Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024

Το νέο σιδηροδρομικό σχέδιο της Αυστρίας θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τους χρόνους ταξιδιού προς το Μόναχο και το Παρίσι έως το 2040



«Είναι ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για μια κλιματικά ουδέτερη Αυστρία στην οποία η προστασία του κλίματος και η καλή κινητικότητα πάνε χέρι-χέρι».

euronews.com

Η Αυστρία έχει καταλήξει σε ένα «τολμηρό» νέο σχέδιο για την επέκταση του σιδηροδρομικού της δικτύου τα επόμενα 16 χρόνια.

Έως το 2040, η χώρα των Άλπεων πρόκειται να προσθέσει δεκάδες νέα δρομολόγια και συνδέσεις ως μέρος μιας συνεχιζόμενης προσπάθειας να διευρύνει την ελκυστικότητα των ταξιδιών με τρένο.

Πριν από τρία χρόνια, κυκλοφόρησε ένα «Klimaticket» - ένα προσιτό, ετήσιο εισιτήριο που η Greenpeace εξήρε ως το καλύτερο στην Ευρώπη για την κάλυψη όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ακολούθησε πέρυσι μια νέα γενιά νυχτερινών τρένων προς τη Γερμανία. Και μια μάλλον εντυπωσιακή εκστρατεία για να επιβιβαστούν περισσότεροι νέοι σε τρένα με προσφορά τατουάζ .

"Το δίκτυο στόχος 2040 είναι το όραμά μας για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό σύστημα στη χώρα μας. Είναι ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για μια κλιματικά ουδέτερη Αυστρία στην οποία η προστασία του κλίματος και η καλή κινητικότητα πάνε χέρι-χέρι", δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Κλίματος Leonore. Gewessler κατά την αποκάλυψη του σχεδίου τον περασμένο μήνα.

«Ο σχεδιασμός είναι γεμάτος τολμηρές ιδέες, νέες συνδέσεις και ακόμη καλύτερες σιδηροδρομικές γραμμές», πρόσθεσε. «[Είναι] η σωστή πυξίδα για μια βιώσιμη σιδηροδρομική υποδομή για τα επόμενα δεκαπέντε ή είκοσι χρόνια».

Τι σημαίνει το σχέδιο σιδηροδρομικού δικτύου για το 2040 για την Αυστρία;

Το σχέδιο δικτύου για το 2040 από την κυβέρνηση και τον εθνικό σιδηροδρομικό φορέα ÖBB βρίσκεται επί του παρόντος σε προσχέδιο. Το κοινό θα μπορεί να πει τη γνώμη του πριν ολοκληρωθεί αργότερα φέτος.

Αυτό το «μείζον όραμα» του μέλλοντος των σιδηροδρόμων της Αυστρίας καλύπτει 67 έργα σε 25 ομαδοποιημένες περιοχές - συμπεριλαμβανομένης μιας νέας γραμμής διπλής τροχιάς στην Άνω Αυστρία και τη Βαυαρία που αναμένεται να μειώσει δραστικά τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Βιέννης και Μονάχου.

Μέχρι το 2040, τα επιβατικά τρένα θα διανύουν συνολικά 255 εκατομμύρια χιλιόμετρα ετησίως. Αυτό είναι μιάμιση φορά περισσότερο από ό,τι κάνουν σήμερα, σύμφωνα με το σχέδιο.

Κατά τη δημιουργία του σχεδίου, η ÖBB και η κυβέρνηση έδωσαν προτεραιότητα στην επέκταση των διεθνών συνδέσεων καθώς και των περιφερειακών μεταφορών και δικτύων στις μητροπολιτικές περιοχές.

Το κόστος των σχεδίων μέτρων ανέρχεται σε περίπου 26 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η κυβέρνηση τη θεωρεί μια επένδυση που αξίζει να γίνει - και από την οποία οι Αυστριακοί θα καρπωθούν τα οφέλη σε νέες θέσεις εργασίας και μεγαλύτερη συνδεσιμότητα.

Ποια δρομολόγια τρένων της Αυστρίας αναβαθμίζονται;

Η νέα γραμμή μέσω της Άνω Αυστρίας και της Βαυαρίας είναι ένα από τα εμβληματικά έργα του βελτιωμένου δικτύου του 2040.

Αυτή η διαδρομή New Innkreisbahn (NIB) (που εξετάζεται επίσης από τη γερμανική πλευρά) θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Βιέννης και Μονάχου από τέσσερις σε δυόμισι ώρες. Ο μικρότερος χρόνος ταξιδιού θα μπορούσε επίσης να ωφελήσει πιο μακρινούς διεθνείς προορισμούς όπως το Παρίσι.

Οι τοπικές μεταφορικές υπηρεσίες της Βιέννης πρόκειται να αναβαθμιστούν επίσης, με την επέκταση της γραμμής μεταξύ Vienna Heiligenstadt και Vienna Praterkai.

Και υπόσχεται ότι η επέκταση των σιδηροδρομικών γραμμών στην περιοχή του Bregenz θα «βελτιώσει μαζικά» τις τοπικές μεταφορές σε ολόκληρη την κοιλάδα του Ρήνου .

sidirodromikanea.blogspot.com