Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

Έκανα μια από τις πιο όμορφες, χαλαρές βόλτες με τρένο στην Ευρώπη



Έκανα την πιο όμορφη, χαλαρή βόλτα με το τρένο της Ελβετίας για μόλις 55 $.
Επιβιβάστηκα στο Glacier Express μόνο με ένα τέλος κράτησης θέσης επειδή είχα αγοράσει ένα Swiss Travel Pass.
Η θέα και η ηχητική περιήγηση ήταν τα κυριότερα σημεία της διαδρομής. Δεν έπρεπε να πληρώσω επιπλέον για φαγητό.

Morgan McFall-Johnsen

Σε ένα πρόσφατο ταξίδι στην Ελβετία , εκμεταλλεύτηκα πολλά για να ταξιδέψω με το Glacier Express, μια περίφημη πανέμορφη διαδρομή με το τρένο μέσα από τις Ελβετικές Άλπεις.

Η σιδηροδρομική γραμμή αυτοδιαφημίζεται ως «το πιο αργό τρένο εξπρές στον κόσμο», που χρειάζεται οκτώ ώρες για να φύγει από το Zermatt, στους πρόποδες του Matterhorn, στο St Moritz, ένα δημοφιλές καταφύγιο για σκι.
Το τρένο περνά μέσα από αλπικά χωριά, κοιλάδες και δάση ενώ περνάει πάνω από 291 γέφυρες, ανεβαίνει σε ένα ορεινό πέρασμα 6.670 ποδιών και μέσα από 91 σήραγγες.
Έκλεισα μια θέση στο Glacier Express για μόλις 55 $ χρησιμοποιώντας το Swiss Travel Pass μου
Όλοι έβγαζαν φωτογραφίες μέσα από τα γιγάντια πανοραμικά παράθυρα του τρένου. Morgan McFall-Johnsen

Τα ταξιδιωτικά μου σχέδια με οδήγησαν σε πολλές πόλεις της Ελβετίας , έτσι αγόρασα ένα ελβετικό ταξιδιωτικό πάσο οκτώ ημερών, το οποίο παρέχει στους μη κατοίκους απεριόριστες μετακινήσεις με τρένο, λεωφορείο ή πλοίο σε όλη τη χώρα και εντός των πόλεων. Επίσης, σας μεταφέρει στα περισσότερα μουσεία δωρεάν.

Το Switzerland Travel Centre πουλάει μια σειρά από πάσο, αλλά επέλεξα ένα πάσο δεύτερης κατηγορίας για περίπου 475 $.

Όσοι διαθέτουν Ελβετικό Travel Pass δεν χρειάζεται να αγοράσουν εισιτήριο για το Glacier Express, αλλά πρέπει να κάνουν κράτηση θέσεων.

Μου κόστισε 49 ελβετικά φράγκα, περίπου 55 $, για να κλείσω τη θέση μου.
Το Glacier Express ακολουθεί τη γραφική, αργή διαδρομή μέσα από τις Ελβετικές Άλπεις. Morgan McFall-Johnsen

Χωρίς το Swiss Travel Pass μου, θα είχα πληρώσει άλλα 159 ελβετικά φράγκα (περίπου 180 $) για να οδηγήσω στη δεύτερη θέση ή θα μπορούσα να είχα αναβαθμιστεί ακόμη και στην πρώτη θέση για 272 ελβετικά φράγκα.

Η επιβίβαση στο τρένο ήταν εύκολη
Ο ήλιος ήταν στα μάτια μου, αλλά έπρεπε να βγάλω μια selfie με το Glacier Express καθώς έμπαινε στο σταθμό. Morgan McFall-Johnsen

Επέλεξα να επιβιβαστώ στο κόκκινο τρένο στο Brig, τη δεύτερη στάση στο Glacier Express.

Αυτό σήμαινε ότι η διαδρομή μου με το τρένο ήταν μόλις έξι ώρες και 20 λεπτά αντί για το πλήρες ταξίδι των οκτώ ωρών.

Οι απόψεις ήταν απίστευτες
Είχα ακόμη καθαρή θέα στα αξιοθέατα στην άλλη πλευρά του τρένου. Morgan McFall-Johnsen

Το κύριο χαρακτηριστικό του Glacier Express είναι τα πανοραμικά παράθυρά του. Δεν απογοήτευσαν.


Βασικά είχα θέα 360 μοιρών σε κάθε κοιλάδα, δάσος, γκρεμό και χωριό που περάσαμε.
Αυτή ήταν απλώς μια άλλη πανέμορφη κοιλάδα που είδα από το Glacier Express. Morgan McFall-Johnsen

Κάθε στρίψιμο, στροφή, ανάβαση ή κάθοδος των μονοπατιών έφερνε μια νέα θέα. Δεν μπορούσα να ξεκολλήσω τα μάτια μου.

Μου άρεσε επίσης που είχα την επιλογή να ακούσω μια δωρεάν, περιστασιακή ηχητική περιήγηση κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Η θέα στο βουνό ήταν ατελείωτη. Morgan McFall-Johnsen

Κάθε 15 λεπτά περίπου, ένας μικρός θόρυβος έπαιζε στο σύστημα PSA για να υποδείξει ότι περνούσαμε μια πόλη, εκκλησία, ορεινό πέρασμα ή ποτάμι ενδιαφέροντος.

Για να ακούσω την αφήγηση σχετικά με αυτό, έπρεπε απλώς να συνδέσω τα παρεχόμενα ακουστικά στην υποδοχή ήχου στο υποβραχιόνιο μου.

Ένα μειονέκτημα ήταν το πόσο στενό ήταν το κάθισμά μου
Ήμουν ώμο με ώμο με τον άνθρωπο δίπλα μου. Morgan McFall-Johnsen

Με έκπληξη ανακάλυψα ότι τα καθίσματα της δεύτερης θέσης είχαν σχεδόν τόσο χώρο για τα πόδια και τα χέρια όσο ένα κάθισμα οικονομικού αεροπλάνου .

Ίσως ήμουν αφελής, αλλά περίμενα μεγαλύτερη ευρυχωρία σε ένα τρένο.

Δεν υπήρχε πουθενά να αποθηκεύσω το σακίδιο πλάτης μου σε μέγεθος χειραποσκευής. Το κράτησα κάτω από τα πόδια μου, μπροστά από το κάθισμά μου, και δεν μπορούσα να έχω πρόσβαση αν δεν σηκωθεί ο διπλανός μου για να πάει στην τουαλέτα.

Αυτό δεν είχε και πολύ σημασία, όμως. Έβγαλα το βιβλίο μου όταν πρωτοκάθισα, αλλά δεν κατέληξα να διαβάζω καθόλου. Ήμουν πολύ απασχολημένος με το να θαυμάζω την Ελβετία.
Το αγαπημένο μου μέρος της διαδρομής ήταν οι τελευταίες ώρες, όταν το τρένο ήταν πολύ πιο άδειο. Morgan McFall-Johnsen

Τις τελευταίες δύο ώρες της διαδρομής, περισσότεροι άνθρωποι άρχισαν να κατεβαίνουν σε στάσεις και το τρένο άρχισε να αδειάζει.
Κατέληξα να ξοδέψω επιπλέον χρήματα για φαγητό και ποτά
Το γεύμα τριών πιάτων ήταν μέτριο, κατά τη γνώμη μου. Morgan McFall-Johnsen

Όταν έκλεισα τη θέση μου μέσω διαδικτύου, έπρεπε να επιλέξω αν ήθελα ή όχι ένα γεύμα και, αν ναι, πόσα μαθήματα.

Επέλεξα ένα γεύμα τριών πιάτων, το οποίο κόστιζε άλλα 49 ελβετικά φράγκα — όσο και η κράτηση θέσης.

Τα πιάτα ήταν σαλάτα, πιάτο με κρέας και ρύζι και επιδόρπιο με γεύση καφέ. Τα βρήκα όλα κάπως βαρετά και όχι πολύ γευστικά.

Δεν ήταν τόσο κακό όσο το φαγητό του αεροπλάνου , αλλά είχα πολύ καλύτερα γεύματα σε κάθε εστιατόριο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μου.

Οι άνθρωποι που κάθονταν απέναντί ​​μου είχαν φέρει σάντουιτς και σνακ. Νομίζω ότι αυτό θα έκανα την επόμενη φορά.

Ποτά ήταν επίσης διαθέσιμα για αγορά, τα οποία εξάντλησαν τον λογαριασμό μου.
Παρήγγειλα μια ελβετική μπύρα προς το τέλος της διαδρομής. Morgan McFall-Johnsen

Δεν επρόκειτο να καθίσω και να κοιτάξω την όμορφη θέα για έξι ώρες χωρίς να πιω ένα ζεστό τσάι ή μια κρύα τοπική μπύρα.
Συνολικά, η διαδρομή με το τρένο άξιζε τον κόπο για τη θέα και χαίρομαι που πήρα τη θέση μου φθηνά
Μου άρεσε η θέα στο σιδηροδρομικό σταθμό στο St. Moritz, τον τελικό προορισμό του Glacier Express. Morgan McFall-Johnsen

Μπορείτε πάντα να κάνετε κράτηση ξεχωριστού εισιτηρίου για το τρένο, αλλά το Swiss Travel Pass είναι πολύ καλό αν πρόκειται να μείνετε στην Ελβετία για περισσότερες από μερικές ημέρες.

Μου άρεσε να έχω απίστευτη θέα μόνο με το κόστος μιας κράτησης θέσης.

Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε το Swiss Travel Pass πρώτης κατηγορίας, μπορείτε να κλείσετε μια θέση πρώτης θέσης στο Glacier Express. Αυτός είναι περισσότερος χώρος για τα πόδια (και τα χέρια) για την ίδια χρέωση κράτησης 55 $.

Ανεξάρτητα από το πώς το κάνετε κράτηση, πιστεύω ότι μια βόλτα με το τρένο αξίζει τον κόπο για να απολαύσετε μερικές από τις πιο εκπληκτικές θέες στην Ευρώπη.

businessinsider.com
sidirodromikanea.blogspot.com

Σ.Ν. «Κάπως έτσι ανεβαίνουν τα τρένα μας στο Καϊμακτσαλάν….»