Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Τρένο υδρογόνο ολοκλήρωσε τις δοκιμές στην Πορτογαλία



Μετά από εκτεταμένες δοκιμές της τεχνολογίας στην Ισπανία πέρυσι, η εκστρατεία δοκιμών στην Πορτογαλία πραγματοποιήθηκε στις αρχές Απριλίου στη γραμμή Minho μεταξύ Valença και Nine σε συνεργασία με την Infraestruturas de Portugal, τον διαχειριστή σιδηροδρομικής και οδικής υποδομής της χώρας.

railway-technology.com

Χρηματοδοτούμενο από την European Clean Hydrogen Partnership, το έργο FCH2Rail €14 εκατομμυρίων αποτελείται από μια κοινοπραξία επιχειρήσεων συμπεριλαμβανομένης της ισπανικής κατασκευάστριας τροχαίου υλικού CAF καθώς και των Adif, Renfe, German Aerospace Centre, Toyota Motor Europe, Spanish National Hydrogen Centre και Stemmann Technik.

Για το τμήμα δοκιμών της Πορτογαλίας, το έργο υποστηρίχθηκε επίσης από εταιρείες όπως η Stellantis, η οποία παρείχε χρήση των εγκαταστάσεων της στην Pontevedra για ανεφοδιασμό, τη Medway, η οποία παρείχε μηχανοδηγούς για να χειριστούν το όχημα και την Iberdrola, η οποία προμήθευε το πράσινο υδρογόνο που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών .

Το τετραετές έργο ξεκίνησε το 2021 αφού η Κοινή Επιχείρηση Κυψελών Καυσίμου και Υδρογόνου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επέλεξε την κοινοπραξία για την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου τρένου με υδρογόνο.

Το τροχαίο υλικό έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει το ζήτημα των εκπομπών που θέτει η μερική ηλεκτροδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Ευρώπης και να αντικαταστήσει τα τρένα ντίζελ που εκπέμπουν άνθρακα που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ ηλεκτροδοτούμενων και μη τμημάτων.

Μετά από δοκιμές στην Πορτογαλία, το πρωτότυπο τρένο έχει πλέον διανύσει περισσότερα από 8.500 χιλιόμετρα σε λειτουργία υδρογόνου.

sidirodromikanea.blogspot.com