Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023

Αυτό το τρένο υψηλής ταχύτητας θα μπορούσε να είναι το πρώτο που τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας


Το πολυαναμενόμενο τρένο υψηλής ταχύτητας της Καλιφόρνια θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, σύμφωνα με την Αρχή Σιδηροδρόμων Υψηλής Ταχύτητας της Καλιφόρνια.

Ήταν ένας βραχώδης δρόμος μέχρι στιγμής για το πολλά υποσχόμενο νέο έργο της Αρχής Σιδηροδρόμων Υψηλής Ταχύτητας της Καλιφόρνια.

Αυτό το τρένο υψηλής ταχύτητας που συνδέει 1287,5 χιλιόμετρα της πολιτείας ονομάστηκε «ένα τρένο που είναι και ένα από τα πιο ακριβά ανά μίλι και ένα από τα πιο αργά στον κόσμο» από τον Έλον Μασκ .

Ήταν η αρχή ενός επαναστατικού νέου συστήματος μεταφορών που θα συνέδεε τη δυτική ακτή των ΗΠΑ με το Βανκούβερ στον Καναδά. Θα πήγαινε επίσης ανατολικά στο Λας Βέγκας προτού τελικά διασχίσει ολόκληρη την ήπειρο. Το σχέδιο επικυρώθηκε από τους προέδρους Ομπάμα και Μπάιντεν.

Όταν εγκρίθηκε το 2008, η εκτιμώμενη τιμή του έργου ήταν 33 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (30 δισεκατομμύρια ευρώ) και η προγραμματισμένη ημερομηνία έναρξης ήταν το 2020. Το 2023, το σύστημα δεν είναι σχεδόν έτοιμο και έχει συγκεντρώσει 19,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (περίπου 18 δισεκατομμύρια ευρώ). μακριά, με συνολικό εκτιμώμενο λογαριασμό 128 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ (116 δισεκατομμύρια ευρώ).

Ωστόσο, τον περασμένο μήνα, 15 χρόνια μετά την αρχική έγκρισή της, η Αρχή Σιδηροδρόμων Υψηλής Ταχύτητας της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι το νέο σύστημα θα είναι πλέον πλήρως ηλιακή, στηριζόμενος στην αρχική του υπόσχεση ως φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση σε αυτοκινητόδρομους και πτήσεις.

Εργαζόμενοι σε ένα υπερυψωμένο τμήμα σιδηροδρομικών γραμμών για το σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας της Καλιφόρνια στο Φρέσνο της Καλιφόρνια, όπως φάνηκε την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017. Michael Macor/San Francisco Chronicle


Πόση ισχύ χρειάζεται το τρένο;

Για να τροφοδοτήσει αυτό το μεγαθήριο ενός τρένου, θα απαιτηθούν 44 μεγαβάτ ενέργειας, που θεωρητικά παράγεται από 552 στρέμματα ηλιακών συλλεκτών. Οι μπαταρίες επί του σκάφους θα στοχεύουν στην αποθήκευση ισχύος 62 μεγαβατώρες.

Μεγάλο μέρος αυτής της ενέργειας θα χρησιμοποιηθεί απλώς για την προώθηση του τρένου, το οποίο εκτιμάται ότι θα φτάσει σε τελικές ταχύτητες περίπου 354 km/h. Ωστόσο, ένα μεγάλο ποσοστό θα απαιτηθεί επίσης για να βοηθήσει το όχημα να διαχειριστεί το έντονο κλίμα της Καλιφόρνια και να συνεχίσει να κινείται εάν αποτύχουν οι τοπικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.

Σύμφωνα με τη Margaret Cederoth, διευθύντρια σχεδιασμού και βιωσιμότητας της αρχής, βρίσκονται επί του παρόντος σε συζητήσεις με διάφορους προμηθευτές ενέργειας σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν ένα σύστημα κοινής ωφέλειας ύψους 200 εκατομμυρίων δολαρίων (181 εκατομμυρίων ευρώ) το οποίο θα κατέχουν και θα λειτουργούν.

Η υπηρεσία υψηλής ταχύτητας θα συνδέσει σημαντικά τμήματα της πολιτείας

Μέσα από 10 φάσεις εφαρμογής, το σύστημα θα συνδέει τελικά επιβάτες από το Σαν Ντιέγκο μέχρι το Σακραμέντο. Θα ταξιδέψει μέσω Λος Άντζελες, Central Valley, Fresno και San Jose.

Αυτή τη στιγμή 191,5 χιλιόμετρα τροχιάς βρίσκονται υπό κατασκευή.

Η πρώτη φάση επικεντρώνεται στα 836,8 χιλιόμετρα μεταξύ Merced στο Σαν Φρανσίσκο και Anaheim στο Λος Άντζελες. Η δεύτερη φάση επιδιώκει να βελτιώσει τις υπάρχουσες συνδέσεις μεταξύ των τοποθεσιών για την προετοιμασία για τη χρήση του οχήματος.


Η κατασκευή έχει καθυστερήσει λόγω πολλών προβλημάτων

Τα τελευταία χρόνια έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα χρηματοδότησης για το έργο και, στη συνέχεια, πολλές επικρίσεις .

Πολλοί επικριτές αμφισβήτησαν το σχέδιο διαδρομής – συγκεκριμένα γιατί διέσχιζε την κεντρική κοιλάδα της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με τον Μπράιαν Κέλι, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αρχής Σιδηροδρόμων Υψηλής Ταχύτητας της Καλιφόρνια, η σύνδεση αυτής της περιοχής ήταν βασικό στοιχείο της έγκρισης του έργου.

Η Central Valley ιστορικά υποχρηματοδοτείται, παρόλο που στεγάζει περίπου 4 εκατομμύρια κατοίκους. Εκτός από τη σύνδεση έξι από τις δέκα μεγαλύτερες πόλεις της πολιτείας, η ανάπτυξη της οικονομικής ανάπτυξης σε αυτόν τον τομέα ήταν πρωταρχική για το έργο.

Όσον αφορά τα ζητήματα χρηματοδότησης, ο Brian παραδέχεται, «Ξέραμε ότι είχαμε ένα χρηματοδοτικό κενό από τότε που ξεκίνησε το έργο. Αυτό που ξέρω είναι το εξής: Όσο νωρίτερα το κατασκευάσουμε, τόσο φθηνότερο θα είναι».

Οι καθυστερήσεις και τα αυξανόμενα κόστη οφείλονται εν μέρει στην περιβαλλοντική εκκαθάριση που απαιτείται για την κατασκευή της πίστας, η οποία διασχίζει μίλια ιδιωτικής γης. Η διαπραγμάτευση των πληρωμών με τους ιδιοκτήτες γης και τις τοπικές αρχές, καθώς και η διασφάλιση ότι το έργο πληροί τα περιβαλλοντικά πρότυπα, κόστισε μόνο 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (1,2 δισεκατομμύρια ευρώ).

Ωστόσο, η Margaret Cederoth, διευθύντρια σχεδιασμού και βιωσιμότητας της αρχής, είπε στο Forbes ότι οι εργασίες για μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας θα μπορούσαν να ξεκινήσουν μέχρι το 2026 για να διασφαλιστεί ότι θα είναι έτοιμη να τροφοδοτήσει τρένα έως το 2030, την ημερομηνία-στόχο έναρξης για το αρχικό τμήμα του σιδηροδρόμου.

euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com