ΤΟ επαναστατικό τρένο hyperloop της Κίνας που στοχεύει να πετάξει στα ύψη σε ταχύτητες 1.000 χλμ/ώρα στόχο έχει σημειώσει ένα απίστευτο νέο ρεκόρ.
thesun.co.uk
Ο κορυφαίος διαστημικός ανάδοχος αποκάλυψε για πρώτη φορά τα σχέδια για το φουτουριστικό τρένο υψηλής ταχύτητας το 2017.
Το «σύστημα maglev αγωγών εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας» - κοινώς γνωστό ως hyperloop - στοχεύει να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 1.000 χλμ/ώρα (621 μίλια/ώρα) σε μια σήραγγα κενού 93 μιλίων μεταξύ Σαγκάης και Χανγκζού.
Εάν ήταν επιτυχής, θα έκανε τα τρένα πιο γρήγορα από τις εμπορικές πτήσεις - οι οποίες τείνουν να ταξιδεύουν με μέση ταχύτητα 550 mph.
Χρησιμοποιώντας σωλήνες σφραγισμένους με κενό για τη μεταφορά επιβατών και φορτίου, το σύστημα maglev προτάθηκε για πρώτη φορά από τον επιχειρηματία Elon Musk το 2013.
Το σύστημα αποτελείται από δύο μόνο πράγματα - ένα τρένο και ένα κενό, αντί για ένα τρένο, σιδηρόδρομο και σήραγγες.
Σε πρόσφατες δοκιμές, το κινεζικό hyperloop έσπασε προηγούμενα ρεκόρ διανύοντας όλο το μήκος μιας διαδρομής δοκιμών 2 χιλιομέτρων με σταθερή αιώρηση, είπε η CASIC.
Ενώ η ακριβής ταχύτητα παραμένει ταξινομημένη, σύμφωνα με πληροφορίες ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί από ένα όχημα maglev των 357 μίλια/ώρα - το οποίο χτύπησε το γαλλικό τρένο V150 το 2007.
Κατά τη διάρκεια δοκιμών απόδοσης τον Νοέμβριο, το πλωτό τρένο εκτοξεύτηκε με εντυπωσιακή ταχύτητα 281 mph.
Η τεχνολογία maglev σημαίνει ότι το τρένο θα "αιωρείται" - εξαλείφοντας την τριβή καθώς ταξιδεύει μέσω του σωλήνα κενού.
Οι συνθήκες μειώνουν την αντίσταση του αέρα - επιτυγχάνοντας «πτήση κοντά στο έδαφος» σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες.
Η πίστα δοκιμών, που βρίσκεται στο Datong, στην επαρχία Shanxi, είναι η μεγαλύτερη και μεγαλύτερη του είδους της.
Ο επικεφαλής σχεδιαστής του έργου Μάο Κάι είπε στην Zhejiang Daily: «Η επιστήμη και η τεχνολογία προχωρούν βήμα-βήμα και ορισμένες πτυχές αυτού του έργου βρίσκονται ακόμη σε αχαρτογράφητη περιοχή στην Κίνα.
«Κάθε βήμα είναι προκλητικό και είναι ένα πολύπλοκο σύστημα».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, οι μηχανικοί είπαν ότι επαλήθευσαν υπεραγώγιμους μαγνήτες, συστήματα έλξης και την ασφάλεια του συνολικού συστήματος.
Ο Zhang Yunjiao, ανώτερος μηχανικός στην κρατική China Railway Engineering Engineering and Consulting Group στο Πεκίνο , είχε δηλώσει προηγουμένως ότι το έργο hyperloop ήταν "στρατηγικής σημασίας για την Κίνα".
Η γραμμή αναμένεται να λειτουργήσει έως το 2035.
Πολλές μεγάλες πόλεις εξετάστηκαν για το μέγα έργο - αλλά η πρώτη γραμμή πρόκειται να ανοίξει μεταξύ Σαγκάης και Χανγκζού.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται τρεις ώρες για να οδηγήσετε 175 χιλιόμετρα μεταξύ Σαγκάης και Χανγκζού - αλλά θα μπορούσαν να χρειαστούν μόλις 15 λεπτά χρησιμοποιώντας το σύστημα hyperloop.
Τι είναι το τρένο «maglev»;
Να τι πρέπει να ξέρετε...
Τα τρένα Maglev πήραν το όνομά τους επειδή χρησιμοποιούν μαγνήτες για να ανυψώσουν το τρένο ελαφρώς εκτός τροχιάς.
Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τροχοί και μπορεί να ταξιδέψει πιο γρήγορα λόγω λιγότερης τριβής.
Τα ταξίδια είναι επίσης πιο ομαλά από ό,τι στα τυπικά τρένα.
Δεν χρειάζονται οδηγούς γιατί η γραμή μπορεί να τους πει πού να πάνε.
Οι ερευνητές εργάζονται σε σχέδια σωλήνων για τα τρένα, έτσι ώστε η αντίσταση του αέρα να μην τα εμποδίζει να φτάσουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
Μέχρι στιγμής, η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας της Κίνας έχει φτάσει τα 42.000 χιλιόμετρα, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στον κόσμο μέχρι το τέλος του 2022.
Υπάρχει ήδη ένα τρένο maglev στην Κίνα, το οποίο συνδέει το αεροδρόμιο της Σαγκάης με το κέντρο της πόλης - καθιστώντας δυνατή τη διαδρομή 19 μιλίων σε περίπου επτά λεπτά.
Μετά την επιτυχία της, η China Railway σχεδιάζει να επεκτείνει την τεχνολογία για να συνδέσει τις αστικές και τις αγροτικές περιοχές της.
Η Κίνα είναι οι ηγέτες στην ανάπτυξη των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, αλλά άλλες παγκόσμιες δυνάμεις έχουν επίσης αναπτύξει τα δικά τους τρένα υψηλής ταχύτητας για να παρέχουν μια εναλλακτική λύση στις πτήσεις.
Η Siemens και η Bombardier έχουν συνεργαστεί για να αναπτύξουν το ICE 3 - μια οικογένεια ηλεκτρικών τρένων υψηλής ταχύτητας που κινούνται μεταξύ Ολλανδίας και Γερμανίας .
Αυτά τα τρένα ταξιδεύουν συνήθως με μέγιστη ταχύτητα 198 μιλίων την ώρα, αν και τα τρένα που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Φρανκφούρτης και Κολωνίας επιτρέπεται να τρέχουν ταχύτερα από 200 μίλια την ώρα για να αποφευχθούν καθυστερήσεις.
Επίσης στην Ευρώπη είναι το Train a Grande Vitesse, ή TGV, που ήταν ο πρώτος σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της ηπείρου.
Το TGV ξεπερνά συνεχώς τα ρεκόρ για τις υψηλότερες ταχύτητες και το 1990 σημείωσε το ρεκόρ των 320 mph.
sidirodromikanea.blogspot.com