Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023

Σταϊκούρας: Οι νέοι σταθμοί του Μετρό Αθήνας θα συνδυάζουν λειτουργικότητα και αισθητική



«Η επέκταση του δικτύου του Μετρό θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, θα εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα»

«Η Ελλάδα οφείλει και επιχειρεί άλμα ποιότητας, με την υλοποίηση έργων που δημιουργούν ένα ολιστικό μοντέλο Βιώσιμης Ανάπτυξης, με αιχμή τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην έκθεση παρουσίασης των 7 αρχιτεκτονικών διαγωνισμών ιδεών για τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στο Ζάππειο.

Αναφερόμενος στους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τον δήμο Αθηναίων, την Αττικό Μετρό ΑΕ και την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως «τα έργα υποδομών οφείλουν να δημιουργούν αρχιτεκτονικά τοπόσημα, να “συνομιλούν” με το αστικό τοπίο, να εξασφαλίζουν λειτουργικότητα και αισθητική ποιότητα και να αναβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής και τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού».

Ο υπουργός δήλωσε ότι η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 ξεκίνησε με την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών, σημειώνοντας ότι η επέκταση του δικτύου του Μετρό θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, θα εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις των πολιτών και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της πρωτεύουσας.

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει και θα ενισχύει, έμπρακτα και αποτελεσματικά, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα της πρωτεύουσας. Με ρεαλιστικό σχέδιο, πολιτική βούληση, επιμονή, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μετατρέπουμε την Αθήνα σε μια έξυπνη, ανθεκτική και βιώσιμη πόλη», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και τόνισε ότι θα πρέπει η πόλη να βγει καλύτερη από αυτή την πρωτοβουλία, καθώς «είναι η πρώτη φορά που η αρχιτεκτονική συναντάει το Μετρό εξ αρχής».

Τέλος, υπογράμμισε την αξία του πρασίνου στην πόλη, σημειώνοντας ότι παράλληλα «πρέπει να σκεφτούμε ότι κάθε ώρα που καθυστερούμε το έργο για ένα δέντρο, την ίδια ώρα καθυστερούμε ένα έργο που αφαιρεί διοξείδιο του άνθρακα από αυτήν, βλάπτοντας έτσι και το δημόσιο συμφέρον».

naftemporiki.gr
sidirodromikanea.blogspot.com