Η δικαιοσύνη με ταχείς ρυθμούς να ρίξει άπλετο φως.
Φαίνεται να ολοκληρώνονται οι προανακριτικές πράξεις από τον αρμόδιο Εφέτη ανακριτή για την τραγωδία των Τεμπών. Η Ευρωπαία εισαγγελέας σύμφωνα με τις πληροφορίες μας έχει ολοκληρώσει τις ανακριτικές πράξεις και τις απολογίες για τη διαχείριση της σύμβασης 717. Βάσιμα πιστεύουμε ότι ήγγικεν η ώρα της κρίσεως.
Η δικαιοσύνη σε εθνικό επίπεδο, που διερευνά τις αιτίες της τραγωδίας και τις ευθύνες των αρμόδιων οργάνων του τριχοτομημένου ΟΣΕ, εκτείνονται από τη βάση των υπηρεσιακών παραγόντων έως την κορυφή των Διοικήσεων των Οργανισμών, των προσώπων και της πολιτικής ηγεσίας, που εμπλέκονται με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής γραμμής και λειτουργία της ασφαλούς διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων.
Τα γεγονότα όπως έχουν καταγραφεί από τις καταθέσεις μαρτύρων, καθώς επίσης από επιστημονικές και εμπεριστατωμένες πραγματογνωμοσύνες, με αυτοψία παρόντων των εκπροσώπων όλων των Διοικήσεων (ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ-Hellenic Train-ΡΑΕ-ανάδοχος εταιρεία), είναι αδιαμφισβήτητα και προσδιοριστικά για τις ευθύνες των διοικούντων και της πολιτικής ηγεσίας. Κάπου εδώ τελειώνουν τα ψέματα και οι δίκες που θα ανοίξουν την άνοιξη του 2024 θα ρίξουν άπλετο φως στους υπευθύνους που θα λογοδοτήσουν ενώπιον της Δικαιοσύνης. Οργανισμοί και πρόσωπα που αποφάσισαν να παύσουν τη λειτουργία των συστημάτων ασφάλειας, στη βασική υποδομή του σιδηροδρόμου θα τεθούν σύντομα στη δικαστική αρχή φορτωμένοι με αρκετά κακουργήματα.
Τα συστήματα ασφαλείας έπαυσαν να λειτουργούν από το 2019. Η εγκατάσταση των συστημάτων ασφάλειας και τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο, αν συνέχιζαν να λειτουργούν θα απέκλειαν κάθε ατύχημα και στην προκειμένη περίπτωση θα είχαμε αποφύγει την τραγωδία των αδικοχαμένων 57 νέων ψυχών που οι γονείς και συγγενείς τους μάχονται σήμερα να προχωρήσει η δικαιοσύνη με βήματα γοργά.
Η εισαγγελέας της ευρωπαϊκής εισαγγελίας, εξετάζοντας το οικονομικό σκέλος της σύμβασης 717 και τις συνεχείς ανανεώσεις που και χρόνος δαπανήθηκε αλλά το πιο σοβαρό δαπανήθηκαν και χρήματα τα οποία δεν οφείλονταν να πληρωθούν στην ανάδοχο εταιρεία και στους υπεργολάβους, φαίνεται να καταλογίζει σοβαρά αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα έως την πολιτική ηγεσία. Είναι γεγονός ότι οι ανακριτικές διαδικασίες και πράξεις βρίσκονται σε καλά χέρια. Ουδείς υπεράνω του νόμου, αυτό επιβάλλει το κράτος δικαίου. Σαν να μην έφταναν αυτά τα θλιβερά γεγονότα, ο σιδηρόδρομος έχει επίσης κόψει την Ελλάδα στη μέση. Οι τελευταίες πλημμύρες στον Δομοκό κατέστρεψαν τις σιδηροδρομικές γραμμές Δομοκό-Λάρισα. Το τρένο μέχρι το Λιανοκλάδι. Ούτε στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη δεν συνέβησαν παρόμοια γεγονότα να κοπεί η γραμμή και η Ελλάδα στα δύο. Τρέχουν λέει στον ΟΣΕ να λύσουν το πρόβλημα. Να κάνουν απευθείας ανάθεση επισκευής του έργου πρώτα στη μία γραμμή καθόδου ή ανόδου.
Δεν είναι ντροπή 2-3 μήνες η Ελλάδα να είναι κομμένη στα δύο στη βασική της υποδομή Των σιδηροδρόμων με τεράστιο κόστος για τον ΟΣΕ, τους επιβάτες και τη διακίνηση εμπορευμάτων;
Γιατί οι περιφερειακές αρχές αμέλησαν να εκτελέσουν τα αντιπλημμυρικά έργα, που είχαν προηγηθεί με τον Ιανό από το 2019;
Για το λόγο αυτό επισκέφθηκα και την εισαγγελία του ΑΠ και έκανα σχετική αναφορά. Στη συνέχεια κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου στην Εισαγγελία Λαμίας για την εγκληματική αμέλεια και παράλειψη στην εκτέλεση αντιπλημμυρικών έργων όπου και το 2020 είχαν εκταμιευτεί περί τα 4εκ. ευρώ. Αυτά τα έργα, αν είχαν γίνει, σίγουρα, θα είχαν αποφευχθεί οι καταστροφές.
Το κόστος αυτής της εγκληματολογικής αμέλειας είναι τεράστιο. Πάνω από 40.000 χιλιάδες στρέμματα καταστράφηκαν ολοσχερώς, χάθηκε ένας άνθρωπος, υποδομές και εισοδήματα, καθώς επίσης το κόστος για το Δημόσιο είναι πολύ υψηλό για τις αποζημιώσεις και την εγκατάσταση νέας γραμμής.
Δεν μπορεί βέβαια κανείς να υπολογίσει τα διαφυγόντα κέρδη από τη μη λειτουργία των σιδηροδρόμων για τρεις τουλάχιστον μήνες και πολύ περισσότερο για την πλήρη αντικατάσταση.
Φαίνεται τα τραγικά αυτά γεγονότα να φωτογράφισαν με μελανά χρώματα την ανεπάρκεια των διοικούντων κεντρικά και περιφερειακά, σε μία από τις βασικές υποδομές του ΟΣΕ.
Η δικαιοσύνη με ταχείς ρυθμούς να ρίξει άπλετο φως.
Στη Λάρισα και όπου αλλού να ρυθμίσουν θέματα πρακτικά όπως αίθουσες για την εκδίκαση αυτών των υποθέσεων για να μην αρχίσει ο χορός των αναβολών. Πολλοί φαίνονται οι κατηγορούμενοι, πολλοί οι συνήγοροι, οι μάρτυρες και βέβαια μεγάλος και δυσβάσταχτος ο πόνος των 57 φτωχών που χάθηκαν.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης πρέπει έγκαιρα να φροντίσει για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων για να ολοκληρωθεί (ή να ολοκληρωθούν) οι πολύκροτες αυτές δίκες που φωτογραφίζουν την ανεπάρκεια και την αμέλεια τους να διασφαλίσουν, να εγγυηθούν το πολυτιμότερο αγαθό του πολίτη την Ασφάλειά του.
*Λουκάς Θ. Αποστολίδης, Δικηγόρος, πρ. αντιπρόεδρος της Βουλής
dikastiko.gr
sidirodromikanea.blogspot.com