέκταση του Μετρό, ποσό που παραμένει στον «αέρα» δεν είναι εξασφαλισμένο. 

 Ο ΟΣΕΘ καλείται να προχωρήσει σε κυκλοφοριακή μελέτη ώστε το σχέδιο να είναι υλοποιήσιμο, σε συνδυσμό με το ότι εκατοντάδες αυτοκίνητα θα κινούνται, αλλά και θα σταθμεύουν στην περιοχή. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να γίνει απαλλοτρίωση 33 στρεμμάτων μόνο στον συγκεκριμένο σταθμό. 
Πρωτοβουλίες της δημάρχου Η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου είχε καλέσει σε σύσκεψη προ ημερών όλους τους αρμόδιους φορείς (Ελληνικό Μετρό, στελέχη της κυβέρνησης, ΟΣΕΘ), ζητώντας να τρέξουν συντονισμένα οι διαδικασίες για να προχωρήσουν άμεσα τα συνοδά έργα, όπως ακριβώς συνέβη και με τη βασική γραμμή και τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας. «Πρέπει να τρέξουμε με τα χίλια για να είναι έτοιμο το Μετρό μέσα στο 2025, έστω στο δεύτερο μισό», λένε χαρακτηριστικά από τον Δήμο Καλαμαριάς. Αν δεν γίνει αυτό, τότε η καθυστέρηση στην επέκταση, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Όλα είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης, ώστε να εκταμιευθεί το ποσό που χρειάζεται..

sidirodromikanea.blogspot.com