Η ολομέλεια των δικηγορικών συλλόγων της χώρας, τίμησε την επέτειο ενός χρόνου από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, συνεισφέροντας στη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, με κατάθεση συμπληρωματικού υπομνήματος συνοδευόμενο από έκθεση τεχνικής πραγματογνωμοσύνης.
iefimerida.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Η καρδιά μας είναι στα Τέμπη, στις ψυχές των ανθρώπων που φύγανε και στις οικογένειες των θανόντων. Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε κάτι απλά συμβολικό, αλλά κάτι ουσιαστικό για να συνδράμουμε και να βοηθήσουμε, στο μέτρο της ευθύνης μας, το ανακριτικό έργο, με την παράστασή μας με κατάθεση υπομνήματος στον ειδικό εφέτη ανακριτή και ταυτόχρονα ενχείριση πολυσέλιδης τεχνικής πραγματογνωμοσύνης από ειδικό εμπειρογνώμονα, τον οποίο η ολομέλεια επέλεξε, τον Αναστάσιο Δέδε, για να διαλευκανθούν όλες οι πτυχές του δυστυχήματος», επεσήμανε ο πρόεδρος της ολομέλειας, Δημήτρης Βερβεσός, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Ειδικότερα, στην συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία της ολομέλειας, ανεφέρθηκαν τρία σημεία που έθεσαν σήμερα, κατά την επίσκεψή τους στον ανακριτή και την εισαγγελέα Εφετών που ερευνούν την υπόθεση.
Πρώτο σημείο, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ολομέλειας, είναι «η διαφωνία μας με τις πολιτικές παρεμβάσεις, διότι το υπουργείο Δικαιοσύνης αρέσκεται τελευταία να παρεμβαίνει στην υπόθεση αυτή με μία μη οφειλόμενη επέμβασή της στο έργο της Δικαιοσύνης». Δεύτερο σημείο, είναι «η ατελέσφορη, απρόσφορη και ατυχής χρονικά κατ' εμάς έκδοση της εγκυκλίου-οδηγίας της εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, που δίνει κατευθυντήριες εντολές, όχι μόνο στους ιεραρχικά υφισταμένους της, αλλά και στους δικαστές που ερευνούν την υπόθεση σε μια πιο επικοινωνιακού τύπου πρωτοβουλία που παρεμβαίνει στο έργο της τακτικής δικαιοσύνης».
Τρίτο σημείο είναι, ότι «η χώρα όφειλε πριν από το δυστύχημα να είχε θεσπίσει βάση κοινοτικών οδηγιών εθνικούς κανονισμούς ασφαλείας όλων των συγκοινωνιών της χώρας μεταξύ των οποίων και των τρένων. Πράγμα που δεν έχει πράξει ούτε σήμερα, παρά το τραγικό δυστύχημα, γεγονός που καταδεικνύει ότι τίποτα δεν έχουμε διδαχθεί ως χώρα από το τραγικό αυτό συμβάν».
Παράλληλα, αναφέρθηκε ακόμη, ότι «μέχρι σήμερα έχουν αργήσει να κληθούν στην ανάκριση τα μεσαία βαγόνια της αμαξοστοιχίας των ευθυνών, οι άνθρωποι δηλαδή που διαχειρίστηκαν την αμαρτωλή σύμβαση 717, ενώ πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και στους μηχανοδηγούς-πολιτικούς υπεύθυνους του τρένου».
Από πλευράς του, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Λάρισας, Τρύφων Τσάτσαρος, αναφερόμενος στην εθνική τραγωδία επεσήμανε: «Ομολογουμένως, καμία λέξη δεν μπορεί να αποδώσει το μέγεθος της οδύνης και της οργής. Το δικηγορικό σώμα, από την πρώτη στιγμή έθεσε ένα σαφές αίτημα: να υπάρχει ταχεία και πλήρη διερεύνηση των αιτίων και φυσικά να αποδοθούν σε βάθος οι ευθύνες όπου κι αν ανήκουν, όσο ψηλά κι αν φτάνουν».
Τέλος, στην αντιπροσωπεία της ολομέλειας, συμμετείχαν και οι πρόεδροι των δικηγορικών συλλόγων: Δημήτρης Φινοκαλιώτης (Θεσσαλονίκης), Ηλίας Κλάππας (Πειραιά), Χρήστος Στρατηγόπουλος (Βόλου), Ασημίνα Στρίμπα (Κατερίνης), Κώστας Παπανικολάου (Γρεβενών) και ο πληρεξούσιος δικηγόρος της ολομέλειας, Βασίλης Χειρδάρης.
sidirodromikanea.blogspot.com