Φωτογραφία: EIB Global
Η ΑΛΒΑΝΙΑ εξασφάλισε δάνειο 100 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων από την EIB Global. Ο βραχίονας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) που χρηματοδοτεί έργα εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συμφώνησε να χρηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό και την ηλεκτροδότηση της γραμμής 120 χιλιομέτρων από το Vorë στην κεντρική Αλβανία έως το Hani i Hotit στα σύνορα με το Μαυροβούνιο.
railjournal.com
Εκτός από την ηλεκτροδότηση της γραμμής, θα εκσυγχρονιστούν 12 σταθμοί, μαζί με την εισαγωγή νέων συστημάτων τηλεπικοινωνιών και σηματοδότησης και βελτιώσεις ασφάλειας. Αυτά θα επιτρέψουν ταχύτητες έως και 120 χλμ./ώρα. Ως επέκταση του Βασικού Μεσογειακού Διαδρόμου ΔΕΔ-Μ, η γραμμή Vorë - Hani i Hotit συνδέει τα Τίρανα με την Ποντγκόριτσα και είναι η μόνη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Αλβανίας και της υπόλοιπης Ευρώπης.
Σύμφωνα με την ΕΤΕπ, το έργο στοχεύει στην αύξηση της προσβασιμότητας και της ελκυστικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών, συμβάλλοντας στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, στους καλύτερους εμπορικούς δεσμούς, στη στροφή σε πιο βιώσιμους τρόπους μεταφοράς και στην απαλλαγή των τοπικών οικονομιών από τον άνθρακα.
Το παγκόσμιο δάνειο της ΕΤΕπ αποτελεί μέρος ενός πακέτου χρηματοδότησης της Ομάδας Ευρώπης για το έργο, το οποίο περιλαμβάνει επίσης επενδυτική επιχορήγηση 126 εκατομμυρίων ευρώ που διοχετεύεται μέσω του Επενδυτικού Πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) και δάνειο 98,75 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης ( EBRD).
Η υπογραφή της δανειακής σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα Τίρανα σε τελετή στην οποία παρευρέθηκε αντιπροσωπεία της ΕΤΕπ Global με επικεφαλής τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, κ. Κυριάκο Κακούρη, Αλβανό πρωθυπουργό, τον κ. Edi Rama, αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, την κα Belinda Balluku και την επιτετραμμένη. υποθέσεων της αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Αλβανία, κ. André Rizzo.
«Ακολουθώντας τη σιδηροδρομική γραμμή Τιράνων - Δυρραχίου, με το κλάδο της στον Ρίνα, η γραμμή Vorë - Hani i Hotit αντιπροσωπεύει το δεύτερο μεγάλο έργο της αλβανικής κυβέρνησης στις σιδηροδρομικές μεταφορές», λέει ο Ballaku.
sidirodromikanea.blogspot.com