Πόρους προκειμένου να προχωρήσουν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ αναζητά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Της Ελένης Μπότα
Πρόκειται για τα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που αφορούν την:
-Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης – ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
- Την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
- Τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
- Την κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
- Την κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ και την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνει τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα.
Σύμφωνα και με όσα ανέφερε προσφάτως ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, χρηματοδότηση έχει εξασφαλίσει το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες και η επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.
Παράλληλα το νέο έτος θα επανυποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας στο Connecting Europe Facilities (CEF).
Πρόκειται για έργο που περιλαμβάνει υπογειοποίηση σε 5,1 χιλιόμετρα και το κόστος του ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Για τα υπόλοιπα έργα εξετάζεται η χρηματοδότηση τους από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως για το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες Ξάνθης, από Θεσσαλονίκη μέχρι Νέα Καρβάλη και την αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Χρηματοδότηση τέλος αναζητείται και για την επέκταση του Προαστιακού μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας αλλά και για τη σύνδεση του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο, αλλά και τον Δυτικό Προαστιακό.
.capital.gr
sidirodromikanea.blogspot.com