Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024

Πλεονέκτημα ασφάλειας των εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης έφερε η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα


[Φωτογραφία/CFP]

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει προκαλέσει δραματική αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για εμπορευματικά τρένα Κίνας-Ευρώπης έχει αυξηθεί κατά 100% από το ξέσπασμα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

global.chinadaily.com.cn

Το εμπορευματικό τρένο Κίνας-Ευρώπης είναι ένα σημαντικό κανάλι για τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και μια σημαντική πλατφόρμα για την προώθηση της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Η αυξανόμενη δημοτικότητα των εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης δείχνει τη σημαντική αξία του σιδηροδρόμου στη σταθεροποίηση της διεθνούς βιομηχανίας και των αλυσίδων εφοδιασμού υπό τις επιπτώσεις της γεωπολιτικής κρίσης στη Μέση Ανατολή.

Σύμφωνα με ελλιπή στατιστικά στοιχεία, τουλάχιστον 30 πλοία συνολικής ολικής χωρητικότητας 1,9 εκατομμυρίων χωρών έχουν δεχθεί επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα από τον Νοέμβριο. Πολλά φορτηγά πλοία παρακάμπτουν τώρα το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νοτιοδυτικό άκρο της Αφρικής, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ημέρες αποστολής και τα έξοδα αποστολής.

Μετά το ξέσπασμα της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, η σιδηροδρομική σύνδεση υπέστη κάμψη. Όμως η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας υπογραμμίζει τη σημασία των εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης. Η λειτουργία των εμπορευματικών τρένων Κίνας-Ευρώπης έχει ανακάμψει στο μισό από αυτό που ήταν πριν από τη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας.

Τα τρένα Κίνας-Ευρώπης και οι ναυτιλιακές διαδρομές από την Κίνα προς την Ευρώπη δεν ανταγωνίζονται, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται. Η αυξανόμενη δημοτικότητα των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών Κίνας-Ευρώπης υπενθυμίζει την ανάγκη περαιτέρω εξομάλυνσης των καναλιών εισαγωγής και εξαγωγής και διατήρησης παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Για παράδειγμα, τα ενδιαφερόμενα μέρη θα πρέπει να επιταχύνουν την κατασκευή του σιδηροδρόμου Κίνας-Κιργιζίας-Ουζμπεκιστάν. Η κατασκευή του σιδηροδρόμου, ένα σημαντικό τμήμα του νότιου περάσματος της δυτικής διαδρομής της εμπορευματικής σιδηροδρομικής γραμμής Κίνας-Ευρώπης, ξεκίνησε τελικά πέρυσι μετά από 25 χρόνια αναστολής. Η επιτάχυνση της κατασκευής του για να γίνει συμπληρωματικό του σιδηροδρομικού πυροβολικού μέσω της Σιβηρίας από νωρίς μπορεί να μειώσει αποτελεσματικά τις επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στις διεθνείς ναυτιλιακές διαδρομές, ώστε να σταθεροποιηθεί καλύτερα η εφοδιαστική μεταξύ Κίνας και Ευρώπης.

sidirodromikanea.blogspot.com