Η Deutsche Bahn (DB) ξεκίνησε την κατασκευή της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής σύνδεσης στη Αυτή η υπό κατασκευή σήραγγα θα αποτελέσει μια συντόμευση προς την πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπεγχάγη, μέσω του στενού Fehmarn. Ο χρόνος ταξιδιού μεταξύ Αμβούργου και Κοπεγχάγης θα μειωθεί από 4,5 ώρες σε 2,5 ώρες όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα και η σιδηροδρομική σύνδεση το 2029.
Η σιδηροδρομική σύνδεση που άρχισε να κατασκευάζει η DB είναι ο κρίσιμος σύνδεσμος μεταξύ της σήραγγας, που συνδέει το Lolland στη Δανία με το γερμανικό νησί Fehmarn, και την ηπειρωτική χώρα στο γερμανικό κρατίδιο Schleswig-Holstein.
Η δανική εταιρεία Femern A/S κατασκευάζει τη σήραγγα Fehmarnbelt. Η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση, το κρατίδιο Schleswig-Holstein, η Deutsche Bahn και η Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύουν από κοινού περίπου 3,5 δισ. ευρώ στο έργο. Με 18,2 χιλιόμετρα, η σήραγγα Fehmarnbelt θα είναι η μεγαλύτερη βυθισμένη σήραγγα στον κόσμο τόσο για οχήματα όσο και για τρένα.Από αριστερά προς τα δεξιά: ο διευθυντής υποδομής του DB Berthold Huber, η υφυπουργός στο Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών και Μεταφορών Susanne Henckel, ο πρωθυπουργός του Schleswig-Holstein Daniel Günther και ο Philippe Chantraine ως εκπρόσωπος της ΕΕ δίνουν το σήμα εκκίνησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση
Επέκταση κομματιού
Το επίσημο σήμα έναρξης για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης δόθηκε αυτή την Πέμπτη από το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB Infrastructure Berthold Huber, τον πρωθυπουργό του Schleswig-Holstein Daniel Günther και την Υφυπουργό Susanne Henckel στο Fehmarn. Συνολικά 88 χιλιόμετρα νέων σιδηροδρόμων κατασκευάζονται στη γερμανική πλευρά μεταξύ Puttgarden (στο Fehmarn) και Lübeck.
Η Deutsche Bahn ξεκινά αρχικά με την επέκταση και την ηλεκτροδότηση διπλής τροχιάς της διαδρομής μήκους 11,4 χιλιομέτρων μεταξύ Puttgarden και γέφυρας Fehmarnsund – η πρώτη από τις δέκα συνολικά κατασκευαστικές φάσεις. Από το 2026, η κατασκευή θα ξεκινήσει παράλληλα σε όλα τα τμήματα μεταξύ Fehmarn και Lübeck. Από τα 88 χιλιόμετρα της συνολικής διαδρομής, τα 55 χιλιόμετρα σχεδιάζονται ως νέα κατασκευή. Στο νησί Fehmarn, οι κατασκευαστικές προετοιμασίες όπως η απομάκρυνση της βλάστησης και των δέντρων έχουν ξεκινήσει από τον Οκτώβριο.
Η γερμανική σιδηροδρομική σύνδεση με τη σήραγγα Fehmarnbelt
Πρόκειται για μια μεγάλη αναβάθμιση στη λεγόμενη «Vogelfluglinie» ή «γραμμή πτήσης πτηνών», την τρέχουσα οδική και σιδηροδρομική σύνδεση μονής γραμμής με το νησί Fehmarn μέσω της γέφυρας Fehmarnsund, που άνοιξε το 1963 και συνεχίζει με πλοίο στη Δανία. Από τον Δεκέμβριο του 2019, η σιδηροδρομική ακτοπλοϊκή σύνδεση στο Vogelfluglinie διακόπηκε λόγω εργασιών τροχιάς στη δανική πλευρά στο πλαίσιο της κατασκευής της σήραγγας Fehmarnbelt. Αντίθετα, όλα τα τρένα μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Αμβούργου και Κοπεγχάγης τρέχουν τώρα μέσω της γραμμής Γιουτλάνδης, μέσω της διαδρομής Flensburg–Kolding–Odense και της γέφυρας Great Belt Bridge στη Δανία.
Οι τρέχουσες πίστες στο γερμανικό νησί Fehmarn
Σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδιού
Εκτός από τη μείωση του χρόνου μεταφοράς μεταξύ Γερμανίας και Κοπεγχάγης, η σιδηροδρομική σύνδεση ωφελεί επίσης τους μετακινούμενους στην περιοχή Ostholstein στη Γερμανία. Η ολοκλήρωση της νέας διαδρομής θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από το Fehmarn στο Lübeck από λίγο λιγότερο από μιάμιση ώρα σε μόλις 49 λεπτά. Στη συνέχεια, τα τρένα θα ταξιδεύουν μόνο για 23 λεπτά μεταξύ Lensahn και Lübeck αντί για τα προηγούμενα 53 λεπτά.
Η DB κατασκευάζει επίσης έξι νέους, σύγχρονους και χωρίς εμπόδια σιδηροδρομικούς σταθμούς, μεταξύ των οποίων μεταξύ Großenbrode και Heiligenhafen και στο Ratekau, κάτι που είναι καλά νέα, ειδικά για τον τουρισμό στην περιοχή, αλλά και για τους μετακινούμενους προς το Αμβούργο και τη Δανία.
«Ευρωπαϊκό ορόσημο»
Εκτός από τη σημαντική μείωση του χρόνου των τρένων για τους επιβάτες μεταξύ Γερμανίας, Δανίας και των Σκανδιναβών γενικότερα, η νέα διαδρομή είναι επίσης θεμελιώδης για την εμπορευματική κυκλοφορία στον Σκανδιναβικό-Μεσογειακό Διάδρομο μεταξύ Βόρειας Ευρώπης και Ιταλίας. Στο μέλλον, 68 εμπορευματικά τρένα θα εκτελούνται καθημερινά μέσω του Fehmarn Belt Fixed Link, με επιπλέον 30 εμπορευματικά τρένα από το λιμάνι του Travemünde προς την Ιταλία.
«Μετά από χρόνια σχεδιασμού, σήμερα μπορούμε να γιορτάσουμε την έναρξη της κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης εδώ στο Fehmarn», δήλωσε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της DB για τις υποδομές Berthold Huber. «Μαζί με τους Δανούς εταίρους μας, δημιουργούμε μια νέα ευρωπαϊκή σιδηροδρομική σύνδεση εδώ στη μέση της Βαλτικής Θάλασσας από τη Δανία μέσω Γερμανίας στην Ιταλία έως το 2029. Αυτός ο διάδρομος είναι εξίσου σημαντικός για τις τοπικές και τις υπεραστικές μεταφορές εδώ στο Schleswig-Holstein όπως είναι για τις ευρωπαϊκές εμπορευματικές μεταφορές».
Η Susanne Heckel, Υφυπουργός στο Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών το αποκαλεί «πραγματικό ευρωπαϊκό ορόσημο». «Η σύνδεση με το πέρασμα Fehmarnbelt δεν φέρνει μόνο τη Γερμανία και τη Δανία πιο κοντά αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη».
railtech.com
sidirodromikanea.blogspot.com