Τρίτη 20 Ιουνίου 2023

Το πρώτο τρένο με υδρογόνο ξεκίνησε στη Βόρεια Αμερική

Φωτογραφία: Alstom

Στις 17 Ιουνίου, το πρώτο τρένο της Βόρειας Αμερικής με υδρογόνο έκανε το ντεμπούτο του στο Κεμπέκ. Το τρένο Coradia iLint τροφοδοτείται από μια κυψέλη καυσίμου υδρογόνου που παρέχει ηλεκτρική ενέργεια συνδυάζοντας το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο σε δεξαμενές στην οροφή και το οξυγόνο που υπάρχει στον αέρα του περιβάλλοντος. Εκπέμποντας μόνο υδρατμούς και συμπυκνωμένο νερό, το τρένο εκπέμπει μηδενικές άμεσες εκπομπές, αέρια θερμοκηπίου ή χημικές ουσίες.

Όταν η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται στο σκάφος δεν χρησιμοποιείται, μια μπαταρία την αποθηκεύει για να ενισχύσει την παροχή ενέργειας. Η κινητική ενέργεια που παράγεται όταν το τρένο φρενάρει αποθηκεύεται επίσης στην μπαταρία για μελλοντική χρήση, αυξάνοντας περαιτέρω την ενεργειακή απόδοση.

Με τελική ταχύτητα 86 mph, η επιτάχυνση και το φρενάρισμα του τρένου είναι συγκρίσιμα με ένα τυπικό τρένο ντίζελ. Σε αντίθεση με ένα τρένο ντίζελ, ωστόσο, το Coradia iLint λειτουργεί σε πολύ πιο ήσυχο όγκο, βελτιώνοντας την εμπειρία για τους επιβάτες και τους ανθρώπους που ζουν κοντά σε γραμμές ή σταθμούς.
Το ταξίδι χωρίς εκπομπές

Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του από τις 17 Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, το γραφικό ταξίδι 90 λεπτών θα μεταφέρει επιβάτες μεταξύ του Parc de la Chute-Montmorency και της πόλης Baie-St-Paul. Το Parc de la Chute-Montmorency είναι ένας καταρράκτης σχεδόν 300 ποδιών που βρίσκεται λίγο έξω από την πόλη του Κεμπέκ και το Baie-Saint-Paul είναι μια γραφική παραποτάμια πόλη γνωστή για τις γκαλερί τέχνης της.

Για τους ταξιδιώτες που επικεντρώνονται στη βιωσιμότητα στο τρένο, η εταιρεία Train de Charlevoix προσφέρει επίσης μια περιήγηση στον οικολογικό αγροτουρισμό. Το δρομολόγιο φέρνει τους επιβάτες σε τοπικές ζυθοποιίες και καταστήματα για να μάθουν για βιώσιμα προϊόντα και τεχνικές ζυθοποιίας.

Το τρένο κατασκευάζεται από την Alstom, μια γαλλική εταιρεία κατασκευής τρένων που έχει δεσμευτεί να αναπτύξει καινοτόμες και βιώσιμες μεταφορές. Η Alstom συνεργάστηκε με την κυβέρνηση του Κεμπέκ και την Harnois Énergies, η οποία θα παρέχει το πράσινο υδρογόνο, για αυτό το έργο επίδειξης εξυπηρέτησης επιβατών. Έχοντας επιβάτες, η Alstom και οι συνεργάτες της θα μπορούν να αξιολογούν καλύτερα το μέλλον της τεχνολογίας πρόωσης υδρογόνου σε άλλες αγορές της Βόρειας Αμερικής.

Επειδή μόνο το ένα τοις εκατό των γραμμών τρένων της Βόρειας Αμερικής είναι ηλεκτροδοτημένο, το τρένο Coradia iLint μπορεί να εφαρμοστεί ως φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση αντί του ντίζελ στο 99 τοις εκατό των γραμμών της περιοχής. Όπως πρόσθεσε ο Michael Keroullé, Πρόεδρος της Alstom Americas, «Αυτό το έργο θα δείξει τις δυνατότητές μας να παρέχουμε πιο βιώσιμες λύσεις μετακίνησης σε πελάτες, πρακτορεία και χειριστές, καθώς και στους επιβάτες».
Φωτογραφία: Alstom

Τρένα που κινούνται με υδρογόνο σε όλο τον κόσμο

Το Coradia iLint της Alston δεν είναι μόνο το πρώτο τρένο της Βόρειας Αμερικής που κινείται με υδρογόνο, αλλά και το πρώτο τρένο του είδους του. Το 2018, το Coradia iLint ξεκίνησε τις εμπορικές του υπηρεσίες στη Γερμανία, κάνοντας το ντεμπούτο του ως το πρώτο τρένο που κινείται με υδρογόνο στον κόσμο. Έκτοτε έχει διανύσει πάνω από 130.000 μίλια σε οκτώ διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Στις 15 Σεπτεμβρίου 2022, το Coradia iLint κατέρριψε ακόμη και το παγκόσμιο ρεκόρ διανύοντας 730 μίλια χωρίς ανεφοδιασμό.

Άλλες εταιρείες έχουν επίσης αρχίσει να ανακοινώνουν τα δικά τους τρένα που κινούνται με υδρογόνο. Συγκεκριμένα, η China Railway Rolling Stock Corporation παρουσίασε το πρώτο αστικό τρένο στον κόσμο που κινείται με υδρογόνο σε εκδήλωση τον Μάιο του 2023. Το τρένο χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό κυψελών καυσίμου υδρογόνου και υπερπυκνωτών ως πηγή ενέργειας και μπορεί να ταξιδέψει έως και 373 μίλια σε μία φόρτιση. Το τρένο είναι επίσης εξοπλισμένο με το υψηλότερο επίπεδο αυτονομίας, που σημαίνει ότι μπορεί να ξυπνήσει αυτόματα, να ξεκινήσει και να σταματήσει και να επιστρέψει στην αποθήκη.

.tomorrowsworldtoday.com
sidirodromikanea.blogspot.com