Ηγέτης στις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ιταλία και με εμπειρία δεκαετιών στη διαχείριση γραμμών του μετρό στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, η ATM επεκτείνει περαιτέρω τη διεθνή της προοπτική σύμφωνα με τους στόχους του στρατηγικού σχεδίου γεωγραφικής επέκτασης.
Την Παρασκευή 23 Ιουνίου η Atm κέρδισε τον διαγωνισμό για τη διαχείριση του πρώτου αυτόματου μετρό στην Ελλάδα, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με τον Egis, έναν γαλλικό όμιλο που δραστηριοποιείται στους τομείς της μηχανικής υποδομής.
Το νέο μετρό είναι σήμερα το πιο σύγχρονο δημόσιο έργο στην Ελληνική Δημοκρατία και η μοναδική γραμμή χωρίς οδηγό που κατασκευάστηκε , που θα εξυπηρετεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική πόλη σε πληθυσμό, πάνω από ένα εκατομμύριο.
Με επέκταση σχεδόν 20 χιλιομέτρων, θα γίνει ο κύριος κόμβος για ταξίδια εντός της πόλης, επίσης στρατηγικός για συνδέσεις με την υπόλοιπη χώρα .
« Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα - δηλώνει ο Arrigo Giana, Διευθύνων Σύμβουλος της Atm - Ένα περαιτέρω βήμα στη διεθνή ανάπτυξη της Εταιρείας, που αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο και στο εξωτερικό για την ικανότητά της να διαχειρίζεται δίκτυα και πολύπλοκα συστήματα κινητικότητας» .
Η Atm with Egis υπέγραψε συμβόλαιο 11 ετών συνολικής οικονομικής αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ , αποδεικνύοντας ότι είναι ένας παίκτης με μεγάλη ανταγωνιστική ικανότητα στη διεθνή σκηνή, ικανός να ανταγωνιστεί τις κύριες ευρωπαϊκές εταιρείες.
Με τα χρόνια η Atm απέκτησε έναν ρόλο αριστείας σε παγκόσμιο επίπεδο στη διαχείριση των αυτόματων μετρό: από το 2008 στην Κοπεγχάγη με τις γραμμές 1 και 2 και αργότερα τις γραμμές 3 και 4 του Cityring, το 2011 στο Ριάντ όπου ξεκίνησε την πρώτη γραμμή της πόλης και από το 2013 στο Μιλάνο με το μετρό M5 χωρίς οδηγό και στη συνέχεια με το M4 που συνδέει το αεροδρόμιο Linate με το κέντρο της πόλης, που εγκαινιάστηκε στο πρώτο τμήμα τον περασμένο Νοέμβριο.
Ως εκ τούτου, η τεχνογνωσία της Atm ήταν καθοριστική για την ανάθεση του διαγωνισμού , τοποθετώντας μια αξιόπιστη, αποτελεσματική και προηγμένη τεχνολογικά υπηρεσία στο επίκεντρο της προσφοράς.
Η εταιρεία Thema , κατά 51% ανήκει στην Atm και κατά 49% στην Egis , είναι η εταιρική οντότητα στην οποία έχει ανατεθεί η σύμβαση από τον πελάτη Ελληνικό Μετρό του Υπουργείου Οικονομίας για τη διαχείριση και συντήρηση της νέας γραμμής χωρίς οδηγό στη Θεσσαλονίκη που θα εγκαινιαστεί στο πρώτους μήνες του 2024.
Αυτό το υπόγειο δίκτυο αντιπροσωπεύει μια στρατηγική υποδομή για την πόλη της Θεσσαλονίκης και για ολόκληρη την περιοχή της Μακεδονίας, ειδικά για το λιμάνι που είναι το μεγαλύτερο στο Βόρειο Αιγαίο.
Η νέα γραμμή θα εγγυηθεί καλύτερη σύνδεση, μείωση του χρόνου ταξιδιού και ευκολία μετακίνησης μεταξύ των διαφόρων περιοχών της πόλης, που επί του παρόντος είναι εξοπλισμένη μόνο με λεωφορειακές γραμμές και σιδηροδρομικό σταθμό.
Το μετρό, που χαρακτηρίζεται από το κόκκινο χρώμα, θα διασχίζει ολόκληρη την πόλη στον άξονα Ανατολής-Δύσης με 13 στάσεις από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας έως αυτόν του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, σημαντικό κόμβο ανταλλαγής με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Προβλέπεται περαιτέρω επέκταση με άλλους 5 σταθμούς για τη σύνδεση της στάσης 25 Μαρτίου με τη νοτιοανατολική περιοχή των πόλεων με τερματικό σταθμό τον σταθμό Μίρκα (προέκταση της γαλάζιας γραμμής Καλαμαριάς).
Εξοπλισμένο με εξελιγμένα συστήματα ελέγχου και συντήρησης , το μετρό εκτελεί καθημερινά δρομολόγια από τις 5.30 έως τις 0.30 (το άνοιγμα της γραμμής μπορεί να παραταθεί έως τις 2 τις Παρασκευές και τα Σάββατα) με 18 τρένα στην πρώτη φάση, τα οποία θα αυξηθούν έως τις 33 για εξασφάλιση εξυπηρέτησης με την επέκταση της Καλαμαριάς.
Το έργο ολοκληρώνεται από το αμαξοστάσιο και την αίθουσα επιχειρήσεων διαχείρισης και ελέγχου υψηλής τεχνολογίας που βρίσκονται στην περιοχή της Πυλαίας .
ferrovie.info
sidirodromikanea.blogspot.com