Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023

Από το πέρασμα Brenner έως το πέρασμα Gotthard, εδώ είναι οι μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στον κόσμο!

Οι μεγάλες σήραγγες συντομεύουν τις αποστάσεις και επιτρέπουν στους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας να κινούνται κάτω από τα βουνά.

Το Brenner Base Tunnel, έτοιμο να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ
Κάτω από τις κορυφές του Gotthard
Από την Αγγλία στην Κίνα, τρέχοντας σε ένα τούνελ

    Από την Ελβετία στην Αγγλία, από την Κίνα στην Κορέα, από την Ιαπωνία στην Ιταλία, στόχος τους είναι να κάνουν τα τρένα να κινούνται παρά τα πάντα, ή μάλλον, παρά τις εκατοντάδες και μερικές φορές χιλιάδες μέτρα βράχου πάνω από τα κεφάλια των ταξιδιωτών.

Οι σιδηροδρομικές σήραγγες είναι κατορθώματα μηχανικής επειδή επιτρέπουν σε ένα στρατηγικό και βιώσιμο σύστημα κινητικότητας, όπως τα τρένα, να συντομεύουν τις αποστάσεις και να τρέχουν ευθεία προς την κατεύθυνση που απαιτείται από τη διαδρομή, ακόμη και όταν είναι απαραίτητο να σκάψουν δεκάδες χιλιόμετρα βράχου μεταξύ του ενός άκρου και του άλλου το τούνελ .

Σε πολλές περιπτώσεις, η ιστορία τους χρονολογείται από ένα μακρινό παρελθόν, όπως στην περίπτωση της σήραγγας Gotthard , η οποία κατασκευάστηκε για πρώτη φορά το 1882 , παρόλο που αρχικά δεν προέβλεπε τη λειτουργία των τρένων. Και έτσι, η τεχνική του σκάψιμο κάτω από τα βουνά έχει τελειοποιηθεί με την πάροδο του χρόνου, φτάνοντας στις πιο εξελιγμένες καινοτομίες, όπως αυτές που πειραματίζονται επί του παρόντος στο εργοτάξιο της σήραγγας βάσης του Brenner, το οποίο θα γίνει – μόλις ολοκληρωθεί – η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην κόσμος .

Το Brenner Base Tunnel, έτοιμο να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ

Το Brenner Base Tunnel προορίζεται να σπάσει κάθε ρεκόρ, πρώτα και κύρια το μήκος . Η νέα υπό κατασκευή σιδηροδρομική γραμμή κάτω από τις ιταλικές και αυστριακές Άλπεις θα φτάσει σε συνολικό μήκος 64 χιλιομέτρων , απόλυτο ρεκόρ που θα έχει απίστευτο αντίκτυπο στις μεταφορές σε μια ήδη συμφορημένη περιοχή. Μόλις λειτουργήσει, οι χρόνοι ταξιδιού μεταξύ Fortezza στην Ιταλία και Ίνσμπρουκ στην Αυστρία (τα δύο άκρα της σήραγγας) θα μειωθούν κατά 69% σε σύγκριση με σήμερα, από τα 80 λεπτά που είναι σήμερα σε 25 λεπτά .

Το Webuild είναι ένας από τους κύριους παίκτες στην κατασκευή αυτού του έργου, το οποίο απαίτησε τη χρήση των πιο καινοτόμων τεχνολογιών , δεδομένων των χαρακτηριστικών του εδάφους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων περιοχών που βρέχονται από τα νερά του ποταμού Isarco , καθώς και του ύψους του τα βουνά, που ξεπερνούν τα χίλια μέτρα πάνω από τη μελλοντική διαδρομή του τρένου. Για τη σταθεροποίηση του εδάφους, ο Όμιλος Webuild έχει δοκιμάσει την τεχνική κατάψυξης στη σήραγγα βάσης του Brenner , ασφαλίζοντας τις εκσκαφές παγώνοντας το έδαφος χρησιμοποιώντας υγρό άζωτο . Αυτή η τεχνική έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σε πολλές αστικές ανασκαφές, όπως το Μετρό Μ4 του Μιλάνου, όπου κατασκευάστηκαν οι σήραγγες λίγα μόλις βήματα μακριά από τα θεμέλια ιστορικών κτιρίων.

Κάτω από τις κορυφές του Gotthard

Η σήραγγα της βάσης Gotthard έχει ονομαστεί από πολλούς το έργο μηχανικής του αιώνα . Η σήραγγα, που σήμερα κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ με μήκος 57 χιλιομέτρων , εκτείνεται κάτω από βουνά ύψους 2.300 μέτρων και έχει μια πραγματικά μοναδική ιστορία.

Εκτός από την πρώτη κατασκευή που έγινε τον 19ο αιώνα και τους μετέπειτα εκσυγχρονισμούς, η σημερινή σήραγγα εγκαινιάστηκε πρόσφατα την 1η Ιουνίου 2016 . Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν περίπου 4.000.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος , ο όγκος περίπου 84 Empire State Buildings , καθώς και 3.200 μέτρα χαλκού.

Στόχος της ελβετικής κυβέρνησης ήταν να δημιουργήσει μια γρήγορη σύνδεση μεταξύ Ρώμης και Ζυρίχης , επιτρέποντας στα τρένα να ταξιδεύουν μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 3 ώρες . Και έτσι έγινε. Μετά το δημοψήφισμα το 1992, το οποίο καλούσε τους Ελβετούς πολίτες να εκφράσουν τη γνώμη τους για το έργο, άρχισαν οι εργασίες με τη συμμετοχή πάνω από 2.000 ατόμων. Η κατασκευή διήρκεσε χρόνια μέχρι την 1η Ιουνίου 2016, όταν το έργο παραδόθηκε στους ελβετικούς σιδηροδρόμους και η επιβατική κίνηση ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου 2016.

Από την Αγγλία στην Κίνα, τρέχοντας σε ένα τούνελ

Στην Ιαπωνία , το νησί Χοκάιντο συνδέεται με τα άλλα νησιά χάρη σε έναν μερικώς υπόγειο σιδηρόδρομο . Αυτό γίνεται εφικτό από ένα σπουδαίο τεχνικό έργο, τη σιδηροδρομική σήραγγα Seikan , η οποία έχει μήκος 53,9 χιλιόμετρα και αυτή τη στιγμή η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Αυτό που το κάνει μοναδικό, ωστόσο, είναι το βάθος του: ο σιδηρόδρομος που περνά κάτω από το στενό Τσουγκάρου στην Ιαπωνία κατασκευάστηκε σε βάθος 140 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας , ένα ρεκόρ ακόμη υψηλότερο από αυτό της σήραγγας της Μάγχης . Η σήραγγα της Μάγχης ήταν πάντα σύμβολο της σύγχρονης μηχανικής: η σήραγγα που συνδέει τη Γαλλία με τη Μεγάλη Βρετανία έχει μήκος 50,5 χιλιόμετρα και μεταφέρει τα επιβατικά τρένα Eurostar TGV και το λεωφορείο Eurotunnel για οδικά οχήματα. Αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη υποθαλάσσια σήραγγα στον κόσμο, μια απόδειξη της ευρωπαϊκής κατασκευαστικής αριστείας.

Ωστόσο, μεγάλες σήραγγες έχουν κατασκευαστεί επίσης στην Ισπανία , την Κίνα , και πάλι στην Ελβετία , στην Ιαπωνία και στην Κορέα , όπου βρίσκεται η σήραγγα Yulhyeon , η τέταρτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στον κόσμο . Με τα 50,5 χιλιόμετρα της , η σήραγγα καταλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη τη γραμμή υψηλής ταχύτητας που έχει κατασκευαστεί για να συνδέσει τον σταθμό Suseo με τη νοτιοανατολική περιοχή της Σεούλ και χάρη στα χαρακτηριστικά της, τα τρένα μπορούν να φτάσουν ταχύτητες 300 km/h , μειώνοντας δραστικά τους χρόνους ταξιδιού.

webuildvalue.com
sidirodromikanea.blogspot.com