Δευτέρα 3 Ιουλίου 2023

Με 453 km/h, η Κίνα δοκιμάζει το ταχύτερο τρένο υψηλής ταχύτητας νέας γενιάς στον κόσμο που είναι ασφαλέστερο, ενεργειακά αποδοτικό και έξυπνο


Η China Railway ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε επιτυχώς δοκιμές απόδοσης νέων εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας που είναι απαραίτητα για τα τρένα υψηλής ταχύτητας CR450 με ταχύτητες άνω των 400 χιλιομέτρων την ώρα.

Sakshi Tiwari

Το τρένο υποστηρίζεται ότι είναι το ταχύτερο στον κόσμο και ο κινεζικός σιδηρόδρομος τόνισε ότι αυτό το επίτευγμα αντιπροσωπεύει μια άλλη σημαντική εξέλιξη στην κορυφαία στον κλάδο σιδηροδρομική τεχνολογία υψηλής ταχύτητας της Κίνας .

Σύμφωνα με την China Railway, έγιναν δοκιμές κατά μήκος ενός τμήματος του σιδηροδρόμου από το Fuqing στο Qianzhou στην επαρχία Fujian της Ανατολικής Κίνας για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς τρένων υψηλής ταχύτητας που είναι ταχύτερα, ασφαλέστερα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, ενεργειακά αποδοτικά. και ευφυής.

Τα σιδηροδρομικά συστήματα υψηλής ταχύτητας συνδυάζουν ταχύτητα και αποτελεσματικότητα, και αυτά τα τρένα έχουν μακρά ιστορία, από το ιαπωνικό Shinkansen έως το γαλλικό TGV έως το κινεζικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας, το οποίο έχει δώσει στην Κίνα τη φήμη της χώρας με τον μεγαλύτερο σιδηρόδρομο δίκτυο.

Η ταχύτερη ταχύτητα τρένου υψηλής ταχύτητας στην Κίνα αυτή τη στιγμή είναι 350 km/h, η υψηλότερη ταχύτητα λειτουργίας σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Σύμφωνα με αναφορές, οι υψηλότερες επιχειρησιακές ταχύτητες για τρένα υψηλής ταχύτητας στην Ιαπωνία και τη Γαλλία ορίζονται στα 320 χιλιόμετρα/ώρα.

Προχωρώντας ένα βήμα μπροστά, η Κίνα ξεκίνησε το έργο καινοτομίας επιστήμης και τεχνολογίας CR450 για την ανάπτυξη ενός ακόμη ταχύτερου τρένου.

Νωρίτερα φέτος, η China Daily επικαλέστηκε τον Zhao Hongwei, επικεφαλής ερευνητή της China Academy of Railway Sciences, ότι είπε ότι ένα πιο προηγμένο τρένο με σφαίρες, το CR450, με τελική ταχύτητα λειτουργίας 400 χιλιόμετρα την ώρα και πειραματική ταχύτητα έως και 450 χιλιόμετρα την ώρα ετοιμάζεται.

Προηγουμένως, το 14ο πενταετές σχέδιο της Κίνας (2021–25) περιέγραφε σχέδια έρευνας και ανάπτυξης για το ταχύτερο τρένο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο. Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας, China State Railway Group, δημοσίευσε γενικές προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές για το CR450 EMU τον περασμένο Ιανουάριο.Ένα τρένο υψηλής ταχύτητας αναχωρεί από το Wuhan, στην επαρχία Hubei της Κεντρικής Κίνας, στις 20 Ιουνίου 2022, την ημέρα που το τμήμα Πεκίνο-Wuhan της σύνδεσης υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Guangzhou άρχισε να λειτουργεί με 350 χιλιόμετρα την ώρα. Φωτογραφία: CNS photo

Οι πρόσφατες δοκιμές είναι ένα τεράστιο βήμα προς την υλοποίηση αυτών των σχεδίων. Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση, με ταχύτητα μονής αμαξοστοιχίας 453 χιλιομέτρων/ώρα και σχετική ταχύτητα 891 χιλιομέτρων/ώρα, το δοκιμαστικό τρένο διέσχισε επιτυχώς τη γέφυρα του κόλπου Meizhou στις 28 Ιουνίου.

Την επόμενη μέρα, το δοκιμαστικό τρένο έτρεξε στη σήραγγα του Haiwei με 420 χιλιόμετρα/ώρα για ένα μόνο τρένο και 840 χιλιόμετρα/ώρα για μια σχετική ταχύτητα.

Τα εξαρτήματα της νέας τεχνολογίας πέρασαν αυστηρά τεστ απόδοσης, δείχνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα σε μια σειρά μετρήσεων. Σύμφωνα με την China Railway, αυτό το επίτευγμα αντιπροσωπεύει μια κρίσιμη καμπή στη δημιουργία του τρένου υψηλής ταχύτητας CR450 και θέτει τις βάσεις για την εκτέλεση του Έργου Τεχνολογικής Καινοτομίας CR450.

Τα εξαρτήματα της νέας τεχνολογίας πέρασαν αυστηρά τεστ απόδοσης, δείχνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα σε μια σειρά μετρήσεων. Το τρένο θα μείωνε τη διαδρομή από το Πεκίνο στη Σαγκάη στο μισό, διαρκώντας μόνο 2,5 ώρες με ταχύτητα 400 χιλιομέτρων/ώρα.

Αν και η Κίνα ηγείται της προσπάθειας για σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας που παρέχουν μια οικονομικά προσιτή και βολική εναλλακτική λύση στην αεροπορία, άλλες παγκόσμιες δυνάμεις έχουν αναπτύξει επίσης τρένα υψηλής ταχύτητας που αξίζουν αναφοράς.

Τα πιο γρήγορα τρένα στον κόσμο

Με μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 460 χιλιομέτρων/ώρα και μέση ταχύτητα 251 χιλιομέτρων/ώρα, το Shanghai Maglev , γνωστό και ως Shanghai Transrapid, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας.

Έχει εκπληκτική τελική ταχύτητα 501 χιλιομέτρων/ώρα. Ωστόσο, δεν είναι ένα τρένο υψηλής ταχύτητας που συνήθως κινείται στην Κίνα. είναι ένα τρένο Maglev.

Ανυψώνεται πάνω από τη ράγα χρησιμοποιώντας ηλεκτρομαγνητική ενέργεια, η οποία εξαλείφει την τριβή και προσφέρει εξαιρετικά ομαλή και αθόρυβη κίνηση. Το Shanghai Maglev ανήκει και διευθύνεται από την Shanghai Maglev Transportation Development Company.

Ένα άλλο από τα πιο γρήγορα τρένα στον κόσμο είναι επίσης κινέζικο. Μια γραμμή γρήγορων τρένων ονομάζεται China Railway (CR) Fuxing και μπορεί να φτάσει ταχύτητες 420 χιλιομέτρων/ώρα σε δοκιμές, αλλά συνήθως ταξιδεύει με 350 χιλιόμετρα/ώρα.

Χωρίς καμία κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή άδεια τεχνολογίας από άλλους παραγωγούς τροχαίου υλικού, τα μοντέλα Fuxing είναι τα πρώτα μοντέλα υψηλής ταχύτητας πλήρως εγχώριας κατασκευής στην Κίνα.
Fuxing (τρένο) – Wikipedia

Το ICE 3 , ή Intercity-Express 3, είναι μια οικογένεια ηλεκτρικών τρένων πολλαπλών μονάδων υψηλής ταχύτητας που κατασκευάζονται από τη Siemens και τη Bombardier. Αυτός ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας διευθύνεται από τη Γερμανία και την Ολλανδία.

Τα γερμανικά τρένα ICE 3 μπορούν να ταξιδέψουν με μέγιστη ταχύτητα 320 χιλιομέτρων/ώρα σε σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, αλλά η κλάση 403 επιτρέπεται να ταξιδεύει με μέγιστη ταχύτητα 330 χιλιομέτρων/ώρα στη διαδρομή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Φρανκφούρτης και Κολωνίας για αποφυγή καθυστερήσεις.

Ένας άλλος ευρωπαϊκός και εμβληματικός γαλλικός σιδηρόδρομος που ονομάζεται Train à Grande Vitesse, ή TGV . Αυτός ο πρωτοπόρος του σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη ξεκίνησε τις δραστηριότητές του στον πρώτο σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας της ηπείρου στη Γαλλία και έκτοτε έχει ξεπεράσει τα ρεκόρ για τις υψηλότερες ταχύτητες πολλές φορές.

Το 16ο σύνολο τρένων του TGV Sud-Est σημείωσε ταχύτητα ρεκόρ 380 χιλιομέτρων/ώρα το 1981. Ένα τροποποιημένο τρένο TGV Atlantique 325 σημείωσε νέο ρεκόρ ταχύτητας 515,3 χιλιομέτρων/ώρα λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια αργότερα, το 1990.

Ένα τροποποιημένο TGV POS με δύο ηλεκτροκίνητα φορεία παρόμοια με το πρωτότυπο AGV έσπασε αυτό το ρεκόρ το 2007, σημειώνοντας το τρέχον ρεκόρ των 574,8 χιλιομέτρων/ώρα.
Shinkansen – Βικιπαίδεια

Το επόμενο τρένο στη λίστα είναι το πιο δημοφιλές στον κόσμο - το ιαπωνικό Shinkansen , που αναφέρεται επίσης ως τρένο με σφαίρες. Τα αρχικά τρένα Shinkansen που τώρα ονομάζονται σειρά 0, τέθηκαν σε λειτουργία το 1964 και είχαν μέγιστη ταχύτητα λειτουργίας 220 χιλιομέτρων/ώρα.

Τα σύγχρονα Hitachi Rail και Kawasaki Heavy Industries E5 και H5 Series μπορούν να λειτουργούν με τελική ταχύτητα 320 χιλιομέτρων/ώρα.

Η επόμενη στη λίστα είναι μια άλλη στην Ασία, η Νότια Κορέα. Το σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στη Νότια Κορέα διαχειρίζεται η Korail, η εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων της χώρας. Το Korea Train Express, που ονομάζεται επίσης KTX, ξεκίνησε να λειτουργεί το 2004.

Στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Νότιας Κορέας, 71 σύνολα τρένων μπορούν να μεταφέρουν έως και 363 επιβάτες το καθένα και να επιταχύνουν από 0 έως 300 km/h σε 316 δευτερόλεπτα.

Το πρωτότυπο νέας γενιάς HEMU-430X έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας των 352,4 χιλιομέτρων/ώρα των κορεατικών σιδηροδρομικών μεταφορών που είχε καθοριστεί από ένα τρένο KTX-Sancheon HSR-350x το 2013, διανύοντας 421,4 χιλιόμετρα/ώρα.
Frecciarossa 1000 – Βικιπαίδεια

Επιστρέφοντας στην Ευρώπη, ένας άλλος σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας που αξίζει να αναφερθεί είναι ο Frecciarossa ή ETR1000 , που αναπτύχθηκε από κοινού από την Hitachi Rail Italy και την Alstom για την ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία Trenitalia. Επιπλέον στην Ισπανία λειτουργεί το Frecciarossa, ευρέως γνωστό ως το κόκκινο βέλος.

Οι συρμοί ETR1000, που φέρεται να δημιουργήθηκαν ως απάντηση στον Italo, έναν ιδιωτικό σιδηροδρομικό φορέα υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία, φιλοξενούν 457 επιβάτες σε οχτώ βαγόνια, μη αρθρωτά τρένα μήκους 200 μέτρων και σχεδιασμένης τελικής ταχύτητας 400 χιλιομέτρων/ώρα.

Αν και τα τρένα μπορεί να επιτύχουν 300 χιλιόμετρα/ώρα όταν χρησιμοποιούνται, ένα σετ ETR1000 ξεπέρασε τα 389 χιλιόμετρα/ώρα όταν δοκιμάστηκε το 2015.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας θα συνεχίσει να βελτιώνεται και να επεκτείνεται. Παρά τα εμπόδια, αρκετά έργα υψηλού προφίλ φαίνονται αναπόφευκτα. Αυτά περιλαμβάνουν τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας στην Καλιφόρνια, τη δύσκολη ιστορία των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας της Αυστραλίας και πιθανώς το πιο διαβόητο, το διαρκώς καθυστερημένο έργο HS2 του Ηνωμένου Βασιλείου.

eurasiantimes.com
sidirodromikanea.blogspot.com