ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΚΟΙΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ
Με στόχο τη λήψη συναινετικής γνώμης απόφασης από το σώμα, αυτή την Τετάρτη 12 Ιουνίου, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας που πραγματοποιηθεί στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Αιγίου «Αλέκος Μέγαρης», η Δημοτική αρχή προχωρά στην κατάθεση πρότασης για τη δημιουργία φορέα αυτό-διαχείρισης του Οδοντωτού
protionline.gr
Ο φορέας θα έχει το χαρακτήρα μιας διαδημοτικής συνεργασίας -από κοινού με το δήμο Καλαβρύτων- αλλά δεν θα είναι διαδημοτικός καθώς το 50% θα πρέπει να ανήκει στο δημόσιο και συγκεκριμένα στον διαχειριστή των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, ΟΣΕ. Το σχέδιο αναμένεται τεθεί ως κοινή πρόταση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κυβέρνηση. Ο Δήμος Καλαβρύτων θεωρεί «ώριμη» την χρονική συγκυρία προκειμένου η αυτοδιοίκηση να αναλάβει την τύχη και το μέλλον για το ιστορικό αυτό τρενάκι. Η αφετηρία για τη σύσταση του φορέα ήταν η ιδέα που κατέθεσε προεκλογικά ο Κώστας Σπηλιόπουλος ενώ καθοριστικής σημασίας για την συμφωνία των δύο δημάρχων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας φαίνεται ότι είναι ο τρόπος με τον οποίο «γονιμοποιήθηκε» η συμφωνία μέσα στα Καλάβρυτα σε μια δύσκολη τουριστικά χρονιά η οποία προηγήθηκε..
Δημ. Καλογερόπουλος: «Για εμάς το μέλλον του Οδοντωτού έχει ιδιαίτερη αξία»
Το τελευταίο διάστημα, από τις αρχές της περασμένης άνοιξης, και η Δημοτική αρχή της Αιγιαλείας άρχισε να «νιώθει καυτή την ανάσα» της τοπικής κοινωνίας στο Διακοπτό, λόγω της κάθετης πτώσης της κίνησης στην περιοχή κατά το διάστημα που Οδοντωτός, λόγω της κλιματικής αλλαγής «ψήφιζε» αποχή.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος φαίνεται ότι έχει… έξτρα λόγους να κινηθεί πρώτος προς το σώμα και να φέρει την πρόταση, αν και ακόμη δεν έχει λάβει «σάρκα και οστά». Ο κ. Καλογερόπουλος εξελέγη με «σημαία» την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της περιοχής και την αύξηση του τουρισμού και της επισκεψιμότητας. Η συζήτηση της Τετάρτης αφενός απαντά στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας στο Διακοπτό αλλά και στην αναπτυξιακή διάσταση που θέλει να δώσει κατά τη νέα θητεία του ο κ. Καλογερόπουλος. «Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος Διακοπτό – Καλάβρυτα είναι το σήμα κατατεθέν της περιοχής μας, αποτελεί ένα αναγνωρίσιμο brand σε όλο τον κόσμο, ένα παραδοσιακό προϊόν κατ ουσία, που προσφέρει μια σταθερή προοπτική για τον τουρισμό σε ολόκληρη την Αχαΐα. Η διαμόρφωση μιας πρότασης για την ίδια διαχείριση του τρένου υπό την αιγίδα των δύο δήμων, δείχνει ότι για εμάς το μέλλον του Οδοντωτού έχει ιδιαίτερη αξία, πολύ περισσότερο ίσως από το ενδιαφέρον της ίδιας της Πολιτείας. Πάνω σε αυτή την κατεύθυνση, υπάρχει μια συνεργασία με το δήμο Καλαβρύτων για τη διαμόρφωση μιας κοινής πρότασης για την συγκρότηση ενός φορέα ο οποίος θα αναλάβει τη διαχείριση του τρένου από κοινού με τον ΟΣΕ.
Μας ενδιαφέρει ουσιαστικά να διατηρηθεί το τρενάκι και να μεγαλουργήσει στο μέλλον ώστε να διαμορφώσει τις συνθήκες μιας πολύπλευρης ανάπτυξης για την περιοχή μας» αναφέρει στo Protionline.gr ο κ. Καλογερόπουλος.
Θαν. Παπαδόπουλος: «Κοινό σχέδιο για να αναλάβουμε την τύχη του Οδοντωτού»
Για μεγάλο χρονικό διάστημα η τοπική Δημοτική αρχή στα Καλάβρυτα δεχόταν πιέσεις εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την πολύμηνη «αποχή» του Οδοντωτού από την κυκλοφορία. Η λειτουργία του τρένου αποκαταστάθηκε τη Μ. Τρίτη, παραμονές του Πάσχα και αφότου το Υπουργείο Υποδομών με τον ΟΣΕ ανέλαβαν την ευθύνη για τις αποκαταστάσεις προβλημάτων που προκάλεσε ο Daniel από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Εκτός από την πρώτη διακοπή του φθινοπώρου, είχαμε τρεις ακόμη διακοπές λειτουργίας, μετά από κακοκαιρίες, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2023 αλλά και τον περασμένο Φεβρουάριο του 2024.
Ο τουρισμός στην περιοχή των Καλαβρύτων είναι άμεσα εξαρτώμενος από δύο παράγοντες το τρενάκι του Οδοντωτού και το Χιονοδρομικό Κέντρο. Ο ένας από τους δύο παράγοντες, το Χιονοδρομικό, φαίνεται ότι θα αποτελέσει τον «άγνωστο Χ», στο μέλλον για τα Καλάβρυτα, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Οπότε το σύνολο της τοπικής οικονομίας θα «οχυρωθεί» πλέον πίσω από το τρενάκι «επενδύοντας» το μέλλον του τουρισμού και της οικονομίας.
Ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος είχε από την πρώτη στιγμή αντιληφθεί το μέγεθος της πρόκλησης, η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αναλάβει την τύχη του ιστορικού αυτού μέσου μεταφοράς, συζητώντας το θέμα, σε πρώτη ευκαιρία, κατά τις συνεχείς επαφές που είχε τόσο με την Υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου όσο και με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη.
«Υπάρχει μια συμφωνία στην οποία έχουμε καταλήξει από κοινού με τη Δημοτική αρχή της Αιγιαλείας προκειμένου να προωθήσουμε ένα κοινό σχέδιο για να αναλάβουμε την τύχη του Οδοντωτού. Το σχέδιο αυτό μπορεί και πρέπει να ωριμάσει, υπό τις κατάλληλες συνθήκες, προκειμένου να οριστικοποιηθεί και εν συνεχεία να τεθεί στην κρίση όλων, της τοπικής κοινωνίας και την πλευρά της Κυβέρνησης» αναφέρει από την πλευρά του στo Protionline.gr ο δήμαρχος Καλαβρύτων κ. Παπαδόπουλος.
Κ. Σπηλιόπουλος: «Νέο «αναπτυξιακό – κοινοπρακτικό μοντέλο»
«Είναι μια πρόταση η οποία κατατέθηκε προεκλογικά με στόχο την αναβάθμιση, αξιοποίηση και ανάδειξη του Οδοντωτού μέσα από μια εταιρική αναπτυξιακή σύμπραξη η οποία θα περιλαμβάνει κατ αρχήν τον ΟΣΕ που είναι ο διαχειριστής και έχει το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης και τους δύο δήμους που έχουν το μεράκι, την αγάπη και την προσήλωση προκειμένου να αξιοποιηθούν περεταίρω τα πλεονεκτήματα τόπου τους.
Εξ αρχής υποστήριξα ότι μια εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα προσφέρει τα πλεονέκτημα προκειμένου το ‘τρενάκι’ να ξεφύγει από την μοιρολατρία και τα ‘βάρη’ που το κρατούν πίσω. Αυτή η συνεργασία των δήμων προσφέρει την ευκαιρία και τη δυναμική για μια φυγή προς τα εμπρός, με τη σύσταση ενός φορέα που θα αποτελεί πρότυπο πανελλαδικά ο οποίος θα στηριχθεί στα πρώτα βήματα του και από την Περιφέρεια.
Θεωρώ ότι η πρόταση που μπαίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας και εν συνεχεία και σε διαβούλευση και στα Καλάβρυτα, μπορεί να αποτελέσει μοντέλο για ευρύτερες συνεργασίες στον τουρισμό» επισημαίνει ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας και πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος.
Η εμπειρία του κ. Σπηλιόπουλου κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για το θέμα αυτό. Μένει δεν να αξιολογηθεί και η τοποθέτηση του Χρήστου Γούτου ο οποίος δεν έχει ακολουθήσει στην σύσταση της συγκεκριμένης, έστω και άτυπης, επιτροπής διαβούλευσης μεταξύ των παρατάξεων…
sidirodromikanea.blogspot.com