Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023

Τα ευρωπαϊκά διασυνοριακά ταξίδια με τρένο είναι ακόμα «αρκετά περίπλοκα».


Ο Björn Bender οραματίζεται μια «υπέροχη προοπτική» για τα νυχτερινά τρένα και τι θα χρειαστεί για να φτάσετε εκεί.

«Όταν μπήκα στον κλάδο πριν από 15 χρόνια, ήταν αρκετά αρνητικό να εργάζομαι στον κλάδο της κινητικότητας για έναν παίκτη σιδηροδρόμων», λέει ο Björn Bender, Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος της Rail Europe.

Τώρα, όλα έχουν αλλάξει, είπε στο κοινό της Συνόδου Κορυφής του Προορισμού Ευρώπης της ETC την Τρίτη (27 Ιουνίου).

Ο σιδηρόδρομος έχει γίνει το παιδί αφίσας της βιωσιμότητας στην Ευρώπη. Οι διασυνοριακές διαδρομές λαμβάνουν υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να γίνουν ταχύτερες, φθηνότερες και πιο εκτεταμένες.

Τα τρένα αυξάνονται επίσης σε δημοτικότητα με τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

«Είχαμε 12 τοις εκατό περισσότερους ταξιδιώτες [με τρένο] στην Ευρώπη το 2022 σε σύγκριση με το 2019, άρα ήδη πάνω από τα [επίπεδα] πριν από την COVID», λέει ο Björn.

Τα σχέδια της ΕΕ για απελευθέρωση των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη - υποχρεώνοντας τις χώρες να ανοίξουν τις σιδηροδρομικές αγορές τους σε ξένους ανταγωνιστές - αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς. Νέες διαδρομές ανοίγουν και νέοι ιδιωτικοί παίκτες μπαίνουν στο παιχνίδι. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν διασυνοριακές προκλήσεις.

«Το ταξίδι με τρένο εξακολουθεί να είναι αρκετά περίπλοκο - ειδικά για διεθνείς ταξιδιώτες και εάν ταξιδεύετε διασυνοριακά », λέει ο Björn στο Euronews Travel.

Αυτό οφείλεται εν μέρει, λέει, επειδή οι εθνικοί αερομεταφορείς τείνουν να επικεντρώνονται στις εθνικές επιχειρήσεις.

Καθώς οι επισκέπτες βιάζονται να βρουν έναν πιο πράσινο τρόπο να ταξιδέψουν, «είναι μια πρόκληση γιατί αναμένουμε πολύ γρήγορες λύσεις από τη σιδηροδρομική βιομηχανία».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Πράσινη Συμφωνία - η οποία στοχεύει στο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη για το κλίμα - θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη διευκόλυνσή της δίνοντας τη δυνατότητα στις χώρες και τις βιομηχανίες να συνεργαστούν για κοινούς στόχους.

«Έχουμε ίσως μια φορά στη ζωή μια ευκαιρία να αλλάξουμε πραγματικά [τα πράγματα], για την κινητικότητα, τον σιδηρόδρομο και για τα ταξίδια και τον τουρισμό συνολικά», λέει ο Björn.
Ο Björn Bender μίλησε στη Διάσκεψη Κορυφής του Προορισμού Ευρώπης του ETC την Τρίτη 27 Ιουνίου. Euronews Travel

Πώς ελπίζει η Rail Europe να απλοποιήσει τα ταξίδια με τρένο;

Η Rail Europe θέλει να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των φορέων εκμετάλλευσης διαφορετικών χωρών και να απλοποιήσει τα ταξίδια με τρένο σε όλη την ήπειρο.

Ο στόχος της μεγάλης εταιρείας συγκέντρωσης εισιτηρίων τρένων είναι να επιτρέπει στους ταξιδιώτες να συγκρίνουν τις τιμές και να αποκτούν διαφάνεια σε μια βιομηχανία που συχνά είναι ασυνεχής.

Συγκεντρώνει περισσότερες από 100 μάρκες στην ευρωπαϊκή βιομηχανία σιδηροδρόμων , σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες εκμετάλλευσης τρένων για την πώληση εισιτηρίων και εισιτηρίων για περιφερειακά τρένα, υψηλής ταχύτητας και νυχτερινά τρένα, καθώς και για ομαδικά ταξίδια.

Η πλατφόρμα προσφέρει τα πάντα, από κάρτες Interrail και Eurail έως - πιο πρόσφατα - το ελβετικό περιφερειακό Berner Oberland Pass, καθώς και εισιτήρια από φορείς όπως η γαλλική SNCF, η γερμανική Deutsche Bahn και η ιταλική Trenitalia. Και επεκτείνεται συνεχώς.

«Σε εμάς, δεν υπάρχει σχεδόν καμία εβδομάδα χωρίς λανσάρισμα προϊόντος», λέει ο Björn. Την επόμενη εβδομάδα, η πλατφόρμα θα ξεκινήσει να πουλά το πάσο της Interrail Greek Islands , το οποίο συνδυάζει εισιτήρια τρένων και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Η Rail Europe προσφέρει επίσης άλλες υπηρεσίες που μπορεί να είναι χρήσιμες στους επιβάτες που ταξιδεύουν στην Ευρώπη με τρένο. Ο ιστότοπος περιλαμβάνει λεπτομέρειες σχετικά με τις σιδηροδρομικές διαδρομές, τους ναύλους, τα δρομολόγια και τις προσφορές, ενώ η υποστήριξη εξυπηρέτησης πελατών είναι διαθέσιμη εάν τα πράγματα πάνε στραβά .

Πώς μπορεί ο σιδηρόδρομος να ξεπεράσει τα αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη;

Ο Björn ελπίζει ότι εκσυγχρονίζοντας τα συστήματα κρατήσεων τρένων στην Ευρώπη, το Rail Europe μπορεί να ενθαρρύνει πιο πράσινα ταξίδια.

«Τα συστήματα κρατήσεων είναι 10, 15, ακόμη και 20 χρόνια πίσω από την αεροπορική βιομηχανία», λέει.

«Είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για κρατήσεις τρένων να υπάρχει αυτή η διαφάνεια από διαφορετικά συστήματα σε μία διεπαφή και να έχετε επίσης τη δυνατότητα να επιλέξετε το φθηνότερο ή το πιο γρήγορο».

Με τα διασυνοριακά ταξίδια που διεκπεραιώνονται από πολλούς φορείς σε διαφορετικές χώρες, τα φθηνότερα εισιτήρια συχνά μοιράζονται μεταξύ των αερομεταφορέων, εξηγεί ο Björn.

Εάν οι ταξιδιώτες αγοράζουν απευθείας από τους μεταφορείς, θα πρέπει να ψάξουν για να βρουν την καλύτερη προσφορά, ενώ η Rail Europe συγκρίνει τα πάντα σε ένα μέρος.

Ποιο είναι το μέλλον των ταξιδιών με τρένο στην Ευρώπη;

Όσον αφορά το μέλλον, ο Björn παρουσιάζει μια φωτεινή εικόνα για τα σιδηροδρομικά ταξίδια - και ιδιαίτερα τα νυχτερινά τρένα , με ιδιωτικούς φορείς όπως η European Sleeper να εισέρχονται στην αγορά.

«Βλέπω σίγουρα μια τεράστια, τεράστια ευκαιρία για νυχτερινά τρένα στην Ευρώπη, ειδικά όταν μιλάμε, ας πούμε, για [διαδρομές] μεταξύ 800 και έως και 1.500 χιλιομέτρων», λέει.

Βλέπει τελικά αυτές τις υπηρεσίες να επεκτείνονται πέρα ​​από τον τομέα της αναψυχής για να ικανοποιήσουν άλλες ανάγκες όπως τα επαγγελματικά ταξίδια .

Οι επενδύσεις σε υποδομές που επιτρέπουν την επέκταση των δρομολογίων και την επέκταση των δρομολογίων για να επιτρέψουν προσιτές, τακτικές αναχωρήσεις θα ήταν μια «υπέροχη προοπτική» για το μέλλον, προσθέτει.

euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com