Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023

Οι κινέζοι μετέτρεψαν μηχανή ντίζελ σε υδρογονοκίνητη

Ο νέος κινητήρας Ningdong φέρεται να έχει χωρητικότητα 270 κιλών υγροποιημένου υδρογόνου και μπορεί να λειτουργήσει έως και 190 ώρες.

Η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Κίνας αποκάλυψε τη «Ningdong», την «πιο ισχυρή στον κόσμο» υδρογονοκίνητη ελκτικη μηχανή.

Σύμφωνα με την China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), ο νέος κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει έως και 190 ώρες και χρειάζεται δύο ώρες για να ανεφοδιαστεί με καύσιμα χωρητικότητας 270 κιλών υγροποιημένου υδρογόνου.

Σύμφωνα με αναφορά της South China Morning Post , το Ningdong αποκαλύφθηκε στην πόλη Datong, στην επαρχία Shanxi στις 15 Ιουνίου 2023.

Έχει μετατραπεί σε ισχύ υδρογόνου από μηχανή ντίζελ, σε μια κοινή προσπάθεια μεταξύ της CRRC Changchun Railway Company και της Chengdu Rail Transit.

Το Ningdong διαθέτει πολλές προστασίες ασφαλείας για τη διατήρηση υψηλού επιπέδου ασφάλειας επί του σκάφους, συμπεριλαμβανομένης της έξυπνης παρακολούθησης και μιας μηχανικής ασφάλισης στο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

Στο Ningdong περιλαμβάνεται πυρίμαχη και θερμομόνωση, καθώς και πυρίμαχο τοίχος για την απομόνωση της αποθήκευσης υδρογόνου από τις κυψέλες καυσίμου. Η CRRC λέει επίσης ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου κατασκευάζονται με «σχεδιασμό για προστασία από εκρήξεις».

Ένα ανεξάρτητο σύστημα εξαερισμού έχει επίσης εγκατασταθεί για τον χώρο αποθήκευσης υδρογόνου στο Ningdong, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα αντικαταστήσει όλο τον αέρα μέσα σε πέντε λεπτά.

«Το υδρογόνο είναι μια καθαρή, ανανεώσιμη ενέργεια. Το κόστος λειτουργίας των μηχανών που κινούνται με υδρογόνο είναι περίπου το μισό από αυτό των μηχανών εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Liang Zhenzhong, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και επικεφαλής μηχανικός του CRRC Datong, στην κρατική Science and Technology Daily της Κίνας .

Η CRRC εκτιμά ότι τα τρένα υδρογόνου θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν έως και το 90% των 7.800 μηχανών ντίζελ που λειτουργούν στην Κίνα, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 36% του στόλου της χώρας.

Τον Μάιο, η CRRC ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός αστικού τρένου με υδρογόνο, το οποίο ο κατασκευαστής λέει ότι θα τρέχει με ταχύτητα έως και 160 km/h με αυτονομία 600 km.

Σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, τα τρένα Hydrogen τίθενται σε λειτουργία, με το τρένο Coradia iLint Hydrogen του γαλλικού κατασκευαστή τροχαίου υλικού Alstom να χρησιμοποιείται ήδη στις γραμμές της Σουηδίας και της Γερμανίας , μεταξύ άλλων χωρών.

.railway-technology.com
sidirodromikanea.blogspot.com