Μια μεγάλη έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα ξόδεψε δισεκατομμύρια περισσότερα για το οδικό της δίκτυο από ό,τι για τους σιδηροδρόμους της τις τελευταίες δεκαετίες. Παρόλο που τα τρένα είναι ο πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος μεταφοράς, η Ελλάδα επένδυσε πάνω από τριπλάσια στους δρόμους από ό,τι στους σιδηροδρόμους από το 1995 έως το 2021, σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace που διεξήχθη σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Γιάννης Ελαφρός
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ελλάδα δαπάνησε 41,1 δισεκατομμύρια ευρώ στους αυτοκινητοδρόμους και 12,6 δισεκατομμύρια ευρώ στους σιδηροδρόμους.
Σύμφωνα με την έκθεση, το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας έχει αυξηθεί κατά 410%, ενώ το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει συρρικνωθεί κατά 5%.
Τέσσερις μεγάλες επιβατικές σιδηροδρομικές γραμμές συνολικού μήκους 389 km, καθώς και 97 σιδηροδρομικοί σταθμοί, έχουν κλείσει προσωρινά ή οριστικά. Ως αποτέλεσμα, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες έχουν διακοπεί για χιλιάδες ανθρώπους.
transΗ έρευνα πραγματοποιήθηκε από το T3 Transportation Think Tank/Wuppertal Institute, με εντολή της Greenpeace Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.
ekathimerini.com
sidirodromikanea.blogspot.com