Τεράστιες οι δυνατότητες των μηχανημάτων εκσκαφής σηράγγων
Το πέμπτο από τα επτά μηχανήματα διάνοιξης σήραγγας για την εκσκαφή της βασικής σήραγγας της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τορίνο - Λυών παραδόθηκε στο εργοστάσιο Herrenknecht στη Γερμανία στον γαλλο-ιταλικό όμιλο ELYOT.
ferrovie.info
Παρόντες στην τελετή υποδοχής ήταν ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του TELT, Daniel Bursaux και ο Maurizio Bufalini, η Ευρωπαία Συντονίστρια του Μεσογειακού Διαδρόμου, Iveta Radičová και η Γαλλίδα πρόεδρος της Διακυβερνητικής Επιτροπής για το Τορίνο-Λυών, Josiane Beaud.
Μαζί με το δίδυμο του, που παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, θα πρέπει να σκάψει το μεγαλύτερο και πιο περίπλοκο τμήμα της βασικής σήραγγας του Mont Cenis : 18 km πέρα από τα σύνορα μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, από την περιοχή Villarodin-Bourget/Modane μέχρι την υπόγεια ασφάλεια. τοποθεσία Clarea, στο βαθύτερο σημείο της διαδρομής του έργου.
Τα χαρακτηριστικά των TBM
Τα νούμερα και τα χαρακτηριστικά αυτού του κόφτη «gripper» είναι τα ίδια με το δίδυμο του: κεφαλή με διάμετρο 10,4 μέτρα, 334 μέτρα μήκος με βάρος 3200 τόνους και μέγιστη ισχύ 4.900 kW.
Για να σκάψει, το TBM στηρίζεται απευθείας στα τοιχώματα της σήραγγας, πιέζοντας με τις δύο πλευρικές λαβές. Στη συνέχεια, τέσσερα έμβολα ασκούν ισχυρή πίεση στην κεφαλή του κόφτη, η οποία περιστρέφεται και σπάει το βράχο χάρη στα κοπτικά με τα οποία είναι εξοπλισμένο.
Στο κέντρο του μηχανήματος, μια δοκός 50 μέτρων επιτρέπει σε καμπύλες δοκούς 25 τόνων η καθεμία να μετακινηθούν και να τοποθετηθούν στη βάση της σήραγγας, όπου θα διέρχεται όλο το δίκτυο των υπόγειων υπηρεσιών.
Το ανεστραμμένο τόξο της σήραγγας, δηλαδή το ανεστραμμένο τόξο που τοποθετείται στη βάση του τούνελ που έχει τη λειτουργία να κλείνει το τόξο που έχει ήδη δημιουργηθεί στο καπάκι, ολοκληρώνεται με πλήρωση από σκυρόδεμα.
Ειδικά σχεδιασμένος για να καλύψει τις ανάγκες του εργοταξίου CO5, αυτός ο κόφτης έχει πολλά διακριτικά χαρακτηριστικά, σχεδιασμένα τόσο για την εκτέλεση της πρώτης επένδυσης της σήραγγας όσο και για την αντιμετώπιση τυχόν γεωλογικών δυσκολιών.
Τα δύο μηχανήματα διάνοιξης σήραγγας θα ξεκινήσουν μέσα σε λίγες εβδομάδες το ένα από το άλλο, σκάβοντας καθεμία από τις βασικές σήραγγες από τη Γαλλία προς την Ιταλία. Για τη λειτουργία κάθε μηχανής θα χρειαστούν 5 ομάδες των 25 ατόμων που θα εργάζονται σε τρεις βάρδιες, 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Το υλικό στη συνέχεια εκκενώνεται σε έναν μεταφορικό ιμάντα που το βγάζει έξω μέσω της κοιλιάς του κοπτήρα. Τα δύο TBM είναι επίσης εξοπλισμένα με ένα ad hoc εργαστήριο που επιτρέπει την προταξινόμηση των υλικών εκσκαφής, με σκοπό την αξιοποίησή τους.
Πίσω από κάθε κόφτη προχωρά ένα άλλο μηχάνημα που ονομάζεται "Würm" (εκδ. σκουλήκι), μήκους 650 μέτρων, το οποίο δημιουργεί την οριστική τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας.
Σκάψτε στην καρδιά του βουνού
Η επιλογή αυτού του τύπου κοπτήρα οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: τον τύπο της γεωλογίας που χαρακτηρίζει τις περιοχές εκσκαφής, τους σχετικά συμπαγείς, ομοιογενείς και σταθερούς σχηματισμούς, το μεγάλο βάθος των σηράγγων που θα κατασκευαστούν, με πάνω από 2200 μέτρα στέγης και τα συνδεδεμένα γεωτεχνικά φαινόμενα, όπως αποκολλήσεις ή «βουνοπλαγιές».
Χωρίς να ξεχνάμε τις υψηλές «φυσικές» θερμοκρασίες που υπάρχουν σε αυτά τα βάθη, που τονίζονται με την εξερευνητική σήραγγα Maddalena στο Chiomonte που επέτρεψε τον προσδιορισμό του μεγέθους αυτού του νέου TBM.
sidirodromikanea.blogspot.com