Τετάρτη 12 Ιουλίου 2023

Χρ. Γιορδαμλής: «Ο σιδηρόδρομος στην περιοχή μας είναι ανέκδοτο»



Δεν υπάρχουν καν καθημερινά και τακτικά επιβατικά δρομολόγια στην περιοχή, πόσο μάλλον ένα δίκτυο που θα εκπροσωπούσε ανταγωνιστικά τις επιχειρήσεις
Το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιοτεχνιών–Βιομηχανιών και Εξαγωγικών Επιχειρήσεων Έβρου και υπό την αιγίδα του Δήμου Αλεξανδρούπολης και του Επιμελητηρίου Έβρου διοργάνωσαν πρόσφατα ημερίδα με τίτλο: «Σιδηροδρομική Ανάπτυξη και Συνδεσιμότητα Λιμένων ως Αναπτυξιακός Παράγοντας για την Πόλη της Αλεξανδρούπολης». Στην ημερίδα συμμετείχαν διπλωματικοί αξιωματούχοι, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες και τοπικοί φορείς.


Θα πηγαίνουν τα τρένα στις ΒΙΠΕ;

Ο πρόεδρος του Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνιών-Βιομηχανίων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Γιορδαμλής μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm καυτηρίασε τη σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή μας λέγοντας χαρακτηριστικά: «ο σιδηρόδρομος στην περιοχή μας είναι ανέκδοτο και δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν με ανταγωνιστικό κόστος τα προϊόντα από και προς την περιοχή».

Δίνοντας το στίγμα της ημερίδας είπε προλογικά ότι αυτό που ενδιαφέρει τους επιχειρηματίες είναι τα σχέδια της Πολιτείας να είναι άμεσα αξιοποιήσιμα και δεν θα περάσουν χρόνια μέχρι να γίνουν οι συμπληρωματικές υποδομές που θα κάνουν αυτά τα έργα λειτουργικά και ανταγωνιστικά.

«Από την Κομοτηνή ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε ένα μεταφορικό ισοδύναμο, γιατί ο σιδηρόδρομος στην περιοχή μας είναι ανέκδοτο και δεν επιτρέπει στις επιχειρήσεις να μεταφέρουν με ανταγωνιστικό κόστος τα προϊόντα από και προ της περιοχή. Από την άλλη ήδη μεταξύ άλλων σχεδιάζεται η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Τοξότες και η αναβάθμισή της» σημείωσε. Κατά τα λεγόμενά του, αυτό που ενδιαφέρει τις επιχειρήσεις είναι εάν τα τρένα θα πηγαίνουν στις ΒΙΠΕ. Για παράδειγμα «ένας από τη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής να βάλει τα προϊόντα του στο τρένο και να τα φέρει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Εάν υπάρχουν ικανά φορτία θα υπάρχει η πρόβλεψη να υπάρχουν οι δυνατότητες εύκολης φορτοεκφόρτωσης; Γιατί εάν είναι το χαμηλό κόστος να συνδυαστεί με αυξημένα κόστη φόρτωσης ή εκφόρτωσης, καλύτερα να πάρω το φορτηγό» δήλωσε.

Αναφορικά με τα συμπεράσματα που βγήκαν από αυτή την ημερίδα, πληροφόρησε ότι αρχικός σκοπός ήταν να υπάρξει ένας οργανωμένος τρόπος προσέγγισης προς την κυβέρνηση, ώστε να τεθούν ακριβώς τα ζητούμενα της περιοχής. Πάντως ανέφερε ότι κάποιοι αντιμετωπίζουν τέτοιες ημερίδες με άρνηση, διότι η Θράκη διαχρονικά έχει ακούσει πολλές υποσχέσεις, αλλά δεν έχει αρκετές από αυτές -εάν όχι τις περισσότερες- να υλοποιούνται.

Εκμετάλλευση της γεωστρατηγικής θέσης θέλει ο Αντ. Γραβάνης

Στην ημερίδα μίλησε και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Αντώνης Γραβάνης. Μεταξύ άλλων έκανε λόγο για την σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης Αλεξανδρούπολης και ΒΙΠΕ Κομοτηνής με Λιμένα Αλεξανδρούπολης, σε συνδυασμό με κάθετες συνδέσεις με την Βουλγαρία, ώστε τα παραπάνω να αποτελέσουν ουσιαστικά κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στη Ροδόπη.
«Η εκμετάλλευση της γεωστρατηγικής θέσης της περιοχής με στόχο την περιφερειακή ανάπτυξη προϋποθέτει περιφερειακή συνείδηση και ισόρροπη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των πέντε περιφερειακών ενοτήτων» είπε ο κος Γραβάνης.
Να τονιστεί όμως ότι η περιοχή είναι χωρίς τακτικά επιβατικά δρομολόγια εδώ και χρόνια πλέον, οπότε εάν είναι να υπάρξει ουσιαστική συζήτηση για το σιδηροδρομικό δίκτυο, καλύτερα να αρχίσει με την ύπαρξη επιβατικών αμαξοστοιχιών όπως συνέβαινε κάποτε.


xronos.gr

sidirodromikanea.blogspot.com