Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023

Επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης με την Hellenic Train: Τι είπε ο ΓΓ του υπουργείου Μεταφορών


Τη διεξαγωγή συζητήσεων με το ιταλικό δημόσιο για την επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Hellenic Train, η οποία λειτουργεί τον ελληνικό σιδηρόδρομο αποκάλυψε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς μιλώντας στο πρώτο συνέδριο του Υπερταμείου, το οποίο διεξάγεται σήμερα, Τρίτη.

«Συζήτηση για επανεξέταση της συμφωνίας»

Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα από τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρόμου αποτελεί το γεγονός ότι η παρούσα κατάσταση αποτυπώνει ένα μονοπώλιο, το οποίο επιβλήθηκε μέσα από τη συγκεκριμένη συμφωνία. Ανέφερε ότι ο σιδηρόδρομος παραχωρήθηκε σε μια δημόσια ιταλική εταιρία έναντι ενός αντιτίμου μικρότερου από την επιδότηση που πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων: «Αρα εδώ υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση όχι με την ιταλική εταιρία, αλλά με το ιταλικό δημόσιο ώστε να μπορέσουμε να επεναξετάσουμε τους όρους αυτής της συμφωνίας ώστε αυτή να είναι ωφέλιμη καταρχήν για τον σιδηρόδρομο και κατ' επέκταση για την ίδια την εταιρία διότι ένας επενδυτής θέλει ανάπτυξη, να μπορεί να έχει προοπτική ότι θα αυξηθούν τα έσοδά του», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Προσέθεσε ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να εξασφαλιστεί είναι ένα υγιές σιδηροδρομικό περιβάλλον για τις εταιρίες, δημόσιες και ιδιωτικές, ώστε ο πολίτης να έχει αξιόπιστες υπηρεσίες και ο επενδυτής να θεωρεί ότι επενδύει σε ένα μέσο που έχει την προσδοκία να καταστεί ανταγωνιστικό.

Η επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγεται στη δημόσια σφαίρα. Λίγο μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επισημάνει σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι θα συζητούσε το ζήτημα με την Ιταλίδα πρωθυπουργό ώστε να βρεθεί ένα «νέο πλαίσιο όπου και τα δύο μέρη θα επενδύσουν στο σιδηρόδρομο αυτά που του αξίζουν».

«Θα καθίσουμε κάτω με τη Hellenic Train και θα καθίσουμε κάτω και με την ιταλική κυβέρνηση και θα πετύχουμε μία καλύτερη συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επενδύσουμε στον Ελληνικό σιδηρόδρομο και οι δύο», είχε σημειώσει προσθέτοντας μάλιστα ότι στόχος θα ήταν η Hellenic Train να φέρνει τα καλύτερα τρένα της «και όχι τα «σαπάκια» ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία».

Βεβαίως στους μήνες που ακολούθησαν ο ελληνικός σιδηρόδρομος υπέστη ένα ακόμα βαρύτατο πλήγμα καθώς στην πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών, ήρθαν να προστεθούν και οι απώλειες της κακοκαιρίας «Ντάνιελ», οι οποίες άφησαν έκτοτε τη χώρα πρακτικά χωρίς σιδηρόδρομο αφού έχει διακοπεί ακόμα και η σύνδεση στο βασικό άξονα μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

ethnos.gr