Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024

Καμία καληνύχτα για τα τρένα του Μεσονυχτίου -Τέσσερα χρόνια αδιάκοπης προσπάθειας πήγαν στράφι!!!

 

Σε έναν οδυνηρό αποχαιρετισμό, η Midnight Trains ανακοίνωσε το κλείσιμό της, σηματοδοτώντας το τέλος ενός τολμηρού εγχειρήματος με στόχο να φέρει επανάσταση στα νυχτερινά ταξίδια σε όλη την Ευρώπη.

railtech.com
Συγγραφέας: Simon Walton

Ο επίδοξος χειριστής τρένου ανοιχτής πρόσβασης αναδιπλώθηκε χωρίς να στείλει ούτε ένα τρένο, παρά τα τέσσερα χρόνια αδιάκοπης προσπάθειας και πάθους. Τα ιδιόμορφα ενημερωτικά δελτία και τα κομψά γραφικά μπορεί να έχουν σηκώσει τα φρύδια στη βιομηχανία, αλλά τελικά, καμία από τις ομαλές παρουσιάσεις δεν μεταφράστηκε σε μια πραγματική αποστολή ολονύκτια.


Η άνοδος και η πτώση ενός φιλόδοξου έργου


Ήταν ένα τολμηρό όραμα για βιώσιμα ταξίδια. Φαινόταν σαν να είχε έρθει η ώρα του. Ωστόσο, κεκτημένα συμφέροντα μπορεί να κρύβονται πίσω από την κατάρρευση του Midnight Trains. Οι υποστηρικτές, μια ομάδα Γάλλων επιχειρηματιών, προσπάθησαν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο νυχτερινών τρένων του 21ου αιώνα που θα συνδέει μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, προσφέροντας μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στην αεροπορία μεσαίων αποστάσεων. Η αποστολή τους ήταν να αναβιώσουν τον ρομαντισμό και την πρακτικότητα των νυχτερινών τρένων, ευθυγραμμίζοντάς τα με τις σύγχρονες ταξιδιωτικές ανάγκες και τους περιβαλλοντικούς στόχους. Υψηλά ιδανικά και υψηλές προσδοκίες, αλλά και τα δύο κατέβηκαν στη γη με χτύπημα.
Μπλε μεσάνυχτα. Ο Nicholas Bargeles, Chief Operating Officer της Midnight Trains, το χαρακτήρισε ημέρα για το ολονύκτιο έργο. Εικόνα: LinkedIn.


Οι κανονιστικές προκλήσεις και οι προκλήσεις της αγοράς έπληξαν το έργο. Ενθαρρυμένοι από την επιτυχία άλλων ιδιωτικών σιδηροδρομικών εγχειρημάτων όπως οι Italo, FlixTrain , RegioJet και Leo Express, οι Midnight Trains πίστεψαν ότι μπορούσαν να χαράξουν μια θέση σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο. Ωστόσο, παρά την ανοιχτή αυτή αγορά, η πραγματικότητα αποδείχθηκε πιο δύσκολη. Οι ιδρυτές αντιμετώπισαν σημαντικά εμπόδια, συμπεριλαμβανομένης της κυριαρχίας των παλαιών εθνικών φορέων εκμετάλλευσης, των δυσκολιών στην προμήθεια μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού, στην εξασφάλιση χρηματοδότησης και στην πλοήγηση στη σύνθετη υποδομή που διαχειρίζονται οντότητες στενά συνδεδεμένες με ιστορικούς φορείς.


Οι οικονομικοί αγώνες οδήγησαν σε άγρυπνες νύχτες


Η συγκέντρωση χρημάτων ήταν μια επίμονη πρόκληση για το Midnight Trains . Οι αρχικές προσπάθειες συγκέντρωσαν υποστήριξη από πάνω από σαράντα επιχειρηματικούς αγγέλους, επιτρέποντας στο έργο να κάνει τα πρώτα του βήματα. Ωστόσο, ο κρίσιμος δεύτερος γύρος συγκέντρωσης χρημάτων που χρειαζόταν για την έναρξη της εναρκτήριας διαδρομής Παρίσι-Μιλάνο-Βενετία απέτυχε. Παρά τις σημαντικές προκαταρκτικές εργασίες, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών προδιαγραφών, των σχεδίων σχεδιασμού, ενός επιλεγμένου κατασκευαστή και ενός Άγγλου εκμισθωτή έτοιμου να χρηματοδοτήσει τα πρώτα τρένα, το έργο έπεσε. Οι πρώιμες φιλοδοξίες αποδείχθηκαν υπερβολικές, πολύ σύντομα, ιδίως με τις προθέσεις για τη βρετανική αγορά να υπολείπονται.
Το μεγάλο όνειρο των Midnight Trains για ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο ύπνου έρχεται σε ένα αγενές ξύπνημα. Εικόνα: © Midnight Trains.


Οι ιδρυτές εξέτασαν αρκετούς κρίσιμους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων της πραγματικότητας της αγοράς της ιδέας του νυχτερινού τρένου. Η χρηματοδότηση εκκίνησης, για αυτό που ήταν πάντα ένα μακροπρόθεσμο έργο, ήταν δύσκολο να συγκεντρωθεί. Η ομάδα λέει ότι τα ταμεία υποδομής έδειξαν μικρό ενδιαφέρον για τους σιδηροδρόμους και τα ταμεία ανάπτυξης ήταν απρόθυμα να αναλάβουν εμπορικούς κινδύνους που σχετίζονται με την έναρξη μιας νέας επιχείρησης σε αυτόν τον τομέα. Παρά την άντληση 1,3 εκατομμυρίων ευρώ, η Midnight Trains προσπάθησε να φτάσει την απαραίτητη ωριμότητα για να εξασφαλίσει πρόσθετη χρηματοδότηση και αξιοπιστία.


Η Midnight Trains βρήκε μεγαλύτερη επιτυχία στο να προσελκύσει τους πιθανούς πελάτες της από ό,τι στους πιθανούς υποστηρικτές της. Ως εκ τούτου, το κλείσιμό τους αφήνει πολλούς συμπαθητικούς οπαδούς στην πλατφόρμα. Το ταξίδι του Midnight Trains υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα της μετατροπής των φιλόδοξων οραμάτων σε πραγματικότητα εντός της ανταγωνιστικής και ρυθμιζόμενης σιδηροδρομικής βιομηχανίας. Μπορεί να έχουν κατεβάσει τα στόρια στα τρένα του Midnight, αλλά ήδη, σχεδόν σίγουρα, κάποιος ονειρεύεται το ίδιο όνειρο να φέρει μια νέα γενιά στρωμένων σε μια ανυπόμονη ευρωπαϊκή αγορά.


sidirodromikanea.blogspot.com