Παρασκευή 17 Νοεμβρίου 2023

Γερμανία: Αναβάθμιση σιδηροδρομικής γραμμής Καρλσρούης-Βασιλείας.

Η σιδηροδρομική γραμμή Καρλσρούης-Βασιλείας στη Γερμανία αναβαθμίζεται και επεκτείνεται για να αυξήσει τη χωρητικότητα και τη λειτουργική αποτελεσματικότητα.

Η σιδηροδρομική γραμμή Καρλσρούης-Βασιλείας, γνωστή και ως γραμμή της κοιλάδας του Ρήνου, είναι μια από τις παλαιότερες και πιο σημαντικές σιδηροδρομικές γραμμές στη Γερμανία. Επεκτείνεται και αναβαθμίζεται για να εξυπηρετεί την αυξανόμενη κίνηση μεγάλων αποστάσεων και εμπορευματικών μεταφορών και καθαρά σημεία συμφόρησης.

Η σιδηροδρομική εταιρεία Deutsche Bahn αναπτύσσει το έργο, το οποίο θα επεκτείνει τη σιδηροδρομική γραμμή ώστε να περιλαμβάνει τέσσερις γραμμές μαζί με αναβαθμισμένες υποδομές.

Το έργο εκτελείται στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης του δικτύου των Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων και αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού σχεδίου υποδομής.

Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2045 και εκτιμάται ότι θα κοστίσει 14,2 δισ. ευρώ (16 δισ. δολάρια).

Τοποθεσία σιδηροδρομικής γραμμής Καρλσρούη-Βασιλεία

Η σιδηροδρομική γραμμή Καρλσρούη-Βασιλεία εκτείνεται μεταξύ της Καρλσρούης στη Γερμανία και της Βασιλείας στην Ελβετία. Αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού εμπορευματικού διαδρόμου μεταξύ Ρότερνταμ και Γένοβας στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων.

Υπόβαθρο έργου

Η σιδηροδρομική γραμμή της κοιλάδας του Ρήνου, ηλικίας 170 ετών, μεταξύ Καρλσρούης και Βασιλείας εξυπηρετεί περίπου 300 τοπικά τρένα, μεγάλων αποστάσεων και εμπορευματικά τρένα την ημέρα, κάτι που υπερβαίνει την υπάρχουσα σχεδιαστική χωρητικότητα. Τα τρένα σε ορισμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής επιβραδύνουν στα 70 km/h λόγω της παλαιότητας και του ξεπερασμένου σχεδιασμού τους.

Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής θα βελτιώσει την ταχύτητα των τρένων που κινούνται σε όλες τις γραμμές από 160 km/h σε 200 km/h έως 250 km/h. Θα βοηθήσει στη μετατόπιση της κυκλοφορίας βαρέων εμπορευμάτων από οδική σε σιδηροδρομική.

Ως αποτέλεσμα, θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Καρλσρούης και Βασιλείας από 100 λεπτά σε περίπου 70 λεπτά. Επιπλέον, θα επιτρέψει τον διαχωρισμό της αργής και γρήγορης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, αποφεύγοντας έτσι τις καθυστερήσεις των τρένων.

Λεπτομέρειες έργου αναβάθμισης σιδηροδρομικής γραμμής Καρλσρούης-Βασιλείας

Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Καρλσρούης-Βασιλείας περιλαμβάνει εργασίες σε συνολικά εννέα τμήματα.

Το πρώτο τμήμα καλύπτει 23,4 χλμ από την Καρλσρούη έως το Ράστατ Νότο, ενώ τα τμήματα δύο έως έξι καλύπτουν 42 χλμ από το Ράστατ Νότιο έως το Όφενμπουργκ και το τμήμα έβδομο καλύπτει 46,5 χλμ από το Appenweier έως το Kenzingen. Το τμήμα όγδοο καλύπτει 45,3 χιλιόμετρα από το Kenzingen στο Mullheim, ενώ το τμήμα ένατο καλύπτει 31,2 χιλιόμετρα από το Muellheim στη Βασιλεία.

Η αναβάθμιση της γραμμής σχεδιάζεται με χρήση Μοντελοποίησης Πληροφοριών Κτιρίου (BIM). Διαθέτει επίσης την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων, για την παροχή αποτελεσματικών λειτουργιών που διευκολύνουν τη διασυνοριακή κυκλοφορία.

Οι σήραγγες Rastatt και Katzenberg κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας δομές ηχητικού βραχίονα για τη μείωση των δυνατών ήχων όταν τα τρένα εισέρχονται και εξέρχονται από τις σήραγγες.

Λεπτομέρειες τμήματος σιδηροδρομικής γραμμής Καρλσρούης-Βασιλείας

Η κατασκευή του τμήματος ένα ξεκίνησε το 2013 και περιλαμβάνει την ανάπτυξη της σήραγγας Rastatt μήκους 5 χιλιομέτρων. Οι υποενότητες περιλαμβάνουν τη διασταύρωση Καρλσρούη προς Bashaide, Bashaide προς Otigheim και Otigheim προς Rastatt South.
Τα τμήματα δύο έως έξι λειτουργούν από το 2004 και περιελάμβαναν τον εκσυγχρονισμό δέκα σταθμών και 81 γεφυρών. Δύο νέες γραμμές μεγάλων αποστάσεων κατασκευάστηκαν παράλληλα με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή με ταχύτητα λειτουργίας 250 km/h. Επιπλέον, αναβαθμίστηκαν οι σταθμοί στο Buhl, Achern, Renchen και Appenweier του τμήματος.

Ο σχεδιασμός για το τμήμα επτά ξεκίνησε το 2016. Οι εργασίες περιλαμβάνουν τον εκσυγχρονισμό έξι σταθμών και την κατασκευή της σήραγγας Offenburg μήκους 11 χιλιομέτρων, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα της σιδηροδρομικής γραμμής. Η ενότητα περιλαμβάνει υποενότητες από το Appenweier έως το Hohberg και από το Hohberg στο Kenzingen.

Το τμήμα όγδοο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γραμμών διπλής τροχιάς για εμπορευματική κυκλοφορία, δύο σηράγγων, συμπεριλαμβανομένης της σήραγγας Menger και τον εκσυγχρονισμό 16 σταθμών. Οι υποενότητες αυτής της ενότητας περιλαμβάνουν το Kenzingen προς Riegel/Malterdingen, Riegel έως March, Freiburg προς Schallstadt, Menge Tunnel προς Bad Krozingen, Bad Krozingen τμήμα, Bad Krozingen προς Mullheim και Teningen προς Buggingen.

Το τμήμα ένατο περιλαμβάνει την κατασκευή της σήραγγας Katzenberg μήκους 9,3 χιλιομέτρων , η οποία λειτουργεί από το 2012, εκτός από νέες γραμμές και τον εκσυγχρονισμό επτά σταθμών. Περιλαμβάνει τα τμήματα Muellheim-Auggen, Schliengen-Eimeldingen, Haltingen-Weil am Rhein και Basel.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή πέντε κιβωτίων σηματοδότησης, 340 κατασκευές γεφυρών, 112 οδικές και σιδηροδρομικές υπερβάσεις και 35 νέα σημεία διακοπής ανακαίνισης, εκτός από τοίχους αντιστήριξης, ηχοφράγματα, οχετούς και άλλες κατασκευές διασταύρωσης.

Χρηματοδότηση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρείχε χρηματοδότηση 338,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το έργο στο πλαίσιο του χρηματοδοτικού προγράμματος Connecting Europe Facility.

.railway-technology.com/
sidirodromikanea.blogspot.com