Κορόιδο Σαλονικιέ, κοιμήσου ήσυχα καθώς οδηγάς στον φρακαρισμένα μποτιλιαρισμένο περιφερειακό! Οσονούπω… θα «πετάς» στον Fly Over!
Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα!
Πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση έργου κατασκευής σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι Αττικής προϋπολογισμού: 5.804.254,88€ (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Η ΕΡΓΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή της σιδηροδρομικής στάσης στο Κρυονέρι – ΕΡΓΟΣΕ (ergose.gr)) αλλά και η σύμβαση επέκτασης του Δυτικού Προαστιακού (Υπογράφτηκε η σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΜΕΤΚΑ για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής. Οι νέοι σταθμοί - Metaforespress) συνολικού κόστους 95.742.101,92 € χωρίς ΦΠΑ, με εκτίμηση αναθεώρησης 5.331.885,23 €.
Σε άρθρο της, τώρα, η δημοσιογράφος Αγγελική Νικολάου στην ηλεκτρονική εφημερίδα «newsit.gr», το οποίο αναδημοσιεύτηκε στα «ΣΝ» (Σιδηροδρομικά Νέα: Ποια έργα θα αναβαθμίσουν τον Σιδηρόδρομο (sidirodromikanea.blogspot.com)) παραθέτοντας τον σχεδιασμό σιδηροδρομικών έργων και αναφερόμενη το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021 – 27» διαβάζουμε τα εξής:
Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης (Ε.Π.ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027) με 20 εκατ. Ευρώ! Και
Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου και σύνδεση με λιμένα Λαυρίου (Ε.Π.ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027) με 391 εκατ. Ευρώ!
Δηλαδή έχουμε και λέμε: Προαστιακός Δυτικής Αττικής: 101 εκ. € + ΦΠΑ, Στάση Κρυονερίου Αττικής 6 εκ. €, επέκταση προαστιακού από Κορωπί προς Λαύριο μήκους 31 χλμ, 391 € , σύνολο 498 εκ. € και για τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης προϋπολογίζουν μόλις 20 εκ. €!!!
Διαβάστε για να ενημερωθείτε πόσες στάσεις προβλέπονται για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης:
1. για τη διαδρομή Σίνδος – Θεσσαλονίκη: α. «Διασταύρωση για Καλοχώρι», β. «Ελευθέρια – Κορδελιό», γ. «Διασταύρωση Ευόσμου», δ. Μενεμένη - Επτάλοφος,
2. για τη διαδρομή Λιμένας – Διαλογή: α. Πύλη «ένα» / Δικαστήρια, β. City Gate, γ. Σταθμός Κτελ Μακεδονίας
3. για τη διαδρομή «Διασταύρωση Καραολή & Δημητρίου έως Στρατόπεδο Παύλου Μελά» έχουν σχεδιαστεί τέσσερις (4) στάσεις, ενώ
4. για τη διαδρομή Διαλογή – Σίνδος επί της σιδηροδρομικής γραμμής Διαλογή – Ειδομένη προβλέπεται μία σιδηροδρομική στάση στην Ιωνία / Διαβατά
Φυσικά, για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος (πρώην ΤΕΙ Σίνδου) δεν προβλέπεται σιδηροδρομική σύνδεση (απόσταση από Σιδ/κό Σταθμό Σίνδου: 1500 m), παρότι η επιβατική κίνηση των φοιτητών εκεί ξεπερνάει αθροιστικά την επιβατική κίνηση όλων των στάσεων που προβλέπονται για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης! Δηλαδή αν υπολογίσουμε την κατασκευή κάθε σιδηροδρομικής στάσης στα 5 εκ. (πλατφόρμες, στέγαστρα, ανελκυστήρες ΑμεΑ, πεζοδιαβάσεις, πάρκινγκ, σύνδεση με παρακείμενους δρόμους, σημάνσεις, ηλεκτροφωτισμός, παραλλαγές γραμμής και διακλαδώσεις κ.λπ.), μόνο για τις σχεδιαζόμενες στάσεις απαιτούνται (8 + 4) * 5 εκ. € = 40 + 20 εκ. €! Στην τιμή αυτή δεν συμπεριλαμβάνονται οι επεκτάσεις της γραμμής με ηλεκτροκίνηση, τυχόν απαλλοτριώσεις, η τηλεδιοίκηση / σηματοδότηση και ένα σωρό σύνθετα τεχνικά έργα, για τα οποία θα απαιτηθούν τουλάχιστον άλλα 40 εκ. €, δηλαδή το κόστος του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και σε σημερινές τιμές, θα έπρεπε να κυμαίνεται μεταξύ 80 – 120 εκ. €! Αλλά στο άρθρο της κας Αγγελικής Νικολάου ο προϋπολογισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης προβλέπεται 20 εκ. €, ενώ η αρχική εκτίμηση ήταν για 10 εκ. €!
Δηλαδή, τι σκαρφίζονται στα αλήθεια, να κάνουν; Να (πασα)αλείψουν με ολίγη μπογιά τους σταθμούς Θεσσαλονίκης και Σίνδου, να επισκευάσουν τους ανελκυστήρες στη Σίνδο και στην πεζοδιάβαση πλάι στη Λεωφόρο Δενδροποτάμου και να «πετάνε» τους επιβάτες από το τραίνο στο έρμα των γραμμών;
Ως πότε ο Σαλονικιός θα σκύβει τόσο ραγιαδίστικα το κεφάλι;
Με εκτίμηση
Σ. Βενέτης