Μετά από μια μαραθώνια απολογία που διήρκεσε σχεδόν πέντε ώρες, ο πρόεδρος του ΟΣΕ την περίοδο Νοέμβριος 2019 – Ιούνιος 2020, κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους.
Του Κωνσταντίνου Κοντοκώστα
Ο κ. Σπηλιόπουλος, ο οποίος είχε τοποθετηθεί δημόσια μόλις έγινε γνωστή η ποινική του δίωξη, βαρύνεται με το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών δια παραλείψεως και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή δια παραλείψεως.
Σήμερα κλήθηκε να απολογηθεί στον εφέτη ανακριτή που διερευνά την υπόθεση του δυστυχήματος Τεμπών, αναφορικά με την εμπλοκή στην μη διασφάλιση συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο όπως το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R και τα συστήματα σηματοδότησης. Θυμίζουμε ότι τα συγκεκριμένα συστήματα σύμφωνα και με τα πορίσματα πραγματογνωμόνων, δεν λειτουργούσαν το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου που συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Σπηλιόπουλος αρνήθηκε τις κατηγορίες ρίχνοντας ουσιαστικά την ευθύνη στην ΕΡΓΟΣΕ για την υλοποίηση της σύμβασης που αφορούσε την τοποθέτηση των συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Θυμίζουμε ότι ο κ. Σπηλιόπουλος με δημόσια ανάρτηση του είχε επισημάνει ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του είχε ενημερώσει τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη για τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο. Επίσης λίγες μέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ο κ Σπηλιόπουλος έκανε παρέμβαση ως επικεφαλής παράταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής για την σύμβαση 717 που ο ίδιος χαρακτηρίζει “σκούπα”: «Υπάρχουν όμως και προβλήματα όπως το ότι δεν υπήρχε και δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμη συστηματική και οργανωμένη συντήρηση και φύλαξη των υποδομών που δημιουργούνται. Για αυτό γίνονταν και γίνονται ακόμη βανδαλισμοί και κλοπές υλικού (μετάλλων, χαλκού, κλπ). Αποτέλεσμα αυτών είναι η απαξίωση και η καταστροφή ακριβών και κρίσιμων εγκαταστάσεων όπως σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση κλπ. Χρειάστηκε έτσι να γίνει μία συνολική εργολαβία – σκούπα (717) για την ανάταξη αυτών των συστημάτων σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και πολλά άλλα, ώστε στη συνέχεια να εφαρμοστούν τα συστήματα ασφαλείας ETCS κλπ, στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Που θα παρέχουν την πλήρη ασφάλεια στην κίνηση των τραίνων, ανεξάρτητα από τον ανθρώπινο παράγοντα. Δυστυχώς όμως από τότε, για διάφορους λόγους και από διάφορους χειρισμούς, η ολοκλήρωση όπως δηλώνεται πλέον από κυβερνητικά χείλη, θα γίνει το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους 2023”.
Η διαδικασία των απολογιών σε ότι αφορά τα στελέχη του ΟΣΕ αναμένεται να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα με την κατάθεση ενός πρώην αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ.
.larissanet.gr
sidirodromikanea.blogspot.com