«Το επιβατικό μας κοινό εμπιστεύεται το τρένο. Φυσικά υπάρχει μια μεγάλη πληγή. Υπάρχει ένα πένθος αυτή τη στιγμή, το οποίο δεν μπορεί εύκολα να ξεχαστεί και ούτε πρέπει να ξεχαστεί στον επόμενο καιρό από ανθρώπους οι οποίοι χάθηκαν με τόσο άδικο τρόπο», επισήμανε ο διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στο ΕΡΤNEWS και την εκπομπή “Update” με τον Θάνο Σιαφάκα, με αφορμή την επαναλειτουργία, τρεις μήνες μετά από τις καταστροφικές πλημμύρες από την κακοκαιρία Ντάνιελ, του πρώτου δρομολογίου Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, για το κατά πόσο μπορεί να κερδηθεί ξανά η εμπιστοσύνη στον σιδηρόδρομο, μετά από την τραγωδία των Τεμπών, σημείωσε:
«Τα γεγονότα όπως εξελίσσονται από χθες που ξεκίνησε πάλι η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, αλλά και τον προηγούμενο καιρό σε όλες τις περιοχές από Λάρισα – Θεσσαλονίκη, από την περιοχή της Αθήνας που έχουμε τον προαστιακό σιδηρόδρομο, δείχνουν ότι το επιβατικό μας κοινό εμπιστεύεται το τρένο. Φυσικά υπάρχει μια μεγάλη πληγή. Υπάρχει ένα πένθος αυτή τη στιγμή, το οποίο δεν μπορεί εύκολα να ξεχαστεί και ούτε πρέπει να ξεχαστεί στον επόμενο καιρό από ανθρώπους οι οποίοι χάθηκαν με τόσο άδικο τρόπο. Πραγματικά (…)
Το τρένο είναι ασφαλές, Γιατί ο τρόπος με τον οποίο κινούνται τα τρένα διέπεται από αυστηρούς κανονισμούς και αυστηρές υποχρεώσεις και διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται».
Ως προς το κάτω από ποιες συνθήκες ισχύει η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου, ανέφερε:
«Μέχρι το Λιανοκλάδι έχουμε διπλή ηλεκτροκινούμενη χρηματοδοτούμενη κλιμακούμενη γραμμή – από την Αθήνα και από τη Λάρισα πάλι μέχρι τη Θεσσαλονίκη με το ίδιο πρόγραμμα. Το κομμάτι από την περιοχή του Αγίου Στεφάνου βόρεια του Λιανοκλαδίου μέχρι και την είσοδο της Λάρισας. Η κυκλοφορία γίνεται σε ηλεκτρική κινούμενη μονή γραμμή διπλής κατεύθυνσης με ηλεκτροκίνηση και χωρίς σηματοδότηση. Για ένα πρώτο αρχικό διάστημα υπολογίζουμε περί τους έξι μήνες».
Για την βελτιοποίηση του σιδηροδρόμου, τόνισε:
«Μέχρι και 24 ώρες πριν από την 4η Σεπτεμβρίου είχαμε αγγίξει και είχαμε φτάσει να έχουμε ένα σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο, πλήρως τηλεδιοικούμενο άξονα από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το οποίο έργο είχαμε παραλάβει πρόσφατα – στο τέλος του Αυγούστου. Δυστυχώς, μόλις μια εβδομάδα χρειάστηκε για να χαθεί το έργο και η προσπάθεια τόσων ετών και έχουμε πάλι απωλέσει ένα σημαντικό κομμάτι του σιδηροδρομικού άξονα (…) Μιλάμε για συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης που οι χρόνοι παραγγελίας και υλοποίησης κυμαίνονται από δεκατέσσερις έως και είκοσι μήνες».
Για τυχόν εκκρεμμότητες που υπάρχουν στο θέμα της τηλεδιοίκησης, υπογράμμισε:
«Στο κομμάτι το οποίο λειτουργεί τηλεδιοίκηση από Αθήνα μέχρι Λιανοκλάδι και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη, Στρυμώνα, Προμαχώνα, σαν κατασκευαστικό κομμάτι και λειτουργικό έχει κλείσει. Σήμερα έχουμε μια βλάβη από την βόρεια της Λάρισας, από το Αιγίνιο κοντά μέχρι την Λεπτοκαρυά. Είναι μια βλάβη, την έχουν εντοπίσει τα συνεργεία και σπεύδουν να την αποκαταστήσουν. Εχθές το βράδυ στις 2 η ώρα είχαμε κοπή και κλοπή καλωδίων και δολιοφθορά στον προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους».
Για το αν θα επιβίβαζε συγγενικά του πρόσωπα στο τρένο για μια ασφαλή διαδρομή, είπε:
«Μπαίνουν στο τρένο. Εχθές μπήκα εγώ και γύρισα – αλλά και προχθές. Στη Θεσσαλονίκη πηγαινοέρχονται αρκετά συχνά – πυκνά με το τρένο. Στη διαδρομή αυτή και όχι μόνο – και στον προαστιακό κινούνται και σε άλλες διαδρομές».
Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ:
ertnews.grsidirodromikanea.blogspot.com