Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2023

Το Zeleros της Βαλένθια είναι αποφασισμένο να φέρει στην πραγματικότητα τα ταξίδια hyperloop μέχρι το 2030

Μια επίσκεψη στο Zeleros hyperloop αποκαλύπτει τις δυνατότητες για ταξίδια υψηλής ταχύτητας και ενεργειακής απόδοσης, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εμπορευματοποίηση.


Να είστε σίγουροι, το όνειρο ενός λοβού που μεταφέρει ανθρώπους που προωθείται με αέρα σε ένα σωλήνα είναι ακόμα ζωντανό και καλά, και η startup της Βαλένθια Zeleros ωθεί την αλλαγή προς τα εμπρός.

Κέιτ Λόρενς

Η μεταφορά Hyperloop έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει ανθρώπους ή φορτία σε λοβούς ή κάψουλες που ταξιδεύουν μέσω σωλήνων χαμηλής πίεσης σε υψηλές ταχύτητες που αυξάνονται από μαγνητική αιώρηση για μείωση της τριβής. Η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον σχεδόν κενού μέσα στους σωλήνες για να ελαχιστοποιηθεί η αντίσταση του αέρα, επιτρέποντας στους λοβούς να ταξιδεύουν με υψηλές ταχύτητες (γρηγορότερα από τα τρένα maglev, μεταξύ 800 και 1200 km/h).

Χρησιμοποιώντας ένα hyperloop, το ταξίδι 439 χιλιομέτρων από τη Φρανκφούρτη στο Άμστερνταμ θα διαρκούσε μόλις 50 λεπτά — επί του παρόντος περίπου 4 ώρες 26 λεπτά με το αυτοκίνητο. Τα Hyperloop υπόσχονται ασυναγώνιστη ενεργειακή απόδοση, για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας μόνο το 10 τοις εκατό της ενέργειας που απαιτείται για τους δρόμους και τις αερομεταφορές και 50 τοις εκατό λιγότερη ενέργεια από τον σιδηρόδρομο.

Η μεταφορά Hyperloop δεν είναι νέα . Αλλά ήρθε στη συνείδηση ​​του κοινού το 2013 - ναι, πριν από δέκα χρόνια - όταν ο Elon Musk εισήγαγε την ιδέα σε μια ερευνητική εργασία που έθετε το Hyperloop ως "έναν πέμπτο τρόπο μεταφοράς" μετά από αεροπλάνα, τρένα, αυτοκίνητα και βάρκες.

Η Space X χρηματοδότησε τον Διαγωνισμό Hyperloop Pod από το 2015 έως το 2019. Ομάδες διαγωνίστηκαν για να σχεδιάσουν — και, για κάποιους, να κατασκευάσουν — ένα πρωτότυπο όχημα μεταφοράς υποκλίμακας. Μερικές από αυτές τις ομάδες έχουν κλιμακωθεί για να γίνουν πλήρως λειτουργικές startups με σημαντική χρηματοδότηση, συμπεριλαμβανομένων των Zeleros, που κέρδισαν βραβεία στον διαγωνισμό, Nevomo (Πολωνία) και Hardt (Ολλανδία).

Γέλασα όταν ο συνιδρυτής του Zeleros, Juan Vicen Balaguer, μοιράστηκε μια φωτογραφία της ομάδας, με τον Elon Musk στο παρασκήνιο στον διαγωνισμό, δηλώνοντας, "Εδώ είναι ο Elon Musk κοντά μας, είναι λίγο απρόσιτος..." Lol.

Από αυτό προκύπτει ότι η τεχνολογία hyperloop ήταν πάντα μια περίπτωση καπνού και καθρέφτη.

Επισκεπτόμενος τη Βαλένθια, δεν είδα ένα hyperloop σε δράση, αλλά κομμάτια από διάφορα πρωτότυπα και μηχανήματα (περισσότερα για αυτό αργότερα) και ένα μικρό μοντέλο το ένα τρίτο του μεγέθους ενός πραγματικού pod. Εργαστήριο Zeleros Hyperloop στη Βαλένθια.

Γράφω για την τεχνολογία hyperloop εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια. Υπάρχουν πολλές περιστροφές για το πώς θα μοιάζει το μέλλον, συμπεριλαμβανομένων τρισδιάστατων μοντέλων, εικονογραφήσεων και βίντεο σε CGI. Τα είδα ξανά σε μια παρουσίαση παρουσίασης, και τώρα μπορείτε να τα δείτε κι εσείς. Δεν έχουν αλλάξει πολύ.

Από τότε που ξεκίνησαν να εμφανίζονται οι νεοσύστατες εταιρείες hyperloop το 2010, εκτός από αυτά τα μελλοντικά μελλοντικά γραφικά, το μεγαλύτερο μέρος της προόδου περιλαμβάνει μελέτες σκοπιμότητας σε συγκεκριμένες περιοχές, ΜΣ και συνεργασίες και προσπάθειες για τυποποιημένους κανονισμούς και λειτουργίες. Υπάρχουν επίσης εγκαταστάσεις δοκιμών, καθώς ένας τεράστιος όγκος υποδομής πρέπει να κατασκευαστεί και να διατηρηθεί σε ακριβή πρότυπα για να πραγματοποιηθούν οι υπερβρόχοι.

Όλα αυτά είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία μιας νέας μορφής δημόσιας συγκοινωνίας και την προετοιμασία του δρόμου για τις δυνατότητες των hyperloops σε κλίμακα.
Μια δύσκολη στιγμή για τη δημιουργία ενός εντελώς νέου τρόπου μεταφοράς

Αλλά αυτή τη στιγμή, είναι μια δύσκολη στιγμή να πειραματιστείτε με μια εντελώς νέα μορφή μεταφοράς που απαιτεί εκατοντάδες εκατομμύρια για να κατασκευαστεί και να εμπορευματοποιηθεί.

Όλες οι εταιρείες hyperloop – Zeleros, Hardt (Ολλανδία), Swisspod (Ελβετία Η.Π.Α.), HyperloopTT (ΗΠΑ) και Transpod (Καναδάς) βλέπουν τη συνεργασία και την εναρμόνιση ως τον μόνο τρόπο με τον οποίο θα δούμε τους ανθρώπους (ή μεταφορές φορτίου) να κάνουν hyperloop στο νέο μας μέλλον.

Έχουμε δει μόνο ένα δοκιμασμένο hyperloop με πραγματικούς επιβάτες. Τον Νοέμβριο του 2020, η Virgin Hyperloop λάνσαρε με επιτυχία ένα διθέσιο πρωτότυπο που οδηγείται από δύο μέλη του προσωπικού.

Το hyperloop ταξίδεψε 500 μέτρα, φτάνοντας τα 172 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 6,25 δευτερόλεπτα.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο χώρος δοκιμών δεν είχε καμία ελπίδα να ανταποκριθεί στα 600 km/h που είχαν υποσχεθεί από καιρό οι υποστηρικτές του hyperloop λόγω του περιορισμένου μήκους της πίστας.

Ωστόσο, τον Φεβρουάριο του 2022, η εταιρεία εστίασε μόνο στις εμπορευματικές μεταφορές, απολύοντας πάνω από το ήμισυ του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Έκτοτε, η εταιρεία επέστρεψε στο όνομα OG,

Το Hyperloop One, δεν έχει ενεργό ιστότοπο και δεν είναι ενεργό στο LinkedIn, όπου αυτοαποκαλείται H1, εδώ και 8 μήνες. Μια πολύ θλιβερή κατάσταση για μια εταιρεία που συγκέντρωσε 368,4 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση.

Συγκριτικά, οι σύγχρονοί του στην Ευρώπη έχουν συγκεντρώσει πολύ μικρά κεφάλαια. Με βάση τη δημοσιευμένη συγκέντρωση κεφαλαίων, η Zeleros συγκέντρωσε περίπου 22 εκατομμύρια ευρώ, η Hardt 36,4 εκατομμύρια ευρώ και η Nevomo 13,7 εκατομμύρια ευρώ. Είναι πολύ μακριά από τα 368,4 εκατομμύρια δολάρια.

Το EIT Climate-KIC παρείχε μία από τις πρώτες οικονομικές ενισχύσεις στη Zeleros το 2017. Το 2019, η Zeleros κέρδισε το βραβείο καλύτερης εταιρείας της ΕΕ από το EIT. Το 2021, η InnoEnergy, ΚΓΚ από το ΕΙΤ, έγινε επενδυτής της Zeleros.
Πού ακριβώς μπορείτε να περιμένετε να βρείτε ένα hyperloop;

Τα Hyperloop υπόσχονται να κινούνται μεταξύ μεγάλων πόλεων (ή λιμανιών και πόλεων στην περίπτωση φορτίου), αυξάνοντας τις υπάρχουσες και μελλοντικές επιλογές μεταφοράς.

Η Zeleros βλέπει hyperloops να ενσωματώνονται σε υπάρχοντες σιδηροδρομικούς σταθμούς υψηλής ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων αχρησιμοποίητων ή ημιτελών σιδηροδρομικών γραμμών στη Γερμανία και την Ισπανία, αντί σε ειδικά αγορασμένα εδάφη.

Ωστόσο, εξακολουθεί να προσδιορίζεται πόσοι αχρησιμοποίητοι σιδηρόδρομοι διέρχονται μεταξύ πόλεων που ταιριάζουν στη θέση ενός hyperloop.
  Ένα όραμα του Zeleros hyperloop. Η εικόνα παρέχεται από τη Zeleros.

Υπάρχει επίσης το ερώτημα ποιος είναι ο εμπορικός πελάτης εάν οι hyperloops διασχίζουν τους σιδηροδρόμους. Υπάρχουν αρκετές κρατικές επενδύσεις για να προχωρήσουμε σε υπερβρόχο μέσω των σιδηροτροχιών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ευρώπη έχει παραμελήσει θλιβερά τις σιδηροδρομικές επενδύσεις την τελευταία δεκαετία.

Πρόσφατη έρευνα από τις γερμανικές δεξαμενές σκέψης Wuppertal Institute και T3 Transportation . διαπιστώθηκε ότι η ΕΕ, η Νορβηγία, η Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο δαπάνησαν 1,5 τρις ​​ευρώ μεταξύ 1995 και 2018 για να επεκτείνουν τους δρόμους τους – αλλά μόλις 0,93 τρις ​​ευρώ για να επεκτείνουν τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα.

Με άλλα λόγια, για κάθε 1 ευρώ που ξόδεψαν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την κατασκευή σιδηροδρόμων, ξόδεψαν 1,6 ευρώ για την κατασκευή δρόμων. Περαιτέρω, από το 2018 έως το 2021, μόνο η Αυστρία, το Βέλγιο, η Δανία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Λουξεμβούργο και το Ηνωμένο Βασίλειο επένδυσαν περισσότερο στους σιδηροδρόμους παρά στους δρόμους. Δεν είναι καλό για το μέλλον των εκτός οδικών μεταφορών όπως τα hyperloops.
Πού βρισκόμαστε λοιπόν;

Η Zeleros ένωσε τις δυνάμεις της με τους συγχρόνους της τον Φεβρουάριο για να λανσάρει την πρώτη Διεθνή Ένωση Hyperloop.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Hyperloop άνοιξε επίσημα στο Veendam του Groningen τον Οκτώβριο. Σχεδιάζει να εγκαταστήσει μια πίστα δοκιμών 400 μέτρων μέχρι το καλοκαίρι του 2024. – Υπάρχει επίσης μια πίστα δοκιμών 320 μέτρων στην Τουλούζη της Γαλλίας, που κατασκευάστηκε από την Hyperloop TT το 2019. Μια πίστα δοκιμών τεσσάρων χιλιομέτρων θα ολοκληρωθεί στην Καστίγια λα Μάντσα το 2025
 .Δοκιμαστικό κομμάτι HyperloopTT. Φωτογραφία: Uncredited.

Τον Μάιο του 2023, το HyperloopTT κέρδισε μια προσφορά για ένα έργο 800 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή ενός πρωτοτύπου τριών φάσεων, 10 χιλιομέτρων στη βόρεια Ιταλία, το οποίο θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε ένα εμπορικό hyperloop που θα συνδέει τις πόλεις της Βενετίας και της Πάδοβας. Η Παραχώρηση Ενετικού Αυτοκινητόδρομου χορήγησε χρηματοδότηση για το έργο.

Επί του παρόντος, ένα νομικό πλαίσιο για το hyperloop δεν έχει ακόμη καθοριστεί σε ευρωπαϊκή κλίμακα.
   
Η Επιτροπή της ΕΕ σχεδίαζε να συμπεριλάβει το ρυθμιστικό πλαίσιο στο πρόγραμμα εργασίας της για το 2023, αλλά το έχει επαναπρογραμματίσει για το 2024 , επιφέροντας νέα καθυστέρηση. Δεν είναι πολύς χρόνος για να λειτουργήσουν τα πράγματα μέχρι το 2030.

Ο Balaguer μοιράστηκε ότι «αυτή τη στιγμή η πρόκληση δεν είναι τόσο η πιστοποίηση συστημάτων επιβατών, καθώς υπάρχουν καμπίνες αεροπλάνων που λειτουργούν με υψηλές ταχύτητες αποτελεσματικά, η αιώρηση, η πρόωση και ο εκτοξευτής λειτουργούν ταυτόχρονα και με μεγάλη ταχύτητα.

Το Zerleros θέλει να φτάσει ταχύτητα 600 km/h, απαιτώντας πίστα μήκους τουλάχιστον πέντε χιλιομέτρων. Μόλις πετύχει, η εταιρεία θα κλιμακωθεί σε ένα εμπορικό σύστημα 30 χιλιομέτρων. Αυτό θα παρέχει ένα ακριβές πεδίο δοκιμών για την πιστοποίηση των επιβατών.

Δημιουργία αναγκαίου εισοδήματος μέσω εμπορικού άξονα

Ειλικρινά, το πιο ενδιαφέρον μέρος του σημείου που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή είναι ότι ενώ εταιρείες όπως η Zerleros σχεδιάζουν μια κυκλοφορία το 2030, είναι αρκετά έξυπνες ώστε να αναγνωρίσουν ότι ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός είναι μέσω. Όσο η Zerleros είναι αφοσιωμένη στην ανάπτυξη των διαφόρων στοιχείων που απαιτούνται για λειτουργικούς υπερβρόχους, εστιάζει επίσης στην προσαρμογή της τεχνολογίας της σε άλλους τομείς υψηλής απόδοσης που μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν.

Για παράδειγμα, η εταιρεία έχει αναπτύξει το SELF, ένα Sustainable που αποτελείται από ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα καθοδηγούμενων ηλεκτρικών οχημάτων που μπορούν να μετακινούν εμπορευματοκιβώτια σε λειτουργίες εντός λιμένα και από λιμάνι προς ενδοχώρα με μηδενικές εκπομπές θερμοκηπίου και υψηλή αξιοπιστία.

Αναπτύχθηκε σε συνδυασμό με το CIEMAT, χρησιμοποιεί τεχνολογία γραμμικού ηλεκτροκινητήρα μεταγωγής απροθυμίας. Έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία στο λιμάνι του Sagunto, στην Ισπανία.

Η εταιρεία σχεδιάζει και πρωτοτυπεί επίσης μια μονάδα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής απόδοσης για hyperloops, αλλά και άλλες εφαρμογές ηλεκτρικής κινητικότητας υψηλής ισχύος και υψηλής ενέργειας, όπως η αεροπορία.
  Φανταζόμαστε το μέλλον της κινητικότητας. Εικόνα μέσω Zeleros.
ΕΝΑ Δ

Στη χειρότερη περίπτωση, το hyperloop είναι ένα έργο που οραματίστηκαν έξυπνοι άνθρωποι που αποτυγχάνει να εμπορευματοποιηθεί. Η καινοτομία δεν πάει χαμένη και μπορεί και χρησιμοποιείται ήδη προς όφελος άλλων τρόπων μεταφοράς. Στο αισιόδοξο τέλος, η τεχνολογία Hyperloop υπόσχεται ένα μέλλον που χαρακτηρίζεται από γρήγορα, φιλικά προς το περιβάλλον και οικονομικά αποδοτικά ταξίδια. Ο προσδιορισμός του ακριβούς χρονοδιαγράμματος της πραγματοποίησής του και η αναμονή της άφιξής του θα είναι με απόλυτη βεβαιότητα είναι πολύ πιο δύσκολο.

Η πρώτη εικόνα μέσω Zeleros.

tech.eu
sidirodromikanea.blogspot.com