Η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης αποτυπώνεται και στα σιδηροδρομικά έργα, για το οποία το υπουργείο προχωρεί στην μεγάλη μεταρρύθμιση για τη δημιουργία ενιαίου φορέα διαχείρισης της υποδομής.
ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ
newmoney.gr
Μέσα στον Ιανουάριο θα κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης στο κοινοτικό εργαλείο CEF 2 μέσω της οποίας το υπουργείο σκοπεύει να διεκδικήσει περί τα 1,3 – 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Ρίο – Πάτρα.
Ανεβαίνει το κόστος για Θεσσαλία
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος τόνισαν χθες πως αναθεωρείται προς τα πάνω ο τελικός λογαριασμός της αποκατάστασης των υποδομών στη Θεσσαλία. Το κόστος των οδικών έργων εκτιμήθηκε στα 900 εκατ. (αρχικά είχε εκτιμηθεί στα 600 εκ. ευρώ) ενώ αναθεωρείται και η δαπάνη για τα σιδηροδρομικά για τα οποία η ‘Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα καλύψει τα 30,4 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των σχολείων. Στόχος είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο των έργων μέχρι το καλοκαίρι. Οι μεγαλύτερες δαπάνες (31%) για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για τη Μαγνησία, το 26% στα Τρίκαλα, το 22% στην Καρδίτσα, 10% στη Λάρισα και 9% στην Εύβοια.
Η Θεσσαλία δημιουργεί νέα δεδομένα στα έργα με το υπουργείο να προσπαθεί να πείσει χθες ότι δεν οδηγεί σε ακύρωση έργων αλλά σε μετάθεσή τους χρονικά.
Ο δεύτερος στόχος του υπουργείου στον τομέα των υποδομών είναι η επιτάχυνση των έργων με τον κ. Σταϊκούρα να υποστηρίζει πως καταγράφεται ήδη αύξηση των ρυθμών υλοποίησης, αναφέροντας τα παραδείγματα από την επίσκεψή του στα εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος.
Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει επίσκεψη, με τον πρωθυπουργό, στο ολοκληρωμένο έργο του άξονα Άκτιο – Αμβρακία που με καθυστέρηση 15 ετών παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου, ενώ την Δευτέρα η ηγεσία του υπουργείου θα επισκεφτεί το εργοτάξιο του έργου επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς την Δυτική Αττική.
sidirodromikanea.blogspot.com