Και μεταβατικό πρόεδρο, τον επίτιμο πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Γιάννο Γραμματίδη εκτός από τον ...μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο, Παναγιώτη Τερεζάκη που βρίσκεται ήδη στο τιμόνι του ΟΣΕ περισσότερο από ένα χρόνο, απέκτησε ο Οργανισμός.
ethnos.gr
Ξανά λήψη αποφάσεων έπειτα από 2,5 μήνες αδυναμίας για τον ΟΣΕ
Πλέον ανοίγει ο δρόμος ώστε να μπορεί να συνεδριάσει εκ νέου το Διοικητικό Συμβούλιο, ύστερα από περίπου 2,5 μήνες αδυναμίας να λάβει την παραμικρή απόφαση, ακομα και για κρίσιμα ζητήματα όπως η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την επέλαση της κακοκαρίας Ντάνιελ. Για όλο αυτό το διάστημα ο ΟΣΕ παρέμενε πρακτικά «ακέφαλος».
Κι αυτό γιατί, όπως είχε αναλυτικά γράψει το ethnos.gr σε παλαιότερα ρεπορτάζ του, ο Οργανισμός λειτουργούσε χωρίς πρόεδρο Δ.Σ. εδώ και ένα χρόνο μετά την παραίτηση του Σπύρου Πατέρα ως αποτέλεσμα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, αλλά και την παραίτηση της αντιπροέδρου Ουρανίας Σαγιάκου, εδώ και περίπου ένα μήνα, ύστερα από την οποία δεν μπορούσε να συνεδριάσει.
Μέσα στην εβδομάδα που πέρασε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «καρατόμησε» ακόμα πέντε από τα υφιστάμενα μέλη του 7μελούς Δ.Σ. κρατώντας στις θέσεις τους μόνο τον κ. Τερεζάκη και τον εκπρόσωπο των εργαζομένων, Θανάση Λεβέντη, έχοντας πλέον αλλάξει το σύνολο της διοικητικής πυραμίδας που είχε επιλέξει η ηγεσία Καραμανλή στην προηγούμενη κυβερνητική θητεία. Μεταξύ των προσώπων που απομακρύνθηκαν από το Δ.Σ. του ΟΣΕ είναι και ο νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), Θανάσης Κοτταράς, ο οποίος συμμετείχε στην πορηγούμενη σύνθεση ως μέλος.
Τις θέσεις τους ανέλαβαν τρεις δικηγόροι και δύο οικονομολόγοι ύστερα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.), στην οποία συμμετέχουν ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εκπροσωπώντας το Ελληνικό Δημόσιο, μοναδικό μέτοχο της εταιρείας. Αποφασίστηκε ο ορισμός των εξής νέων μελών στο Διοικητικό Συμβούλιο στον ΟΣΕ:
Γιάννος Γραμματίδης, μεταβατικός Πρόεδρος,
Χριστίνα Βασιλοπούλου, Μέλος,
Βασίλης Γιαννακουλόπουλος, Μέλος,
Αντιγόνη Παπαγγελοπούλου, Μέλος,
Ιωάννης Πετρόπουλος, Μέλος.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει σε ανακοίνωσή του πως η συνολική αναδιάρθρωση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της διοικητικής λειτουργίας του Οργανισμού και εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου.
«Η επιλογή των προσώπων για την κάλυψη των θέσεων του νέου ΔΣ πληροί συγκεκριμένα κριτήρια που ακολουθούν τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης, την εμπειρία σε θέσεις ευθύνης, την ελεγκτική, αλλά και την ποσόστωση των φύλων», επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Βάσει των βιογραφικών τους, πάντως, κανένα από τα νεοδιορισθέντα μέλη δε φαίνεται να έχει προηγούμενη εμπειρία από τα σιδηροδρομικά πράγματα.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατούσε έως και σήμερα στον ΟΣΕ ήταν το γεγονός ότι ο Οργανισμός δεν ήταν σε θέση να πληρώσει ούτε τις εταιρίες που είχαν αναλάβει τα έργα προσωρινής αποκατάστασης μετα τον Ντάνιελ, αλλά ούτε και να προχωρήσει νέα έργα, όπως ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, ενώ μέρα με την ημέρα πολλαπλασιάζονταν και οι εκκρεμότητές του έναντι τρίτων.
«Θύμα» της κατάστασης αυτής κινδύνευε να πέσει ακόμα και το εγχείρημα του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, ο οποιος θα συνδέσει την παλιά σιδηροδρομική γραμμή μέχρι τα Μέγαρα επιλύοντας σοβαρά προβλήματα μετακίνησης για μεγάλο αριθμό πολιτών. Η σύμβαση των 95.742.101,92 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5.331.885,23 ευρώ και διάρκεια υλοποίησης τους 24 μήνες, υπεγράφη με πανηγυρισμούς μεταξύ ΟΣΕ και της αναδόχου ΜΕΤΚΑ εδώ και πάνω από 3 μήνες, αλλά έκτοτε δεν μπορούσε να προχωρήσει. Πηγές κοντά στην υπόθεση μάλιστα σημειώνουν πως λόγω αδυναμίας συνεδρίασης του Δ.Σ. δεν υπάρχει διευθύνουσα υπηρεσία, η οποία θα διαχειριστεί τη σύμβαση, ενώ τα χρονοδιαγράμματα τρέχουν.
Στο μεταξύ απλήρωτες παρέμεναν – σύμφωνα με τις ίδιες πηγές - και οι εργολαβίες για τη μερική αποκατάσταση της γραμμής μετά τις κακοκαιρίες του περασμένου Σεπτεμβρίου προκειμένου να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια των εμπορευματικών τρένων, ενώ τα έργα έχουν ολοκληρωθεί από τον Δεκέμβριο.
Αντίστοιχα και η εταιρία, η οποία ανέλαβε τον καθαρισμό του εργοστασίου στο Βόλο μετά τις πλημμύρες δεν έχει πληρωθεί. Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, διακοπή εργασιών είχε κηρύξει και η εταιρία, η οποία έχει αναλάβει τα έργα Στρυμόνα – Προμαχώνα στη βόρεια Ελλάδα, καθώς δεν υπήρχε Διοικητικό Συμβούλιο να αποφανθεί επί της παράτασης που έχει αιτηθεί με πολλούς να κάνουν λόγο και για πιθανότητα απαιτήσεων για αποζημιώσεις στο μέλλον.
sidirodromikanea.blogspot.com