ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΛΟΓΙΕΣ
– Τί έδειξε η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των μηχανοδηγών
Ελεύθερος χωρίς όρους αφέθηκε μετά την απολογία του στον εφέτη ανακριτή σήμερα το πρωί, ένα εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ που κατηγορείται για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη.
Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Σύμφωνα με πληροφορίες, το στέλεχος του ΟΣΕ φαίνεται να είχε συμβουλευτικό ρόλο στο ΔΣ και όχι εποπτικό ενώ στη συγκεκριμένη θέση βρέθηκε για ένα πεντάμηνο το 2020.
Θυμίζουμε ότι ο συγκεκριμένος ανήκει στο γκρουπ των τεσσάρων πρώην στελεχών του ΟΣΕ στους οποίους ασκήθηκε πρόσφατα ποινική δίωξη και αναμένεται να απολογηθούν στον ανακριτή μετά τη διακοπή για τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Συγκεκριμένα, στις 18 Οκτωβρίου αναμένεται να καταθέσει ο πρόεδρος του ΟΣΕ την περίοδο 2020-2022, στις 19 ένας πρώην διευθύνοντας σύμβουλος και στις 20 Οκτωβρίου ο πρόεδρος του ΟΣΕ την περίοδο Σεπτέμβριος 2019- Ιούνιος 2020, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος έχει τοποθετηθεί δημόσια για τη δίωξη του.
Και οι τέσσερις κατηγορούνται για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών δια παραλείψεως και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή δια παραλείψεως.
Για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών κατηγορείται επίσης και ένας πρώην αναπληρωτής διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΣΕ ο οποίος διώκεται και για παράβαση καθήκοντος αναφορικά με τη μετάταξη του προφυλακισμένου σήμερα 59χρονου στη θέση του σταθμάρχη. Ο συγκεκριμένος αναμένεται να απολογηθεί προς το τέλος Οκτωβρίου.
Τέλος, η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των μηχανοδηγών των δύο αμαξοστοιχιών που συγκρούστηκαν μετωπικά το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, δεν φαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες να προσφέρει κάτι στην ανακριτική διαδικασία.
Θυμίζουμε ότι η άρση του απορρήτου προστέθηκε στο άρθρο 291 του νέου Ποινικού Κώδικα με επείγουσα νομοθετική ρύθμιση τον περασμένο Ιούλιο. Στον ΠΚ πλέον υπάρχει νέα τέταρτη παράγραφος, με την οποία θα επιτρέπεται η άρση του απορρήτου και στις περιπτώσεις διατάραξης της ασφάλειας και των επικίνδυνων παρεμβάσεων στα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς, των πλοίων και των αεροσκαφών.
Στη περίπτωση του δυστυχήματος των Τεμπών η άρση στα προσωπικά και υπηρεσιακά κινητά των μηχανοδηγών θα εξέταζε αν υπήρχε κάποια επικοινωνία μεταξύ τους ή με τους σταθμάρχες πριν τη σύγκρουση. Ωστόσο φαίνεται πως δεν προκύπτει κάτι από τις επικοινωνίες.
larissanet.gr
sidirodromikanea.blogspot.com